Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان گفت: وقف یکی از عواملی است که می‌تواند ضامن منفعت‌های اجتماعی شده و باید موقوفات فراموش‌شده  نیز احیا شود. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس و جمعی از معاونان سازمان اوقاف با اشاره با اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: وقف سنت حسنه‌ای است که در طول تاریخ همیشه وجود داشته و مورد رضایت خداوند و امام زمان (عج) قرار داشته و سبب برکات زیادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر رعایت نظر واقفان و دستورات شرع در این حوزه افزود: یکی از دلایل ماندگاری وقف حفظ نیات واقفان بوده و باید نظر و نیت آن‌ها به‌صورت دقیق  و کامل اجرا شود تا سبب جلب اعتماد عمومی در جامعه شود.

مرجع تقلید شیعیان یکی از مصادیق صدقه جاریه در قرآن را وقف عنوان کرد و گفت: وقف یکی از عواملی است که می‌تواند ضامن منفعت‌های اجتماعی شده و باید موقوفات فراموش‌شده  نیز احیا شود.

انتفاع مدیران و کارکنان سازمان اوقاف از موقوفات ممنوع استبرنامه 5 ساله برای احیای موقوفات در قم تدوین شوددرآمدی در آستان قدس به جز نذورات مردم و موقوفات وجود ندارد

وی به توجه واقفان به نیازهای روز جامعه در امر وقف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید هنگام شناسایی املاک وقفی به  الفاظ و نیات واقفان  که در آن‌ها به‌کاررفته توجه کرد و  هر چه بیشتر در احیایی فرهنگ وقف حرکت کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم وقف را سنت حسنه نبوی معرفی کرد و ادامه داد: وقف می‌تواند به گسترش دین و معارف اسلامی کمک کرده و عظمت اسلام را هر چه بیشتر در جهان اشاعه دهد،  وقف برای حوزه‌های علمیه به‌عنوان سفیران دین اسلام می‌تواند تسریع بخش این امر باشد.

انتهای پیام/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان نقده با اشاره به اینکه  تاریخ سیاسی شهرستان نقده هرگز فراموش شدنی نیست ، افزود : فراموش کردن آنها باعث خیانت به خون شهداست و ما وظیفه سنگین اشاعه این فرهنگ و انتقال آن به نسل های آتی را بر عهده داریم .

محمد نوبخت نیا افزود: مردم شهرستان در سال ۱۳۵۸ با دفاع از آرمانهای نظام  غیرت و مردانگی خود را نشان داده اند و امروز وظیفه ما سرکشی ودیدار با خانواده شهداست که باعث آرامش و رفع خستگی در طول یک هفته کاریست .

وی در ادامه گفت : مسیر شهدا بعد از ۴۵ سال از انقلاب هنوز ادامه دارد و مسئولین خودشان را مدیون شهدا می داند  و امروز در جنگ نرم در قالب های دیگر با آرمان شهدا بیعتی دیگر تازه می کنیم .

فرماندار نقده افزود: ما باید مواظب فضاهای موجود باشیم تا اشرار ضد انقلاب و بدخواهان نظام مجددا چشم طمع نداشته باشند .

 

شهید نجفعلی الماس زاده ۱۳۵۸/۱/۳۱بر اثر تیر مستقیم عناصر فریب خورده ضد انقلاب در  نقده به فیض شهادت رسید .

وی  یک شهروند عادی بود وبه شغل کارگری  اشتغال  داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم