Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@13:40:08 GMT

ادعاهای بی اساس رئیس مجلس عربستان علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۶۸۳۲

خرداد: رئیس مجلس شورای عربستان جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، عبدالله آل شیخ، رئیس مجلس شورای عربستان در بیست و نهمین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی که در امان پایتخت اردن برگزار شد، مدعی شد: نمی‌توان در رابطه با تروریسم و مساله حمایت از تروریسم صحبت کرد بدون اینکه در رابطه با منبع و حامی رسمی و ستون فقرات آن یعنی ایران اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول سعودی همچنین جمهوری اسلامی ایران را به انجام عملیات تروریستی، صادر کردن تفکر تروریستی، حمایت از گروهک‌های تروریستی، ایجاد فرقه گرایی و جنگ‌های داخلی و همچنین به کارگیری سیاست‌های خصمانه متهم کرد.
رئیس مجلس شورای عربستان در ادامه مدعی شد که ایران در امور داخلی دیگر کشورها و خصوصاً جهان عرب دخالت می‌کند بدون اینکه به اصول دین اسلام و یا اصل حسن همجواری احترام بگذارد.
به گزارش ایسنا، ادعای دخالت ایران در امور دیگر کشورها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی تأکید می‌کنند ایران کشوری است که با عزم جدی و اراده بالا در تلاش است که به ایجاد صلح وثبات در مجموعه منطقه کمک کند، نقش ایران در منطقه سازنده است و اینکه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای دیگر کنند، فرافکنی است. برخی فکر می‌کنند که با مطرح کردن نام دیگر کشورها می‌توانند از زیر بار مسئولیت و مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستند کنار بروند.
ادعای حمایت ایران از گروهک‌های تروریستی درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین مخالف تروریسم در جهان به شمار می‌رود و برای ریشه کن کردن آن تلاش‌های فراوانی کرده است. ایران در بیرون راندن داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری از سوریه و عراق نقش پررنگی داشته است که دولت‌های قانونی این کشورها بارها این مساله را اعلام و از جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرده‌اند این درحالی است که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات مرزهای خود را بر روی داعش باز کردند تا وارد عراق و سوریه شوند و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند. برچسب ها: عربستان ، ایران ، رئیس مجلس شورای عربستان

منبع: خرداد

کلیدواژه: عربستان ایران رئیس مجلس شورای عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در پیامی کسب مجدد عنوان قهرمانی تیم‌ملی ایران در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا را تبریک گفت.

متن پیام تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب مجدد عنوان افتخارآمیز قهرمانی تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا توسط جوانان شایسته‌مان موجب خوشحالی و مباهات گردید.

این جایگاه ارزشمند که برای سیزدهمین بار توسط فرزندان غرورآفرین و رشید ایران‌اسلامی، با قاطعیت به‌دست آمد، نشان داد توانمندی قهرمانان ما از عرصه قاره پهناور آسیا فراتر رفته است.

اینجانب با تبریک این مقام مسرت‌بخش و ماندگار به مربیان، کادرفنی، سرپرستان و بازیکنان تیم، موفقیت و سربلندی جوانان برومند و سرافراز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • پیام تبریک رئیس مجلس در پی قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی