Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@14:48:48 GMT

انجام سالانه بیش از هزار پیوند مغز استخوان در کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۸۴۸۱

انجام سالانه بیش از هزار پیوند مغز استخوان در کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اردشیر قوام‌زاده، رئیس مرکز پیوند خون و آنکولوژی بیمارستان شریعتی در حاشیه سی‌امین جشن پیوند سلول‌های بنیادی که ظهر امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با میزان سالانه پیوند مغز استخوان در کشور، گفت: پیوند مغز استخوان در سال ۱۳۶۹ در بیمارستان شریعتی تهران آغاز شد و به تدریج گسترش یافت، در حال حاضر سالانه در کشور بیش از هزار و 100 پیوند مغز استخوان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۴۵۰ پیوند مغز استخوان در بیمارستان شریعتی تهران انجام می‌شود، گفت: البته این تعداد پیوند برای کشوری با جمعیت ۸۰ میلیونی کم است و بر اساس جمعیت‌مان به انجام سالانه دو هزار و 400 پیوند مغز استخوان نیاز داریم. در بیمارستان شریعتی تاکنون به طور کلی شش هزار و ۳۴۸ مورد پیوند داشتیم که به صورت متوسط بیش از ۷۰ درصد آنها موفقیت‌آمیز بود.

قوام‌زاده ادامه داد: باید توجه کرد موفقیت عمل پیوند مغز استخوان بین ۲۰ تا ۹۰ درصد است و به طور­ متوسط ۷۶ درصد عمل‌های پیوند مغز استخوان در ایران موفق است.

وی همچنین گفت: باید توجه کرد که هزینه هر پیوند در خارج از کشور یک میلیون دلار است، بنابراین انجام این شش هزار پیوند برای ما، شش میلیارد دلار صرفه ارزی و اقتصادی داشته است.

قوام‌زاده یادآور شد: در حال حاضر ۱۸ مرکز پیوند مغز استخوان در ایران ایجاد شده است و این پیوند در کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، آمارهای مرکز آمار کشور نشان می‌دهد که استان سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور محسوب می‌شود. نرخ تورم ماهانه این استان در آمار اعلامی ۳.۶ درصد و نرخ تورم سالانه ۳۶.۳ درصد اعلام شده است.

استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تعامل خوب بین کبه، تولیدکنندگان، مسئولان و مردم در استان باعث شده تا سمنان یکی از کمترین میزان تورم‌ها را در کشورمان داشته باشد، گفت: در زمینه تورم سمنان در زمره پنج استان آخر است.

سید محمدرضا هاشمی با بیان اینکه نرخ تورم سالانه استان طبق اعلام مرکز آمار کشور ۳۶.۳ درصد است، تاکید کرد: تنها چهار استان کشور مانند سیستان و بلوچستان، تهران، بوشهر و زنجان دارای تورمی کمتر هستند.

وی با بیان اینکه تورم خوراکی‌ها در استان سمنان ۳۲.۸ درصد بوده است، تاکید کرد: در این شاخص سمنان بعد از استان قزوین دارای دومین استان با کمترین میزان تورم خوراکی و آشامیدنی است.

استاندار سمنان گفت: تورم غیرخوراکی ها و خدماتی‌ها هم در استان سمنان ۳۹.۲ درصد از سوی مرکز آمار کشور اعلام شده در صورتی که میانگین کشوری نزدیک بیش از ۴۰ درصد است.

کد خبر 6097769

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای زندگی دوباره به ۴ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/