Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفتگو با رسانه‌های خبری، گفت: تا جایی که من می‌دانم رهبر معظم انقلاب، همیشه مدافع مردم و دولت آذربایجان بوده و خواهند بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه، گفت: در روزهای اخیر به دلیل یک سوءتفاهم، رنجش خاطری برای مردم عزیز جمهوری آذربایجان ایجاد شده که متأسفانه این رنجش خاطر، شبهه و شایعه تغییر استراتژی جمهوری اسلامی ایران نسبت به ملت و دولت جمهوری آذربایجان را پراکنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مطلع هستیم که؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) همیشه مدافع تمام مردم منطقه و از جمله ملت آذربایجان بوده‌ و همیشه از حقوق آنها دفاع کرده‌اند و پس از این نیز دفاع خواهند کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تأکید بر ضرورت گسترش هرچه بیشتر برای توسعه مناسبات بین دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران 15 همسایه دارد که یکی از آنها جمهوری آذربایجان به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که سخنگوی محترم وزارت امورخارجه کشورمان اعلام کرد؛ شعارهای جانبی که در دیدار نخست‌وزیر ارمنستان با جامعه ارامنه ایران بیان شد، به هیچ وجه نظر جمهوری اسلامی ایران نیست و تأکید می‌شود که؛ نظر ایران همیشه از مجاری رسمی اعلام می‌شود.
ابراهیمی‌ترکمان در پایان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال و گذشته، همواره مهر و مهربانی خودشان را نسبت به مردم جمهوری آذربایجان بروز داده‌اند و هم‌اکنون نیز هیچ تغییری در نظرشان ایجاد نشده است.
این گزارش می افزاید، در دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) با نخست‌وزیر ارمنستان در خصوص موضوع قره‌باغ در تاریخ 8 اسفندماه جاری، خاطرنشان کردند: موضوع مناقشه قره‌باغ را در گرو استمرار مذاکرات میان مقام‌های ارمنستان و آذربایجان است و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل این مناقشه را اعلام می‌کنیم.
همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان گفت: روابط دو کشور بر اساس مشترکاتی همچون سنن، آداب، فرهنگ و مذهب شکل گرفته و همواره از دوران پس از استقلال جمهوری آذربایجان از شوروی سابق، روابط دوجانبه رو به رشد و با رویکرد توسعه و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در تمامی حوزه‌های مورد توجه مقامات دو کشور بوده و خواهد بود.
فراهنگ ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سازمان فرهنگ ايران آذربايجان مدافع مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد

به گزارش علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت جدی‌تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیئت مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استاندارد‌های یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیئت ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیئت‌های شرکت کننده دیدار‌های جداگانه‌ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بررسی توسعه روابط ایران و تانزانیا در حوزه ارتباطات و فناوری
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد