Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، جلسه شورای فرهنگی استان سیستان و بلوچستان به ریاست علیرضا نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور قشقایی مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور و دبیران شورای فرهنگی فرمانداری‌ها عصر امروز در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نورا در این جلسه اظهار داشت: علی‌رغم توطئه‌های دشمن در این استان برای ایجاد تفرقه و جدایی، وحدت بین اقوام شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان زبانزد است و این موضوع ناشی از وجود ارزش‌های والای فرهنگی در استان و وفاداری و پشتیبانی مردم از نظام است.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ جایگاه استراتژیک و خاص و با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و همچنین توجه دولت تدبیر و امید به یک کارگاه عملیاتی تبدیل شده است و مدیران استان مصمم هستند تا هر چه زودتر زیرساخت‌های ان را ارتقا ببخشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار که از تحریم‌ها مستثنی شده می‌تواند نقش فعالی را در تأمین مایحتاج کشور فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با افزایش ظرفیت بندر چابهار امکان پهلوگیری کشتی‌های یک صد هزار تنی در این بندر وجود دارد، افزود: سازمان توسعه سواحل مکران به ریاست رئیس‌جمهور در شرف تأسیس است و سازمان‌ها طرح‌های مهم خود را برای توسعه این سواحل در قالب این طرح ارائه می‌کنند.

نورا اضافه کرد: بندر چابهار به عنوان یک مگاپورت می‌تواند قطب اقتصادی کشور باشد و در حال حاضر نیز طرح‌های کلانی از جمله گازرسانی، راه آهن و توسعه بنادر شهید بهشتی و کلانتری در جهت ارتقا زیرساخت‌ها در حال اجراست.

وی تصویب دو سند توسعه منطقه سیستان با ۱۱۰ مصوبه و سند محرومیت زدایی از منطقه بلوچستان با ۵۴۸ مصوبه از سوی رئیس‌جمهور را مهر تأیید دیگری در استان در راستای توجه ویژه دولت به استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و خواستار حمایت همه مسئولین برای اجرای این مصوبات در راستای ارتقای شاخص‌های استان سیستان و بلوچستان شد.

قشقایی مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور نیز در این جلسه با تقدیر از اهتمام اعضای شورای فرهنگی استانداری سیستان و بلوچستان و فرمانداری‌های استان اظهار داشت: با توجه به پراکندگی که در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی در استانداری‌ها وجود داشت، بر اساس تدبیر وزیر کشور تجمیع فعالیت‌های فرهنگی در ستاد وزارت کشور و در استانداری‌ها در قالب شورای فرهنگی تصویب شد تا اقداماتی که در ستاد وزارت کشور در جهت همسان سازی و هماهنگ سازی موضوعات ابلاغ می‌شود در استانداری‌ها نیز در قالب شورای فرهنگی انجام شود.

وی اضافه کرد: همه ساله اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ نماز در استانداری‌های سراسر کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته فعالیت‌های انجام شده در راستای امر به معروف و نهی از منکر در استانداری‌ها نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

قشقایی گفت: در حوزه فرهنگی هر چقدر سرمایه‌گذاری شود هنوز جا دارد چرا که اعتقاد داریم معنویت باعث ایجاد انگیزه برای خدمت رسانی بیشتر به مردم در سطح جامعه می‌شود و هرچه اهتمام بیشتری در مسائل اعتقادی و فرهنگی صورت گیرد می‌تواند در ارائه خدمت بی منت به مردم مؤثر باشد.

مشاور وزیر کشور و دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور گفت: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته روزانه ۵ میلیون نفر به ادارات در سطح کشور مراجعه می‌کنند که اگر این ۵ میلیون نفر با رضایتمندی امورات مورد نیازشان انجام شود این خود باعث ایجاد رضایت مندی در بخش زیادی از مردم و جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بخشی از این مردم با نارضایتی برگردند این نارضایتی به اعضای خانواده آنان و کسانی که با آن‌ها در ارتباط هستند نیز منتقل می‌شود و در مجموع باعث نارضایتی بخش عظیمی از جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: لذا باید در ایجاد انگیزه در جهت ارائه خدمت به مردم سرمایه گذاری شود و بسترسازی در امور معنوی یکی از راه‌های ایجاد انگیزه برای خدمت رسانی بیشتر در دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/ع

وحدت شیعه و سنی در سیستان وبلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان

به گزارش جام جم آنلاین،عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان از طرح نهضت ملی مسکن زاهدان گفت: از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد.

وی همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان، گفت: تاکنون بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است.
اکبری تاکیدکرد: به منظور تسریع در اجرای این طرح مهم ملی در استان ساخت ۹ طرح روبنایی و ۲۳ طرح آماده سازی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شامل چهار واحد آموزشی، دو کلانتری، دو مسجد و یک مرکز درمانی در حال انجام و آماده سازی بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح عملیاتی شده است.
وی تاکید کرد: در مجموع همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • معرفی ظرفیت‌های تولیدی وصادراتی سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • تامین زمین برای ساخت ۹۰ هزار واحدطرح مسکن ملی درشمال سیستان وبلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد