Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سفارت انگلیس در تهران با انتشار پیامی در توییتر افزود که در این دیدار علاوه بر سازوکار مالی اروپا، درباره حمایت انگلیس از تجارت در ایران رایزنی شده است.
در این ملاقات، کیث ولینگز مدیر بخش بازرگانی سفارت انگلیس و سایمون پنی کمیسیونر امور تجاری دولت در حوزه خاورمیانه، افغانستان و پاکستان که امروز صبح وارد تهران شدند نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ایران و اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام گفت‌وگوهای فشرده‌ای برای تضمین منافع اقتصادی ایران از برجام داشته‌اند. 
وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس یازدهم بهمن‌ماه گذشته اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس - INSTEX) به ثبت رسمی رسیده است. 
این سازوکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما به‌تدریج دامنه‌اش گسترش خواهد یافت.
یک دیپلماتیک انگلیس قبلا گفته بود که پس از راه‌اندازی سازوکار مالی اروپا، شرکت‌های انگلیسی برای ازسرگیری روابط تجاری با ایران ابراز علاقه کرده‌اند.
وی این مساله را نشانه عالی در واکنش به راه‌اندازی این سازوکار توصیف کرد که به گفته وی نشان می‌دهد جامعه جهانی این واقعیت را درک کرده که ایران بازار عظیم دست‌نخورده‌ای از خریداران بالقوه است. 
نشست کمیسیون مشترک برجام هم قرار است امروز در سطح مدیران سیاسی و معاونان وزرای خارجه ایران و 1+4 (آلمان،‌ انگلیس، فرانسه، روسیه و چین) در وین پایتخت اتریش برگزار ‌شود. انتظار می‌رود که موضوع سازوکار ویژه مالی اروپا در این نشست موردبحث و بررسی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس ایران بانک مرکزی جامعه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۹۹۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، کاظم جلالی در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیرساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت، گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت‌نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش‌از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه‌ی رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام‌

دیگر خبرها

  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • گزینه ایده‌آل بایرن مونیخ زیر آفتاب میامی!
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟
  • جایگزین اسکناس کیلویی