Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:31:01 GMT

منازعه تمام نشدنی دموکرات ها و ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۶۹۹۰

منازعه تمام نشدنی دموکرات ها و ترامپ

تهران- ایرنا- اختلافات «دونالد ترامپ» با سیاستمداران حزب دموکرات هر روز عمیق تر می شود و ابعاد تازه تری پیدا می کند و به اعتقاد تحلیلگران دموکرات ها تلاش می کنند تا جایگاه رئیس جمهوری آمریکا را تا انتخابات سال 2020 متزلزل کنند.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، همانگونه که پیش از انتخابات میاندوره ای مجلس نمایندگان آمریکا پیش بینی می شد، پیروزی دموکرات ها در این انتخابات و افزایش قدرت سیاسی آن ها در بدنه قانونگذاری ایالات متحده، از ابتدای سال 2019 چالش ها برای «دونالد ترامپ» جمهوریخواه را به شدت افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر روز اتهام و پرونده ای تازه از سوی دموکرات ها علیه رئیس جمهوری آمریکا مطرح می شود. در دو سال نخست ریاست جمهوری ترامپ هم میزان اختلافات کم نبودند و موضوع های گوناگونی همچون دخالت روسیه در انتخابات آمریکا یا رفتارهای سیاسی و ویژگی های اخلاقی ترامپ در کنار مسائل مالیاتی و حتی رشوه دادن به افراد و کنار گیری های پرحاشیه مقام ها مطرح بودند.
با این حال به اعتقاد تحلیلگران اکنون دموکرات ها حجم گسترده ای از پرونده ها را رو می کنند تا در صورت امکان دولت ترامپ را به زمین بزنند یا اینکه از پیروزی دوباره وی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020 جلوگیری نمایند.

** پرونده های باز علیه کاخ سفید
اوج رو در رویی سیاسی ترامپ در موضوع ساخت دیوار مرزی با مکزیک و مخالفت دموکرات ها با بودجه درخواستی رئیس جمهوری نشان داده شد که حتی تعطیلی 5 هفته ای بخشی از دولت هم نتوانست آن را حل کند. در نهایت ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری و بهره گیری از قدرت فوق العاده خود تلاش کرد به صورت یک طرفه راه حلی را برای تامین بودجه نظر خود برای این پروژه پیدا کند.
اکنون قانونگذاران از هر دو حزب آمریکایی حتی این راه حل را هم به چالش کشیده اند و تعداد قابل توجهی از اعضای مجلس سنا مخالفت خود با وضعیت فوق العاده ملی را اعلام کرده اند. در روزهای گذشته چند تن از سناتورهای جمهوریخواه نیز به دموکرات ها پیوستند و با ترفند ترامپ مخالفت کردند. در حال حاضر آینده برای ترامپ و سیاست های مهاجرتی وی به ویژه پروژه ساخت دیوار در مرز با مکزیک مبهم تر از قبل شده است.
به نظر نمی رسد درگیری ترامپ با دموکرات ها زودی کاهش یابد زیرا در یک هفته اخیر شهادت «مایکل کوهن» وکیل سابق ترامپ در مورد ویژگی های فردی و اقدامات غیرقانونی وی پیش از ریاست جمهوری و حتی پس از ورود به کاخ سفید، این منازعه را جدی تر از قبل کرده است. این شکاف به اندازه ای آشکار شده است که روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا، دموکرات ها را عامل شکست مذاکرات خود با رهبر کره شمالی در ویتنام معرفی کرد.
رئیس جمهوری آمریکا همزمانی دیدار «کیم جونگ اون» با جلسه شهادت یا به عبارت بهتر اعتراف کوهن را دلیل شکست مذاکرات دانست. ترامپ در یک پیام توئیتری کوهن را فردی متقلب و دروغگو توصیف کرد. جالب اینجاست که صفات فوق، تقریبا مشابه همان ویژگی هایی هستند که کوهن هم در مورد رئیس جمهوری ایالات متحده به کار برد.
برای دموکرات ها اولویت اصلی مشخص کردن نوع رابطه دونالد ترامپ با روسیه در دوره پیش از انتخاب شدن و حتی در دوره حضور وی در کاخ سفید است. کوهن در اعترافات خود اشاره هایی به ارتباط غیرمستقیم ترامپ با مسکو و همکاری دو طرف در حوزه های سیاسی و اقتصادی داشت. حتی وکیل سابق وی از مطلع بودن ترامپ از هک ایمیل های دموکرات ها و شخص هیلاری کلینتون خبر داد.
رابطه ترامپ با روسیه و نقش کاخ کرملین در انتخاب شدن وی به عنوان رئیس جمهوری موضوعی نیست که دموکرات ها بخواهند به سادگی از آن بگذرند. آن ها حتی اکنون به نوع رابطه ترامپ با رئیس جمهوری روسیه در دوره ریاست جمهوری حساس شده اند و درخواست کرده اند تا کاخ سفید جزئیات کامل ملاقات های وی با «ولادیمیر پوتین» را در اختیار قانونگذاران قرار دهد.
گفتنی است که دونالد ترامپ جزئیات دیدارهای خصوصی خود با پوتین را در اختیار دایره های اطلاعاتی کاخ سفید قرار نداده است. وی حتی متن این دیدار را از مترجم های مورد اعتماد خود و دولت آمریکا گرفت. به نوشته «واشنگتن پست» اکنون سه کمیته مهم مجلس نمایندگان آمریکا که دموکرات ها رهبری آن را بر عهده دارند درخواست کرده اند، جزئیات دیدارها به آن ها تحویل شود.
شبکه خبری سی.ان.ان هم در گزارشی عنوان داشت کمیته های امورخارجه، نظارت بر دولت و اطلاعات در مجلس نمایندگان اعلام کرد اند کاخ سفید برای جلوگیری از پنهان کاری بیشتر رئیس جمهوری و نابودی احتمالی اسناد و مدارک هر چه سریعتر جزئیات دیدار ترامپ با پوتین را در اختیار قانونگذاران قرار دهد.
درگیری ترامپ و دموکرات ها به همین مسائل ختم نمی شود. به تازگی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از کسب شواهدی مبنی بر فساد در مسیر عدالت و سوءاستفاده از قدرت از سوی ترامپ و نزدیکان وی هم خبر داد. مانع آفرینی در مسیر تحقیقات مولر و اخراج برخی مقام های آمریکایی مهمترین دلیل برای این کمیته در جهت تحقیق بیشتر بیان شده است. به همین دلیل از ده ها مقام و نهاد آمریکایی در این زمینه توضیحات درخواست شده است. پسر و داماد ترامپ در کنار مشاوران نزدیک وی همچون راجر استون و آلن ویسلبرگ حتی مایکل کوهن و ... از جمله این افراد هستند.
روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» در گزارشی نوشت ترامپ حمله دموکرات ها و اتهام سوء استفاده از قدرت علیه خود را یک دروغ پردازی سیاسی دانست. رئیس جمهوری آمریکا می گوید این اقدام کمیته قضایی مجلس نمایندگان با هدف تضعیف وی و حدود 80 نفر از نزدیکان وی طراحی شده است.

** حمله ترامپ به دموکرات ها
دموکرات ها برای مقابله با دونالد ترامپ بسیج شده اند و خود را برای یک مبارزه انتخاباتی سخت در سال 2020 آماده می کنند. «برنی سندرز» از مهمترین و نخستین سیاستمداران دموکرات آمریکایی است که از حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده خبر داده است. وی در سال 2016 نیز به عنوان رقیب هیلاری کلینتون در حزب متبوع خود نامزد انتخابات شد اما در نهایت نتوانست از سوی حزب به عنوان فرد نهایی انتخاب شود. گزینه های متعدد دیگری هم از میان دموکرات ها مطرح هستند که برخی از آن ها در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در دولت نقش پررنگی داشتند.
همه این تحولات دونالد ترامپ را تحت فشار قرار داده و مجبور کرده است به آن ها واکنس نشان دهد. وی در نشست سالانه محافظه ‌کاران به رویکردهای سوسیالیستی دموکرات ها و سندرز تاخت. ترامپ موضوع هایی همچون بیمه درمانی مورد نظر دموکرات ها و اوباما و طرح های زیست محیطی را نشانه ای از رویکردهای سوسالیستی آن ها عنوان کرد که به شکست منتهی خواهند شد. به نوشته گزارش شبکه تلویزیونی «سی.ان.بی.سی» ترامپ دموکرات هایی را که سخنان و سیاست های وی را تایید نمی کند، «غیرآمریکایی» نامید و آن ها را «خیانتکار» توصیف کرد.
این موضوع با واکنش دموکرات ها هم روبرو شد. «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس آمریکا هم عنوان داشت دونالد ترامپ به گونه ای رفتار می کند تا وفاداری به خود را به عنوان وفاداری به پرچم ایالات متحده نشان دهد.
دونالد ترامپ در پیام های توئیتری خود هم به نوعی از دموکرات ها به شکایت می پردازد که با روش های مختلف رئیس جمهوری ایالات متحده را آزار می دهند. وی دموکرات ها را دیوانه هایی خواند که با استفاده از شرورترین جریان رسانه ای به جنگ با موفق ترین رئیس جمهوری آمریکا می آیند.
پژوهش**9130**1552

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دونالدترامپ دموكرات ها روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا