Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلات زیاد بزرگراه تهران - ساوه آن را به اتوبان مرگ تبدیل کرده است و این موضوع تا حدی زیاد شده که شاهد اعتراض شهروندان ساکن شهر های جنوب غربی استان تهران به مراکز مسئول هستیم. ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، بزرگراه تهران - ساوه به پیست و اتوبانی با فرش قرمز مرگ تبدیل شده است و هر روز شاهد تصادفات زنجیره ای که منجر به فوت و مرگ عزیزانی هستیم که بخاطر مشکلات اقتصادی و آلودگی هوا و بیماری و هزاران مشکل دیگر به شهرهای اطراف تهران عزیمت کرده اند و هر یک از شهروندان در یکی از این شهرها ساکن شده اند و بخاطر گذران امور زندگی مجبور به تردد در اتوبان تهران - ساوه هستند و باید این ترافیک و تصادفات شدید را شاهد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز ها دیگر مقوله ای بنام ترافیک به یک معظل دائمی شده و هر شهروند تهرانی برای تردد به محل کار و منزل باید بیش از 3 تا 4 ساعت از وقت خود را در این اتوبان و بزرگراه سپری کند تازه آنهم آیا به سلامت به منزل و کار برسد یا خیر؟

این اتوبان شامل 4 مرحله پرداخت عوارض در فاصله 10 کیلومتری می باشد که این امر  برای مردم شهرستان رباط کریم به‌ویژه شهر جدید پرند امری غیرمنصفانه است لذا در حوزه استحفاظی شهرستان های رباط کریم و بهارستان در ابتدای ورودی اتوبان تهران - ساوه در دو محور، عوارضی وجود دارد که حذف عوارضی دوم این اتوبان از خواسته های مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان به ویژه دانشجویان می باشد.

با وجود فرهنگسازی انتقال شهروندان تهرانی به شهرستان های اطراف جهت کم کردن حجم جمعیتی شهر تهران و با توجه به حجم تردد کنندگان از شهرستان های رباط کریم ، بهارستان و پایتخت مسکن مهر، شهر پرند که اغلب آنها از گروه و قشر کم درآمد جامعه هستند غیر منصفانه است که برای تردد روزی 4000 تومان عوارض جهت رفت و آمد پرداخت کنند که در ماه به مبلغ قابل توجه 120000 تومان برای هرنفر تبدیل میشود. لذا حذف عوارضی دوم (تهران - رباط کریم) این اتوبان جزو خواسته های مسئولین و شهروندان این شهرستان ها می باشد که در گذشته شاهد قول هایی از جانب وزرای راه و شهر سازی دولت ها بوده که در حال حاضر هیچ اقدامی صورت نپذیرفته است.

این بزرگراه که غرب کشور را به پایتخت متصل می‌کند، محل گذر کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و سواری‌های بسیاری است که ناچارند برای استفاده از بزرگراه از مسیر تهران ـ ساوه ـ همدان و در نهایت غرب کشور، از آن استفاده کنند، اما به رغم پرداخت عوارض، از کمترین امکانات بزرگراهی محروم هستند.

وجود ماشین های سنگین در این بزرگراه دیگر مشکل قابل بررسی در جهت ایجاد ترافیک های سنگین ، تصادف های منجر به فوت و دیگر مشکلات را به همراه دارد در صورتی که در گذشته این وسایل سنگین از جاده قدیم تهران - ساوه حق تردد داشتند!

بزرگراهی که وعده وعیدهای روسای سه دولت را با خود به همراه داشت حالا به یکی از ناامن ترین راه های مواصلاتی کشور تبدیل شده است. از جمله مهمترین مشکلات موجود در این بزرگراه نامناسب بودن روکش آسفالت و ایجاد گاه به گاه چاله ها و دست اندازهای متعددی است که یکی از عوامل ایجاد تصادف در این مسیر محسوب می شود. اگرچه این عبورکنندگان از این مسیر هر از گاهی شاهد ترمیم اسفالت برخی نقاط این بزرگراه هستند اما به دلیل زیرسازی نامناسب، ترمیم روکش اسفالت راهکاری موقتی و بی فایده است. بنا به اظهارات برخی هموطنان، این بزرگراه فاقد روشنایی و نوپردازی مناسب، خط کشی و علائم راهنمایی و حتی استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی است! گویا تمام تدابیر پلیس راهنمایی به تعبیه چند دوربین تخلف سنج، آن هم در چند نقطه محدود که البته برای رانندگان شناخته شده است، محدود شده و به رغم اعتراضات مکرر رانندگان، هیچ اقدامی برای تجهیز بزرگراه تهران ساوه انجام نمی شود. این در حالی است که در این مسیر،هیچ گونه امکانات و مجتمع های رفاهی برای رفع خستگی و نیاز رانندگان و مسافران هم  وجود ندارد. بنا به گفته برخی مسافران، بزرگراه تهران ساوه از جمله مسیرهایی است که در صورت خرابی اتومبیل و ماندن در جاده، نمی توان به رسیدن هیچ کمک و نیروی امدادی امیدوار بود.  

