Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم روز جهانی شنوایی با عنوان «اقدام برای کم شنوایی؛ سرمایه‌گذاری پر منفعت» در بیمارستان رازی تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «محمد عجم» امروز(۱۴ اسفند) در مراسم روز جهانی شنوایی با عنوان «اقدام برای کم شنوایی؛ سرمایه‌گذاری پر منفعت» که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان رازی تربت حیدریه برگزار شد با بیان اینکه گاهی نسبت به نعمت شنوایی که خدا به ما داده بی‌توجه هستیم و از آن غافل می‌شویم، گفت:هدف از برگزاری آن اطلاع رسانی,حساس سازی خانواده‌ها و ابراز هم‌دردی با ناشنوایان است وارتقاء آگاهی وشناخت جامعه ومردم نشبت به مراقبت های شنوایی وگوش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بیمارستان رازی تربت حیدریه با اشاره به اینکه اهمیت حس شنوایی به عنوان یکی از مهمترین حواس پنچگانه انسان است که علاوه بر شنیدن صدا بخش عمده ای از تعادل بدن انسان است، اظهارداشت:در۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۴ هزار تولد زنده دربیمارستان رازی صورت گرفته که برای تمامی این نوزادان تست شنوایی انجام شده است.

 

در ادامه مراسم «زهر اقبال نیا» هم گفت: دفتر پیشگیری از معلولیتهای معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی در جهت تشخیص زود هنگام ناشنوایی برنامه غربالگری ناشنوایی نوزادی را اجرا می کند ودر این برنامه همه نوزادان و شیر خواران تا قبل از یک ماهگی از لحاظ شنوایی آزمایش می شوند که تا نوزادانی که اختلالات شنوایی دارند شناسایی و به شنوایی سنج یا متخصص گوش وحلق و بینی ارجاع داده شوند تا در صورت نیاز به کشت حلزون، زمان کافی وجود داشته باشد.

 

رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه بیان کرد: این طرح با همکاری دفتر شبه خانواده اموراجتماعی در جهت ارتقاء توان ذهنی شیرخواران وکودکان زیر دوسال بخصوص در مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی طراحی و در دست اجرا می باشد.

 

وی ادامه داد: طرح غربالگری شنوایی از سال ۱۳۸۴ درذبیمارستان ام البنین مشهد آغاز و تا سال ۱۳۸۶ درآن مرکز اجرا گردید ودرسال ۱۳۸۷ درسایر شهرستان ها اجراشد و هم اکنون ۱۰۰ درصد شهرستان ها دارای این طرح هستند.

 

اقبال نیا هدف از غربالگری شنوایی نوزادان را شناسایی و مداخله زود هنگام نوزادان با کم شنوایی مادرزادی عنوان کرد و گفت: به ویژه در ۶ ماهه اول زندگی تا ۲ سالگی در برنامه غربالگری شنوایی کلیه نوزادان تا قبل از یک ماهگی غربال می شوند و در صورت وجود مشکل تا سه ماهگی آزمون تشخیص انجام می شود ودرصورت کم شنوایی قطعی نوزاد تا ۶ ماهگی تحت مداخلات توانبخشی یادرمانی قرار می گیرد بطوری که که هم اکنون سن کشف ومراجعه کودکان کم شنوا به مراکز کاشت حلزون شنوایی پائین آمده است.

 

 رئیس بهزیستی تربت حیدریه با بیان اینکه بطوریکه هر دو تا سه ماه یک نوزاد که نیاز به سمعک دارد یا افت شنوایی قطعی ودرماه یک یا دو مورد نوزاد با دارو رفع می شود شناسایی می شوند، اظهارداشت:با اجرای این طرح از سال گذشته تا کنون حدود ۱۳ هزار و۱۷۵ نوزاد غربال شده اند که ۳ هزار و۱۸۵ نوزاد برای مداخلات داخلی و از تعداد ۹۸ نوزاد درمان دارویی و ۱۴ نوزاد نیاز به سمعک و کمک توانبخشی داشته اند که اگر کم شنوایی دیر نشان داده شود قابل برگشت نیست ونیاز به درمان دارد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان مسجد کانون های مساجد اینفوگرافی کمیته امداد امام خمینی ره روز جهانی غربالگری شنوایی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه