Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:10:21 GMT

روند توسعه و تقویت ارتباطات در دشتی و تنگستان تسریع شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۶۸۶۳

روند توسعه و تقویت ارتباطات در دشتی و تنگستان تسریع شود

سید کمال‌الدین شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پس از خصوصی سازی، ساختار تعریف شده برای ارائه خدمات عمومی اجباری تحت عنوان برنامه USO از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به خوبی اجرا نشده است.

وی بیان کرد: اپراتورها نیز علیرغم تعهدات خود طی اصل ۴۴ قانون اساسی، بیشتر در شهرهای بزرگ ارائه خدمات می‌کنند و هیچ انگیزه‌ای برای رفتن به روستاها و پوشش شبکه در روستاها و شهرهای کوچک ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در دو سال اخیر پیگیری‌های متعددی برای توسعه ارتباطات در دو شهرستان دشتی و تنگستان انجام شده است و حتی به طرح سوال ملی و منطقه‌ای از وزیر ارتباطات نیز منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این پیگیری‌ها اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، در دو سال اخیر با راه اندازی چندین آنتن bts در شهرها و روستاهای دشتی و تنگستان اقدام کردند که با پوشش نسبتاً مناسب و ارائه اینترنت ۳g و ۴g، جمعیت قابل توجهی از مردم شریف دو شهرستان از این خدمات بهره‌مند شدند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود هنوز روستاها و مناطقی در دشتی و تنگستان از خدمات و پوشش مناسب تلفن همراه و اینترنت برخوردار نیستند.

وی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت توسعه ارتباطات در جلسه اخیر خود با مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: تسریع در ایجاد شبکه اینترنت FTTX در شهرهای خورموج و اهرم، گسترش اینترنت ۴G و ۳G در روستاهای دشتی و تنگستان، حل مشکل آنتن دهی و پوشش تلفن همراه اول و مشکلات تلفن ثابت در مناطق روستایی و شهری مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس ادامه داد: این مشکلات با اعزام کارشناسان به دو شهرستان مجدداً احصا شوند و در اسرع وقت نسبت به تکمیل تعهدات مخابرات و توسعه زیرساخت‌ها اقدام شود.

کد خبر 4560281

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت مخابرات ایران بوشهر دشتی تنگستان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق

دهقان فرماندار بافق گفت: ۱۰۷ پروژه در ادامه تکمیل زنجیره فولاد، در مجتمع فولاد بافق در حال اجرا است. 

او افزود: با اجرای این پروژه‌ها، مجتمع فولاد بافق بی نظیرترین مجموعه فولادی در سطح کشور، خواهد شد. 

دهقان بیان کرد: این مجتمع تاکنون برای بیش از هزار نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است. 

او خاطرنشان کرد: با اجرای این ۱۰۷ پروژه این اشتغالزایی به بیش از شش هزار نفر خواهد رسید. 


عظمتی مدیر بهره برداری کارخانه نورد مجتمع فولاد بافق گفت: ظرفیت این کارخانه ۵۵۰ هزار تن در میلگرد از سایز هشت تا ۴۰ و ۵۰۰ هزار کلاف‌های صنعتی و ساختمانی از سایز ۵/۵ تا سایز ۲۰ به صورت ساده و آج دار است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • عقب ماندگی اجرای پروژه محور خورموج _ لاور جبران شود
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • لزوم تسریع در روند اجرای طرح‌های مجتمع فولاد بافق
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت