Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@10:43:38 GMT

اتهام زني دوباره مغرب عليه ايران

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۸۸۴۴

اتهام زني دوباره مغرب عليه ايران

خبرگزاري آريا - وزير کشور مغرب روز سه شنبه در سي و ششمين نشست شوراي وزراي کشور جهان عرب در تونس، با طرح ادعاهاي واهي از ايران انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، "عبدالعوفي لفتيت" Abdelouafi Laftit در اين نشست جمهوري اسلامي ايران را به دخالت در امور داخلي کشورهاي عربي متهم کرد و مدعي شد ايران در حال شعله‌ور ساختن رقابت‌هاي قومي و درگيري‌هاي داخلي در کشورهاي عربي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيشتر نيز "ناصر بوريتا" Nasser Bourita وزير خارجه مغرب مدعي شده بود جمهوري اسلامي ايران در پي نفوذ در شمال آفريقا است.
مغرب 1 مي 2018 در ادعايي مضحک ايران و حزب‌الله لبنان را به حمايت از جبهه "پوليساريو" متهم و اعلام کرد رباط روابط ديپلماتيک خود را با تهران قطع کرده است.
جبهه پوليساريو، سازماني سياسي- نظامي متشکل از مردم صحراي باختري در شمال غرب آفريقا است که براي استقلال اين منطقه از مغرب مبارزه مي کند.
صحراي باختري درگذشته مستعمره ‏اسپانيا بود ‏که مغرب آن را درسال 1975 به خاک خود ضميمه ‏‏کرد.
"محمد حداد" سخنگوي جبهه پوليساريو 1 مي 2018 اتهام حمايت ايران از نيروهاي اين جبهه را ساختگي و دروغ خواند و اعلام کرد، جبهه پوليساريو با ايران همکاري ندارد.
"بهرام قاسمي" سخنگوي وزارت خارجه ايران هم 2 مي 2018، ادعاي همکاري سفارت ايران در الجزاير با جبهه پوليساريو را تکذيب کرد.
پيش از نيز چند کشور عربي از جمله جيبوتي تحت فشار آمريکا و عربستان روابطشان را با جمهوري اسلامي ايران قطع کرده بودند.
آمريکا و عربستان همچنين تلاش فراواني مي کنند حزب الله لبنان را تضعيف کنند.
ايران و حزب الله لبنان نقشي اساسي در مقابله با توطئه ها و اقدامات محور آمريکايي - سعودي - صهيونيستي در منطقه دارند.
117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «میس الجبل» یک شهرک صهیونیست‌نشین دیگر را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن اسرائیلی علیه روستاهای پایدار جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان به ویژه شهادت غیرنظامیان در شهرک میس الجبل، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز یکشنبه پنجم ماه مه ۲۰۲۴ شهرک مرگلیوت را با تسلیحات موشکی هدف قرار دادند.

به این ترتیب شمار عملیات‌های حزب‌الله لبنان علیه مواضع، نظامیان و شهرک‌های صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی در روز جاری به ۱۰ عملیات می‌رسد.

پیش از این نیز حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در شهرک «میس الجبل»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک‌های صهیونیست‌نشین «کفریوفال» و «کفر گلعادی» را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ۴ شهرک‌نشین صهیونیست در حمله موشکی امروز به الجلیل و جولان اشغالی از سمت لبنان زخمی شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که از صبح امروز بیش از ۱۰۰ موشک به سوی الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است.

کد خبر 6097688

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • هراس نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ اسرائیل منتظر تحولات در جبهه‌های همزمان است
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • فیلم/ راکت باران کریات سوراخه توسط حزب‌الله لبنان
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت»
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