Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:26:00 GMT

تایر مخصوص خودروهای پرنده

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۵۲۰۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 4 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت Goodyear در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو از طرح اولیه تایری جدید رونمایی کرده است. این تایرها پرواز می‌کنند. این تایر برای خودروهای پرنده و خودران آینده طراحی شده است.

این طرح اولیه به عنوان یک تایر برای تردد روی جاده و یک پروانه برای خودروی پرنده عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن چرخ ساختاری غیر پنوماتیک دارد و می‌تواند وزن خودرو را تحمل کند. همچنین این چرخ‌ها از حسگرهای فیبر نوری سبک برای رصد شرایط جاده، فرسودگی تایر و یکپارچگی ساختار آن استفاده می‌کنند. در کنار این موارد چرخ مذکور مجهز به یک پردازشگر هوش مصنوعی است که اطلاعات به دست آمده از حسگرهای چرخ را با سیستم اطلاعات خودرو به خودرو ترکیب می‌کند.

«کریس هلسل» مدیر فناوری این شرکت می‌گوید: طی بیش از ۱۲۰ سال این شرکت به طور مداوم در پی نوآوری، خلاقیت و شراکت با پیشروان حمل و نقل بوده است.

کد خبر 4560056

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری صنعت خودروسازی خودروی خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم

احمد ظهرابی عکاس قمی که این عکس را ثبت کرده می‌گوید: بعد از اینکه عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با عنوان وعده صادق انجام شد؛ منتظر برگزاری راهپیمایی یا اعلام حمایت مردم قم بودم که مثل همیشه در اینگونه مواقع انجام می‌شد. مراسم راهپیمایی خودرویی اولین گردهمایی مردمی قم بعد از تجمع روحانیون در مدرسه فیضیه بود. در مسیر حرکت خودرو‌ها در بلوار پیامبر اعظم (ص) قم به دنبال سوژه‌هایی بودم که خوشحالی مردمی را به بهترین وجه نشان دهد. در حین عکاسی از خودرو‌های عبوری یک خودروی مخصوص معلولان توجه من را به خود جلب کرد که پرچم کوچکی از ایران را نصب کرده بود و روحانی میانسالی در حال رانندگی بود. خودروی فرسوده این روحانی که مسلما سرعتی هم نداشت برایم جالب بود؛ صبر کردم که نزدیک شود و عکس مورد نظرم را ثبت کردم.

دیگر خبرها

  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)