Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)  با اشاره وظیفه تعریف شده ارتش مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق اصل ۱۴۳قانون اساسی کشور، ارتش پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را برعهده دارد، با توجه به این سه وظیفه خطیر می‌توان بیان کرد که مأموریت ارتش بسیار بزرگ و دارای سازمان گسترده‌ای بوده که چنین مأموریت عظیمی به آن واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر این که بدون شک ارتش و نیروهای مسلح، اساس و رکن اصلی نظام هستن، ادامه داد: حضرت علی (ع) در سلسله نامه‌های خود به مالک اشتر، در تعیین گروه‌ها و طبقات، اول از ارتش شروع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در ارتش به دو عامل مهم در حفظ آمادگی ارتش اشاره کرد و یادآور شد: توان رزمی و آمادگی رزمی دو عامل اصلی در پاسداری از نظام و انقلاب هستند که با کنار هم قرار گرفتن این دو عامل، یک رزمنده می‌تواند مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی با بیان اینکه توان رزمی از سه طریق مختلف حاصل می‌شود، گفت: توان رزمی ناظر به جنبه‌های مادی و اقتصادی است. توان رزمی برخواسته از استفاده درست و صحیح از ادوات جنگی است که از طریق خرید، ساخت، اختراع و خودکفایی در ساخت و استفاده صحیح از تجهیزات به وسیله آموزش بدست می‌آید.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی به جنبه‌های آمادگی رزمی پرداخت و گفت: آمادگی رزمی نیاز به جنبه‌های معنوی و رزمی دارد و از طریق عشق به مکتب، میهن و ملت ایجاد می‌شود. وقتی این سه عشق کامل شد، یک رزمنده به هیچ وجه حتی یک سانتی متر هم از مرز‌های کشورش عقب نمی‌نشیند و اجازه تجاوز به بیگانه نمی‌دهد.

وی افزود: ایمان به خداوند، معاد، جهاد، شهادت شجاعت، سلامت، مقاومت، ایثار، غیرتمندی، آزادگی و توکل بر خدا از ارزش‌هایی است که موجب افزایش معنویت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش تاکید کرد: در پی آموزش‌های نظامی و معنوی، یک رزمنده، متخصص، متعهد با توان رزمی و آمادگی بالا می شود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی تصریح کرد: افزایش آمادگی رزمی با مولفه‌هایی همچون نمازهای جماعت، محافل انس با قرآن، دعای کمیل، زیارت عاشورا، کلاس‌های بصیرت افزایی، مسابقات قرآن، حدیث و معارف بدست می آید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انقلاب حضرت علی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق دارای بارش شدید را تشریح کرد و گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • آمادگی آتش‌نشانی اهواز برای بارندگی پیش‌رو
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است