Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:13:17 GMT

عضو پارلمان عربی: رژیم صهیونیستی دشمن اصلی است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۸۴۵۹

عضو پارلمان عربی: رژیم صهیونیستی دشمن اصلی است

تهران - ایرنا - عضو پارلمان عربی با انتقاد از تلاش برخی کشورهای عرب برای برقراری رابطه با تل آویو، گفت: دشمن اصلی اعراب رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ظافر العانی افزود: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت گسترده ملت های عرب را در درپی دارد و نوعی کودتا علیه ابتکار صلح عربی به شمار می رود که بر اساس آن تل آویو باید پیش از هرگونه برقراری رابطه و لغو مصوبه های تحریمی، گام های متعددی را بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مجلس عراق گفت: اینکه برخی کشورهای عربی تصمیم به برقراری رابطه گرفته اند موضع اتحادیه عرب و پارلمان عربی نیست و این پارلمان به ویژه در نشست اخیر بر موضع خود در قبال مساله فلسطین تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تلاش هایی صورت می گیرد تا ایران را جایگزین دشمن صهیونیستی کنند، افزود: ایران مواضع منفی در قبال برخی کشورهای عربی دارد اما این به هیچ وجه باعث نمی شود که دشمن اصلی مان و نبرد وجودی با رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شود.
العانی گفت: در هفته های اخیر دیدارهایی میان شماری از مقام های رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی انجام شد که برخی از آنها توجیهاتی درباره این موضوع ارایه کردند.
وی افزود: برقراری رابطه با مخالفت ملت های عرب مواجه خواهد شد که همچنان به رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی امت عرب می نگرند و به همین خاطر رابطه به طور مخفیانه انجام می شود و این به مصلحت اعراب نیست.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پارلمان عربي رژيم صهيونيستي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد