Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز سه شنبه به نقل از پلیس در شهر مرزی چمن گزارش دادند انفجار بمب جاسازی شده در یک دستگاه موتور سیکلت منجر به زخمی شدن ۵ نفر شد.

پلیس پاکستان گفت این انفجار در نزدیکی خط آهن قطار مسافربری جعفر اکسپرس و ترمینال اتوبوس رخ داد و احتمال داشت مسافران قطار مورد هدف بمب قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، شدت انفجار باعث خروج ۵ واگن قطار مسافربری از ریل، انهدام چند خودرو و شکسته شدن شیشه های ساختمان اطراف محل حادثه شد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما مقامات پاکستانی در ایالت بلوچستان همواره گروه های غیرقانونی به ویژه شورشیان جدایی طلب بلوچ را برای دست داشتن در چنین اقداماتی سرزنش می کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۶۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح ریلی به ۳.۵ سانحه در هفته کاهش یافت

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با پیگیری های انجام شده، از هفته ای ۴.۵ سانحه در سال ۱۳۹۹ به هفته ای ۳.۵ سانحه در سال ۱۴۰۲ رسیدیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمیعاد صالحی امروز در مراسم تقدیر از برترین های ایمنی ریلی بیان کرد: ما از هفته ای ۴.۵ سانحه در سال ۱۳۹۹ با کاهش مستمر سوانح، به هفته ای ۳.۵ سانحه در سال ۱۴۰۲ رسیدیم. اگرچه حتی یک سانحه هم زیاد است اما این کاهش نشان از اختصاص بودجه، اولویت گذاری، پیگیری و عملیات شبانه روزی در این بخش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز از کسانی که در مناطق مختلف و ساحت های مختلف ستاد و عملیات، برای کاهش سوانح تلاش کردند تقدیر می کنیم. امروز مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان به پرسنل مناطق برتر (شرق، شمال شرق و خراسان) از مدیرکل تا مدیر مسئول واریز می شود. این کار نقطه عطفی است اما امیدواریم بشارت ها در بخش کاهش سوانح بیشتر شود. 

صالحی با بیان اینکه ایمنی به مثابه وضو برای نماز است، اظهار کرد: یک سوم واگن های باری در سیر بدون ترمز سیر می کردند و امروز حتی یک واگن بدون ترمز سیر نمی کند. سریع السیر شدن قطار و برقی کردن حتما مهم است اما در همین فضای دیزلی باید ایمنی داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در سال های گذشته ۸۰۰۰ واگن به صورت شیر بسته (بدون ترمز) در کشور سیر می کرد و کسی اهمیت نمی داد، اما امروز این آمار به صفر رسیده است. سال گذشته روی موضوع عدم سیر واگن ها به صورت شیربسته تاکید کردیم و پای آن ایستادیم و امروز دست کم ۷۰۰۰ واگن از ۸۰۰۰ واگن یاد شده (معادل یک سوم کل واگن های راه آهن) به سیر حرکت بازگشته اند.

وی اظهار کرد: لایحه بودجه این روزها در مجلس درحال نهایی شدن است. کل بودجه برای تعمیرات و نگهداری ناوگان، ۵۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما برای واردات بنزین و گازوئیل، ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده، آن هم در کشوری که مهد فرآورده های نفتی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن در پایان خاطرنشان کرد: ای کاش ۱۰ هزار میلیارد تومان از این ۱۴۰ هزار میلیارد تومان که در خودروهای ما دود می شود و ۲۰ هزار کشته و ۱۲۰ هزار مجروح جاده ای به جا می گذارد را به حمل و نقل ریلی اختصاص می دادند برای نگهداشت خط و ناوگان تا ما با افزایش جابه جایی بار و مسافر، به اندازه ۲۰ هزار میلیارد تومان صرفه جویی می کردیم.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سوانح ریلی به ۳.۵ سانحه در هفته کاهش یافت
  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • انگلیس از وقوع ۲ انفجار در سواحل یمن خبر داد
  • انفجار در خودرو کاروان گارد پادشاهی عربستان
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی