Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجامعی رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره که به همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شده ساعت ۲۰ روز ۱۸ اسفند با حضور هنرمندان عکاسی، مسئولان استانی و کشوری در سالن همایش‌های هتل بزرگ شیراز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: از مجموع دوهزار و ۷۰۰ اثردریافتی ۹۵۰ عکس در بخش آزاد و یک‌هزار و ۷۵۰ عکس نیز مربوط به بخش دانشجویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعی افزود: پس از انجام داوری ۳۰ عکس از بخش آزاد و ۳۴ عکس نیز از بخش دانشجویی به مرحله نمایشگاهی راه یافته‌اند که در مراسم اختتامیه از خالق آثار برتر تجلیل می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه آثار دریافتی از ۱۹۰ دانشگاه کشور بوده که از این تعداد ۱۵ اثر از دانشگاه‌های استان فارس است، گفت: از برخی دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور نیز آثار مختلف دریافت شد که در این مسابقه شرکت داده شدند.

جامعی همچنین به اهداف جشنواره عکس سیما و منظر شهری اشاره کرد و ادامه داد: تحقق آرمان شیراز شهر انسان‌محور، به تصویر کشیدن آرمان‌های شهری از جمله شهر گردشگرمدار، شهر فرهنگی، تعریف دیدگاهی جدید میان سیما و منظر شهری و گردشگری از اهداف این جشنواره است.

وی تصریح کرد: در این جشنواره نقد سیما و منظر شهری با هدف ارتقاء سطح آگاهی جامعه در مطالبه کیفیت و حساسیت نسبت به سیما و منظر شهری، ترویج نگاه کیفی در طرح‌های اجرایی، برنامه‌های ساماندهی و سیاست گزاری در حوزه سیمای شهری در راستای حضور هر چه بیشتر گردشگران شهری دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس گفت: نشانه‌های شهری، زوائد بصری، نور و رنگ در سیما و منظر شهری، سیما و منظر شهری در شب، گردشگری و فضای شهری، گردشگری در بافت تاریخی، گردشگری و معضلات سیما و منظر شهری از محور‌های برگزاری جشنواره استانی عکس سیما و منظر شهری است.

وی از دیگر محور‌های این جشنواره را سیمـای شهـر، منظر شهری، دورنما، سیمای جداره‌ها، نقش و نگار‌های دائمی و موقت ثبت شده در دیوار‌های شهر، تابلو‌های تبلیغاتی، تابلو‌های تجاری و اداری، دیوار نویسی و نقاشی دیواری عنوان کرد.

جامعی با بیان این که این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های مطرح استان در آموزش رشته‌های فنی و مهندسی از جمله معماری و شهرسازی است، اظهار کرد: میزبانی از جشنواره عکاسی سیما و منظر شهری نیز با توجه به تخصص‌های موجود در دانشگاه و احساس نیاز جامعه مخاطب و همچنین تعامل بین دانشگاه و مدیریت شهری انجام شده است.
انتهای پیام/م

جشنواره عکس سیما و منظر شهری شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای عکس هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۸۱ طرح از ۲۶ استان برای هجدهمین جشنواره شیخ بهایی ارسال شد

سعید آجلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین رویکرد در هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی جذب سرمایه‌گذاری برای به ثمر رساندن این طرح‌ها است، اظهار کرد: از این رو در این دوره ۱۰ طرح نهایی برای این امر معرفی خواهند شد.

وی به ارسال ۴۸۱ طرح از ۲۶ استان کشور برای هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی اشاره کرد و گفت: در این دوره نسبت به دوره هفدهم شاهد افزایش ۵۰ درصدی ارسال طرح‌ها هستیم و باید توجه داشت که پس از دو مرحله داوری، ۱۰۲ طرح به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در مرحله نهایی نیز ۲۵ طرح بررسی خواهند شد که نفرات اول تا سوم در سه بخش اصلی مسابقه مشخص خواهد شد.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی در دو بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای برگزار خواهد شد، ادامه داد: «طراحان کسب‌وکار» و «فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری» در بخش مسابقه‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی گفت: بخش طراحان کسب و کار شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها هستند که با طرح معرفی‌شده به جشنواره، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده یا واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها و صنایعی هستند که با طرح معرفی‌شده به جشنواره قصد توسعه را دارند.

آجلی باب یان اینکه این دوره از رویداد، سه جایزه ویژه «فناوری صنعت‌ساز»، «مدیریت شهری» و «آب» نیز به برگزیدگان هر بخش اعطا می‌شود، تصریح کرد: در اولین دوره اعطای جایزه ویژه مدیریت شهری، طرح‌های برگزیده ارتباطت قوی‌تری با مجموعه مدیریت شهری پیدا کردند که برخی از آن‌ها به مرحله امضای قرداد نهایی نیز منجر شده است.

وی با بیان اینکه در هجدهمین جشنواره شیخ بهایی ارتباطات و هوشمندسازی ارتباطات بیشتر از سایر دوره‌ها مورد توجه قرار گرفته است، افزود همچنین سه شرکت راه یافته به مرحله نهایی، طی ۱۰ دقیقه توانمندی خود را ارائه خواهند داد که می‌تواند در شناخته شدن این شرکت‌ها و توسعه بازارشان مؤثر باشد.

به گزارش مهر، هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶و ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود. این محل به دلیل نزدیکی با دانشگاه صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌تواند به تقویت ارتباط میان بخش‌های مختلف و فرهنگ سازی بیشتر میان افراد عامه جامعه بینجامد. در همین راستا نمایشگاهی با حدود ۴۰ غرفه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برنامه‌ریزی شده که محصولات فناورانه آن‌ها را در معرض نمایش قرار خواهد داد.

کد خبر 6100250

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • تجهیز بزرگراه های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی
  • ۴۸۱ طرح از ۲۶ استان برای هجدهمین جشنواره شیخ بهایی ارسال شد
  • شیراز چگونه کلان‌شهری بدون آلودگی هوا شد؟
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • در حوزه تخلفات شهری بیش از ۱۱۳۷ مورد تخریب و جمع‌آوری صورت گرفت
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز