Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@10:53:16 GMT

انتشار کتاب «النظام و تطبیق القانون» در عراق

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۵۲۸۷

انتشار کتاب «النظام و تطبیق القانون» در عراق

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در معرفی این کتاب آمده است: امام خمینی(ره) نظم را نه تنها شیوه‌ای برای تنظیم امور زندگی فردی و اجتماعی خویش برگزیدند؛ بلکه اطرافیان و شاگردان را نیز برای استفاده بیشتر و بهتر از اوقات پیوسته به رعایت آن سفارش می‌کردند.

ایشان حکومت اسلامی را حکومت قانون می‌دانستند و از تساوی همگان حتی پیامبر(ص) در مقابل قانون سخن می‌گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام خمینی(ره) با تأکید بر قانون‌گرایی و خضوع همگان در مقابل قانون پای‌بندی به قانون را ضامن فسادناپذیری جامعه می‌دانستند و زیان خروج از وظایف و اختیارات قانونی را متذکر می‌شدند. امام خمینی(ره) از نقش ولایت فقیه در حکومت اسلامی و شرایط ولی فقیه و تبعیت از قانون سخن گفته و ولایت فقیه را اساس مشروعیت نظام و مترقی‌ ترین اصل قانون اساسی و مانع از پیدایش دیکتاتوری در نظام جمهوری اسلامی دانسته‌اند و با افشای اهداف پشت پرده مخالفان ولایت فقیه، آنان را مخالفان اسلام معرفی ‌کرده‌اند.

پیروی از رهنمودها و سیره عملی آن امام راحل حافظ ارزشمند نظام جمهوری اسلامی و تداوم عزت‌بخش و سرافرازی ملت ایران است.

بدین جهت و بر اساس نظریات حضرت امام(ره)، کتاب «النظام و تطبیق القانون» در اختیار علاقمندان در حوزه کشورهای عربی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

279 / 279 النظام و تطبیق القانون عراق امام خمینی(ره) عربی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عراق امام خمینی ره عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد تا برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد در تمامی شهرستان‌ها و روستاها اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نشست ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، عصر چهارشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور اعضای این ستاد در وزارت کشور برگزار شد.

وزیر کشور با ادای احترام به مقام شامخ حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان یگانه دوران معاصر و انسان بزرگی هستند که همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت عظیم ایشان است.

وحیدی ضمن بررسی تکالیف دستگاه‌های مربوطه و ابلاغ اقدامات مورد نیاز، بر انتشار افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) تاکید کرد و افزود: باید ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت امام(ره) برای کودکان، نوجوانان و جوانان با شیوه‌های نوین و ابتکاری تبیین شود.

وی تصریح کرد: این اقدام نباید به یک روز در سال محدود شود بلکه دستگاه‌های تبلیغاتی و همچنین رسانه‌ها برنامه‌ریزی مداومی در این زمینه داشته باشند.

وزیر کشور همچنین به استانداران، فرمانداران و بخشداران دستور داد تا بزرگداشت امام راحل(ره) را در همه شهرستان‌ها و روستاها با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.

وحیدی ادامه داد: ۱۴ خرداد روزی است که باید انعکاس عمومی داشته باشد و محدود به تهران نشود.

در ادامه، محمد علی انصاری سرپرست حرم حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: بزرگداشت امام خمینی(ره) یک دستاورد معنوی، سیاسی، انقلابی و دینی است که در مجامع داخلی و بین‌المللی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اهمیت این بزرگداشت، با بیان اینکه «هرساله شخصیت، آرمان‌ها، افکار و اندیشه‌های بلند امام(ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بازخوانی می‌شود»، عنوان کرد: بزرگترین دستاورد این مراسم این است که رهبر معظم انقلاب، مسیر امام(ره) را به دیگران می‌نمایاند.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) افزود: دستاورد بزرگ این اجتماع مردمی این است، مفسر واقعی اندیشه های امام، نقشه راه را ترسیم می‌کنند.

انصاری پیام اجتماع بزرگ مردم در این مراسم را اعلام وحدت و انسجام حول محور امام و ولایت برشمرد و اضافه کرد: مردم میثاق خود با امام راحل(ره) و بیعت خود را با رهبر معظم انقلاب تجدید می‌کنند و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی به رخ جهان کشیده می‌شود.

وی تاکید بر تداوم بی وقفه راه امام(ره) را سومین دستاورد مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: سالگرد ارتحال امام(ره) احیای این شعار است که راه امام با پیروی از ولایت زنده است.

سرپرست حرم امام خمینی(ره) با تقدیر از وزیر کشور که پرچمدار این راه و حرکت بوده است، تصریح کرد: سالگرد بزرگداشت امام(ره) میراث معنوی است که هرچه پررنگ‌تر، قوی‌تر، مردمی‌تر، انقلابی‌تر و وحدت‌بخش‌تر باشد، ثمرات و دستاوردهای بیشتری برای تقویت راه و آرمان‌های امام(ره) و حمایت قاطع از ولایت دارد.

در این نشست، دستگاه‌های مختلف درباره مسئولیت‌های محوله و اقداماتی که باید برای تسهیل حضور زایران امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد به عمل آورند، بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!