Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- در پی تصمیم انگلستان برای اعزام یک فروند ناو هواپیمابر به منطقه و اعتراض شدید چین به لندن، سفر 'فیلیپ هاموند' وزیر دارایی این کشور به پکن لغو شد.

به گزارش ایرنا روزنامه اپل هنگ کنگ روز چهارشنبه نوشت، چین از تصمیم انگلستان برای اعزام این ناو به منطقه و بازگشت این کشور به دوران جنگ سرد بشدت انتقاد کرده و وزارت دفاع انگلستان را هدف اعتراض شدید قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار بر این بود که وزیر دارایی انگلستان در چین با مقام این کشور گفت و گوهای مهم تجاری درباره برقراری ارتباط بین بورس های دو کشور و همچنین تعیین تاریخ گفت و گوهای مالی و اقتصادی انجام دهد.
همزمان سخنگوی وزارت دارایی انگلستان گفته است که وزیر در شرایط فعلی به چین سفر نمی کند و اصولا برنامه تایید شده قطعی هم اعلام نشده بود.
گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلستان بتازگی گفته است کشورش قصد دارد ناوهواپیمابر مدرن 4 میلیارد دلاری 'اچ ام اس کویین الیزابت' را راهی آسیا کند و از چین نیز انتقاد کرد که تسلیحات مدرن خود را در منطقه استقرار داده است.
انگلستان بتازگی همکاری های خود را با آمریکا برای حضور نظامی در دریای جنوبی و اقیانوس آرام افزایش داده است و در سال 2018 میلادی نیز ناوهایش را به این دریا اعزام کرد.
گزارش حاکی است که هاموند قصد داشته است با 'هو چون هوا' معاون نخست وزیر چین در پکن دیدار و گفت و گو کند اما پس از اظهارات انتقادی وزیر دفاع انگلستان از چین، سفر لغو شده است.
سفارت چین در لندن هم به این اظهارات واکنش نشان داده و انتقادها را اتهاماتی بی اساس از سوی وزارت دفاع انگلستان علیه چین دانسته و این کشور را به ذهنیت جنگ سرد متهم کرده است.
آساق**231**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين انگليس منطقه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا باز خبرگزاری «سما» فلسطین، اسموتریچ تصریح کرد: از نتانیاهو می‌خواهم که یوآو گالانت وزیر دفاع و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش را برکنار کند.

درخواست وزیر دارایی صهیونیست‌ها برای برکناری گالانت و هالیوی همزمان با آن روی می‌دهد که اختلافات میان مقامات ارشد دستگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و در رأس آنها گالانت و هالیوی با نتانیاهو بر سر جنگ در غزه تشدید شده است.

روزنامه یدیعوت آحارنوت در گزارشی در این باره نوشت: سران دستگاه‌های اطلاعاتی خواستار تصمیم‌گیری نهایی نتانیاهو درباره پنج موضوع استراتژیک هستند که به باور آنها برای پایان دادن به جنگ با نوار غزه و رویارویی با حزب الله، ضروری است، اما آنها بر این باورند که نتانیاهو از تصمیم گیری در این باره جلوگیری می کند و در نتیجه ارتش اسرائیل را از اقدام به نحوی که منجر به تحقق اهداف جنگ شود، منع می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی، اختلاف کنونی را مشابه شکاف شدید میان مقامات نظامی رژیم اشغالگر در آستانه جنگ شش روزه ژوئن ۱۹۶۷ یعنی سه روز پیش از حمله پیش دستانه این رژیم به نیروی هوایی کشورهای عربی دانست.
ارتش رژیم صهیونیستی از نخست وزیر و کابینه نظامی گسترده این رژیم خواستار تصمیم گیری درباره پنج موضوع شامل «اسرای صهیونیست»، «مرحله پس از جنگ در غزه»، «رفح»، «رویارویی نظامی اسرائیل و حزب الله» و «بودجه نهادهای اطلاعاتی و نظامی» تصمیم گیری کند.

دیگر خبرها

  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • شکست سنگین استون ویلا در انگلیس/ فیورنتینا در ثانیه های پایانی پیروز شد
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن