Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای عالی سیاستگذاری احزاب زنان اصلاح طلب در جلسه امروز سه شنبه خواستار حضور پر رنگ زنان در انتخابات 18 اسفند خانه احزاب شد

دبیرکل حزب حقوق بشر زنان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: اعضای شورای عالی سیاستگذاری احزاب زنان اصلاح طلب در جلسه امروز سه شنبه خواستار حضور پر رنگ زنان در انتخابات 18 اسفند خانه احزاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی امروز- سه شنبه- در صفحه شخصی خود نوشت: در آخرین جلسه سال ٩٧ این شورا که 13 اسفندماه با حضور دبیران کل و قائم مقامان احزاب زنان اصلاح‌طلب برگزار شد، وضعیت زنان در انتخابات پیش‌روی شورای مرکزی خانه احزاب مورد توجه قرار گرفت.
معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در صفحه اینستاگرام خود بیان کرد: در این انتخابات که قرار است ١٨ اسفند برگزار شود، نمایندگان ٨٣ حزب مورد تأیید وزارت کشور اعم از اصلاح‌طلب، اصول‌گرا و مستقل شرکت خواهند کرد.
مولاوردی در این صفحه شخصی خود اظهار داشت: تاکنون هیچ زنی نتوانسته به ترکیب اصلی شورای مرکزی خانه احزاب راه یابد به‌همین منظور شورای عالی سیاست‌گذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب در تلاش است که این بار حضور و مشارکت جدی زنان را در ترکیب شورای مرکزی خانه احزاب شاهد باشد.
انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران، جمعیت زنان مسلمان نواندیش، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و مجمع زنان اصلاح‌طلب احزابی هستند که طی ائتلافی شورای عالی سیاست‌گذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب را تشکیل داده اند.
در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد سه ماهه شورای عالی سیاست‌گذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب توسط زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب که ریاست فصلی این شورا را در سه ماه پایانی سال ٩٧ برعهده دارد، ارائه شد.
در ادامه حاضران در جلسه ضمن ارزیابی و نقد عملکرد خود پیشنهادهایی برای برنامه سال آینده این شورا مطرح کردند.
ادامه یافتن برگزاری اردوهای آموزشی و تشکیلاتی به منظور بالا بردن سطح آگاهی اعضای احزاب چهارگانه زنان اصلاح‌طلب با تمرکز بر افزایش مشارکت سیاسی زنان از جمله پیشنهادهایی بود که مورد تصویب قرار گرفت.
اداره شورای عالی سیاست‌گذاری احزاب زنان اصلاح‌طلب در بهار آینده برعهده جمعیت زنان مسلمان نواندیش به دبیرکلی فاطمه راکعی گذاشته‌ شد.
به گزارش ایرنا، زهرا شجاعی دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب روز دوشنبه یکم بهمن در گفت و گویی با خبرنگار سیاسی ایرنا انجام داد، در اعلام موجودیت شورای عالی سیاستگذاری احزاب زنان اصلاح طلب در روز بیستم دی ماه امسال، گفت: این شورا همپوشانی و تداخلی با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ندارد. یکی از مشکلات سپهر سیاسی ایران تکثر و تعدد احزاب در یک جریان سیاسی است که نشان می دهد که ما از نظر سیاسی در حال توسعه هستیم. معمولا در کشورهای توسعه یافته مرسوم نیست که در یک جناح 24 یا 35 حزب داشته باشیم.
دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب ادامه داد: برای مقابله با آسیب این تکثر، 4 حزب متشکل از زنان اصلاح طلب که 2 تشکل به صورت تخصصی (انجمن زنان روزنامه نگار و جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان) و 2 تشکل به شکل کلی (مجمع زنان اصلاح طلب و جمعیت زنان مسلمان نواندیش) تصمیم گرفته اند به منظور بهره مندی از سرمایه موجود، با همدیگر شورایی تشکیل دهند و با پیروی از راهبردی مشترک و اولویت بندی مسائل زنان بتوانند در این زمینه از رفتار پراکنده، موازی کاری و واگذار کردن کار به دیگران جلوگیری کنند.
شجاعی افزود: ایده این کار از مهرماه سال 96 مطرح شد و در جلساتی پس از بحث و بررسی، آیین نامه ای تدوین شد که به امضای دبیران کل 4 تشکل سیاسی زن اصلاح طلب رسید و قرار شد در راهبرد و مسائل کلان سیاسی با هم همکاری کنند. خوشبختانه دبیران کل این تشکل ها عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان هستند و ضمن هماهنگی و همکاری با این شورا در زمینه موضوع تخصصی زنان باهم فعالیت خواهیم کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ استاندار در این همایش گفت: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» پاسخی به حمله و تجاوز دشمن بود.

دکتر علی‌محمد زنگانه با تقدیر از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: من از همه احزاب که نسبت به آگاهی بخشی به جامعه و حمایت از این عملیات غرورآفرین تلاش کردند سپاسگزارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان برگزار می‌شود
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • عکس| تصمیم عجیب سازمان لیگ درباره زنان هوادار تراکتور