با این وجود برخی مسئولان مربوطه با این بهانه که مشکلات موجود ناشی از سهل‌انگاری‌های پیمانکار در سال‌های گذشته است و رفع آنها هزینه مضاعفی بر سازمان ها و نهادهای مربوطه تحمیل می کند از انجام اقداماتی برای رفع مشکل این بزرگراه سرباز می زنند.

پرداخت عوارض سنگین برای تردد از بزرگراهی که نا امنی و بی امکاناتی در آن موج می زند سبب شده رانندگان به دنبال مسیرهای جایگزین باشند. ازاین رو در سالهای اخیر میزان تراکم و تردد از این بزرگراه به حد چشمگیری کاهش یافته است. مسئله ای که خود مسئولان هم به آن اذعان دارند. چندی پیش مجیدرضا نصرالله‌نژاد مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در این خصوص گفت: زمانی که آزادراه ساوه ساخته شد به سبب اجرایی شدن پروژه از سوی بخش خصوصی 5 عوارضی در این آزادراه برپا شد اما اکثر رانندگان برای پرداخت نکردن عوارضی از این مسیر عبور نمی‌کنند و حالا دیگر آزادراه ساوه ـ تهران مشتری ندارد ورانندگان برای عبور به ‌جاده قدیم ساوه روی آورده‌اند!

نا گفته نماند جاده قدیم ساوه نیز سالهاست به دلیل عرض کم و نبود روشنایی کافی و صدها مشکل دیگر به یکی از پرحادثه ترین جاده های کشور تبدیل شده است. مسیری که پس از بهره برداری از اتوبان تهران ساوه و کاهش حجم تردد ها در آن شرایط بهتری یافت حالا باز با افزایش تردد در این جاده پرخطر افزایش میزان مرگ و میر در این مسیر قابل پیش بینی است.و هر روز بخاطر تردد ماشین های سنگین و خواب آلودگی و خستگی رانندگان و عجله برای رسیدن به محل کار شهروندان و هزاران مشکل دیگر شاهد تصادفات پی در پی و منجر به فوت و خسارت های سنگین و در نهایت ترافیک های کیلومتری هستیم.

آیا وقت ان نیست مسئولان و نمایندگان مجلس و وزارت راه و شهرسازی با یک تبصره و ماده ، ماشین های سنگین را وادار به تردد از جاده قدیم تهران - ساوه نمایند و با این اقدام تا حدودی تامین جان و مال شهروندان عزیز را در این بزرگراه تامین نمایند و شرایطی فراهم شود تا شهروندان با آسودگی خیال و در آرامش کامل با خودروی خود و بدون هزینه عوارضی مازاد برای تردد به محل کار و سکونت خود که هر روز تکرار می شود در این اتوبان رانندگی کنند.

شهروندان جنوب غربی تهران همچنان منتظر یک تصمیم منطقی و عاجل برای تامین جان و مال خود در این بزرگراه که در آن برای عزیزانشان فرش قرمز مرگ پهن شده است را خواهان هستند.

منبع:نبأپرس

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد.   به گزارش مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و … که صبح امروز برگزار شد، گفت: طی دو سال گذشته در محور آزادگان اقدامات خوبی در راستای ایمن‌سازی و تسهیل در رفت و آمد از سوی شهرداری تهران انجام شده است.   وی افزود: در همین زمینه در محور شرق به غرب آزادگان در محدوده منطقه ۱۶ با ایجاد کندرو باعث شد تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش پیدا کند و شاهد روان‌سازی در مسیر تردد خودروها باشیم.   موسوی‌پور ادامه داد: در بستر آزادگان از اتوبان ساوه تا اتوبان شهید خرازی آسفالت‌ریزی خوبی انجام شده است.   وی در پاسخ به این سوال که آیا اجرای طرح ترافیک جدید تا پایان سال جاری انجام شده و امسال شاهد اجرای طرح ترافیک خواهیم بود یا نه؟ اعلام کرد: قطعاً اجرای طرح ترافیک جدید امسال نیست و باید اقدامات کارشناسی به درستی انجام شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد