Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@02:30:24 GMT

تأکید وزیر کشور بر نگاه منطقه‌ای در برنامه‌ریزی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۷۲۸۸

ساعت24- عبدالرضا رحمانی فضلی بر اهمیت نگاه منطقه‌ای و محلی در برنامه‌ریزی‌ها تأکید کرد.

 وزیر کشور در حاشیه نشست هماهنگی عملیات اجرایی اسناد توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته کشور که عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور استانداران سراسر کشور و فرمانداران ۳۱ شهرستان در وزارت کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در جلسه‌ای که اعضای شورای اجتماعی خدمت مقام معظم رهبری بودند، اولویت‌بندی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اولویت‌های ایشان رسیدگی به مناطق بحرانی و کمتر توسعه‌یافته بود.

وی ادامه داد: ما یک الگوی عملی برای این موضوع به نام قلعه گنج داشتیم. ایشان فرمودند که این تعداد را زیاد کنید و بر روی آنها کار کنید.

رحمانی فضلی اضافه کرد: کارهایی در وزارت کشور با کمک همه دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان برنامه و بودجه و باقی دستگاه‌ها انجام شد و استانداران نیز همکاری مناسبی داشتند و ما امروز آمادگی داریم که ۳۱ شهرستان را در ۳۱ استان به عنوان الگوی توسعه شهرستان مطرح و اجرا کنیم. در این مدل همه اختیارات دستگاه‌ها به فرماندار منتقل می‌شود و برای هر شهرستان نیز یک دستگاه معین در نظر گرفته خواهد شد و با سندهایی که برای هر شهرستان تنظیم شده، به صورت نظارت شده و مستمر پیگیری می‌کنیم تا به اهداف تعیین شده برسیم.

وزیر کشور تصریح کرد: همزمان با این موضوع نگاه منطقه‌ای را در برنامه‌ریزی‌ها پیگیری می‌کنیم. بنا بر این است که هر چند استان به عنوان یک منطقه تعریف شوند تا توسعه منطقه‌ای را با ظرفیت‌هایی که در استان‌های مختلف وجود دارد، با هم‌افزایی، همکاری و هماهنگی داشته باشیم تا بتوانیم به توسعه یکپارچه در مناطق برسیم.

وی در پایان گفت: هم در سطح منطقه‌ای و هم در سطح ملی الگوسازی می‌کنیم که ایرادات و اشکالات و نقاط قوت و ضعف و موفقیت‌ها معلوم شود تا بتوانیم آن را در سطح ملی پیگیری کنیم.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: وزير كشور احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمود فاضل رئیس شورای عالی نظام پزشکی در مراسم روز ماما اظهار کرد: ایجاد هارمونی در بین رشته‌های علوم پزشکی از لوازم و تکالیف یک سیستم حرفه‌ای پیشرو است.

وی حوزه پزشکی را پرافتخارترین حوزه‌ها در کشور خواند و افزود: نقش ماما در بهبود شرایط مادر باردار که به گفت و گو و انتقال تجربیات و مهارت‌ها اعمال می‌شود، مصداق هنرمندی است.

فاضل گفت: ماماها، خانواده که پایه‌ای‌ترین واحد جامعه است را مراقبت می‌کنند و این باید حاکمیت را متوجه نماید که نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای و معیشتی ایشان مبذول کند.

وی همچنین به تفاهمنامه سازمان نظام پزشکی با وزارت آموزش و پرورش که طی آن بر تأمین مراقبین سلامت وزارتخانه از دانش آموختگان جامعه پزشکی از جمله مامایی تأکید شده است، اشاره کرد.

فاضل ضمن تأیید مشکلات حوزه‌ سلامت بر حفظ امید به عنوان یک راه استراتژیک تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • برگزاری اجلاسیه شهدای چرام در ۲۷ اردیبهشت
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند