Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-28@18:12:38 GMT

سفیر برزیل پس از هفت سال به سوریه بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۹۹۸۹۰۹

سفیر برزیل پس از هفت سال به سوریه بازگشت

به گزارش جهان نيوز، «فابیو فاز بیتالوکا» به عنوان سفیر فوق‌العاده برزیل امروز استوارنامه خود را در دمشق تقدیم «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بیتالوکا از امروز به عنوان سفیر فوق‌العاده* جمهوری برزیل کار خود را در سوریه آغاز می‌کند.

برزیل در سال ۲۰۱۲ تمامی دیپلمات‌های خود را از دمشق به دلایل امنیتی و در راستای حفظ جان آن‌ها به سائوپائولو فراخواند اما ساختمان سفارت را برای انجام اقدامات کنسولی باز گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برزیل همچنین یک کاردار در سفارت خود در لبنان برای ارتباط با دولت سوریه تعیین و سپس در سال ۲۰۱۷ «فابیو فاز بیتالوکا» را به عنوان کاردار خود به دمشق اعزام کرد.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، موضع برزیل از ابتدای بحران سوریه، بیش از هرچیزی سکوت و عدم موضع‌گیری بوده است؛ هرچند تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی حمایت خود را از برخی قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص سوریه اعلام کردند اما برزیل اخیرا تلاش کرده بود تا در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در راستای عادی‌سازی روابط با دولت سوریه قدم بردارد.

دولت سوریه نیز در ژانویه ۲۰۱۸ و در خلال سفر یک هیأت پارلمانی از برزیل به دمشق، خواستار همکاری اقتصادی با برزیل و عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با این کشور شده بود.

در سال ۲۰۱۸ با آزادسازی بخش وسیعی از خاک سوریه به دست ارتش و بازگشت امنیت به شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور، شرایط برای بازگشت کشورها و عادی‌سازی روابط با دولت دمشق، فراهم شد. به طوریکه تاکنون امارات و بحرین سفارت‌خانه خود را در دمشق بازگشایی کرده‌اند و بحث و جدل‌هایی در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود دارد.

* سفیر فوق‌العاده:  سفیر فوق العاده بالاترین درجه یک سفیر از لحاظ دیپلماتیک است که به آن فرستاده ویژه نیز می‌گویند و دارای اختیارات ویژه می‌باشد و اختیار این را دارد تا قراردادهایی را با کشور میزبان به نام دولت یا هیأتی که سرپرستی آن را بر عهده دارد امضاء کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه «کوریو برازیلینس» نوشت، پلیس پس از آن وارد عمل شد که یک شهروند خارجی کارکنان سفارتخانه را از وجود یک وسیله انفجاری ادعایی مطلع کرد.

سفارت روسیه در برزیل هنوز در این باره اظهارنظر نکرده است.

دیگر خبرها

  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • تمرینات روماریو برای بازگشت به فوتبال در 58 سالگی؛ هم تیمی شدن اسطوره برزیلی با پسرش! / فیلم
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است