Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:07:20 GMT

«فن بازار» به دنبال توسعه بازار فناوری است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۵۹۷۳

«فن بازار» به دنبال توسعه بازار فناوری است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر قنبرپور بعدازظهر سه شنبه در آیین افتتاحیه فن بازار منطقه ای گلستان اظهار کرد: گلستان نوزدهمین استانی است که فن بازار منطقه ای در آن راه اندازی شده و پس از گلستان آذربایجان شرقی بیستمین استانی است که فن بازار در آن راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه فن بازار فناوری محلی برای مبادلات فناوری است، افزود: در واقع فن بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی وظیفه نزدیک کردن طرف های عرضه و تقاضا در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبرپور ادامه داد: بازار فناوری در کشور چیزی است که طی این سال ها از آن غفلت کرده ایم و باید بیشتر به آن بپردازیم.

وی افزود: کشورهای همسایه ایران در حوزه فناوری ضعیف هستند و ما می توانیم از سال دوم راه اندازی فن بازار در گلستان فناوری های خود را به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان معرفی کنیم و یا حتی دفتر نمایندگی تاسیس کنیم.

قنبرپور اظهار کرد: مرکز فن بازار ملی ایران به عنوان مرجع اطلاعات فناوری کشور با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری سازی دانش فنی و مبادله آن سرو کار دارند و همچنین توسعه بازار فناوری از طریق تجاری سازی نوآوری های کشور تاسیس شده است.

وی گفت: شورای فن بازار منطقه ای را در گلستان با حضور دانشگاه ها، اتاق بازرگانی و… تشکیل می دهیم و اطلاعات لازم را در اختیار تجار قرار می دهیم.

قنبرپور مواجه عرضه و تقاضا را مهمترین هدف فن بازار عنوان کرد و گفت: فن بازار موظف است در هشت حوزه هوافضا، فناوری ارتباطات، فناوری هسته ای، نانو، نفت و گاز، زیست محیطی به فعالیت بپردازد.

وی افزود: در حال حاضر فن بازار ملی ۱۱ هزار و ۵۳۲ نفر و سه هزار و ۹۶۴ شرکت عضو این فن بازار هستند و ۱۳ هزار و ۵۷۲ محصول های‎تک‎ در کشور تولید می شود.

قنبرپور با بیان اینکه توسعه بازار یکی از ماموریت های اصلی ما است، افزود: ۴۵ پروژه با سرمایه‎گذاری ۱۵۱ میلیارد تومان در مراکز فن بازار کشور راه اندازی شده است.

کد خبر 4559866

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان فن بازار پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند

ایسنا/هرمزگان فرماندار شهرستان میناب گفت: راه اندازی فرودگاه برای توسعه شهرستان میناب به عنوان دروازه طلایی سواحل مکران کمک خواهد کرد و باید برای توسعه آن به همه ضرورت‌های مغفول مانده توجه کرد.

محمد رادمهر در نشست با رئیس سازمان هواپیمایی کشور راه اندازی فرودگاه در این شهرستان را ضروری دانست و در خصوص ضرورت احداث فرودگاه در میناب  پیرو دستور استاندار هرمزگان و جزئیات این دیدار افزود: در این نشست مقرر شد بزودی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی کارشناسان این سازمان به شهرستان میناب عزیمت کرده و اقدامات فنی فرودگاه جدید مورد بررسی قرار گیرد. 

رادمهر گفت: راه اندازی فرودگاه در میناب به توسعه این شهرستان به‌عنوان دروازه مکران به خصوص در حوزه اشتغالزایی و اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و امیدواریم با همکاری و همراهی سازمان هواپیمایی کشور و با حمایت‌های استاندار محترم این امر مهم که جزء مطالبه اصلی مردم نیز است، تحقق یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد