Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست آب وفاضلاب شهری مازندران با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب به ویژه در روزهای پایانی سال گفت: با استفاده از شیوه های مدیریت مصرف در حفظ حقوق شهروندان تلاش کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش بلاغ، مجید عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، به بیان اهمیت آب پرداخت و گفت: جایگزینی برای آب وجود ندارد و منابع آب شیرین در دسترس بسیار ناچیز است بنابراین باید قدرش را بدانیم و بیهوده آب را هدر ندهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف استاندارد آب در کشور حدود ۱۸۰- ۱۶۰ لیتر در روز به ازای یک نفر است، اما در مازندران در حدود ۲۰۰ لیتر در روز به ازای هر نفر مصرف می‌شود، به شهروندان توصیه کرد: بیش از اندازه مصرف نکنیم و در مصرف خودمان مدیریت داشته باشیم و مدیریت مصرف به معنای استفاده نکردن نیست بلکه به معنی درست مصرف کردن و به اندازه مصرف کردن است.

سرپرست آبفاشهری مازندران افزود: مدیریت مصرف به اعمال روش‌هایی اطلاق می‌شود که بتواند از هدر روی آب و مصرف خارج از نیاز واقعی جلوگیری نماید.

عبدالهی، حفظ سرمایه عظیم ملی، حفظ محیط زیست، کارایی تاسیسات موجود، اختصاص عادلانه و بهینه آب بین همه شهروندان و حفظ حقوق دیگران را از مهمترین مزایای مدیریت مصرف آب برشمرد و گفت: ضروری است در مصرف آب تغییر رفتار دهیم به طور مثال بجای شستشوی قالی و پرده و اتومبیل با آب شرب به قالی شویی، پرده شویی و کارواش مراجعه کنیم و یا بجای آبیاری فضای سبز با آب شرب از آب غیر شرب نظیر آب باران استفاده نماییم.

وی با بیان اینکه استفاده از کاهنده‌های مصرف نظیر شیر‌های اهرمی، فلاش تانک‌های کم مصرف و... منجر به کاهش ۳۰ درصدی در مصرف آب می‌شود، گفت: به مشترکین توصیه می‌شود از مصرف آب غیر ضروری در ساعات پرمصرف به ویژه در روز‌های پایانی سال خودداری نمایند.

عبدالهی، به تدابیر اندیشیده شده در ایام نوروز برای ارایه خدمات به مردم و مسافران این استان اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز برای ارایه خدمات بهتر به مردم و مسافران و ایجاد خاطری خوش برای این عزیران، کشیک‌هایی را در سطح ستاد و شهرستان‌ها پیش بینی کردیم به طوری که در سطح ستاد، معاونان و مدیران و در شهرستان‌ها مدیران امور و تیم‌های عملیاتی در این کشیک‌ها به طور شبانه روز حضور فعال دارند.

سرپرست آب وفاضلاب شهری مازندران گفت: در استان تیم‌های واکنش سریع در حالت آماده باش قرار دارند و در مواقع اضطراری نیز در هر شهرستان حداقل یک تانکر آبرسان سیار پیش بینی شد تا دربروز مشکل احتمالی در سریع‌ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

عبدالهی افزود: مشترکان در صورت مشاهده هرگونه نشت آب از شبکه و برداشت غیرمجاز با سامانه ۱۲۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب‌های سامانه بارشی توسط سدهای این استان خبر داد.

عباس صدریان‌فر امروز ۱۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته و براساس هشدارهای هواشناسی و بررسی مدل‌هایی که در اختیار داشتیم، تمهیدات لازم را برای مدیریت مناسب حوضه‌های آبریز و سدها اتخاذ کردیم.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت این نوع سامانه‌های بارشی و همچنین قرارگیری در روزهای پایانی آبگیری سدها، مدیریت بارش‌های رخ داده از پیچیدگی‌های فنی بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل شد.

صدریان فر با اعلام حوضه آبریز دز به عنوان بحران‌ ترین حوضه آبریز در این سامانه بارشی عنوان کرد: در حوضه آبریز دز با توجه به میزان انباشت پشت سد دز و میزان بارش‌های احتمالی در این بخش، طی روزهای گذشته و به منظور مدیریت مناسب حوضه آبریز حجم خالی سد جهت کنترل سیلاب افزایش داده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در این سامانه بارشی دو موج قدرتمند در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت رخ داد که در روز اول با کاهش خروجی سد دز از همپوشانی فعالیت مسیل‌های پایین دست و خروجی سد و ایجاد خسارت جلوگیری شد و در روز دوم یک سیلاب با پیک دو هزار مترمکعب در ثانیه به صورت کامل مهار شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد از مخازن سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کارشناسی بازی استقلال و ذوب آهن
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • قبض‌های میلیونی در انتظار این افراد
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز