Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - رئيس دفتر رئيس جمهوري با اشاره به اقدامات انجام شده براي واگذاري بنگاه‌هاي دولتي در حيطه قانون گفت: دولت تدبير و اميد براي ايجاد بستر و تسهيل امور بخش خصوصي در عرصه هاي داخلي، منطقه اي و بين المللي اهتمام دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمود واعظي سه شنبه شب در نشستي با فعالان اقتصادي گيلان که در آستانه سفر رئيس جمهوري به استان برگزار شد، افزود: دولت تلاش کرد تا راه صادرات را باز ، روابط بانکي را اصلاح کرده و روابط با کشورهاي اروپايي و آسيايي و منطقه را بهبود ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با يادآوري دشواري هاي اين حوزه قبل از سال 92 ادامه داد: مشکلات زيادي در بخش هاي مختلف داشتيم اما با استقرار دولت يازدهم و تلاش‌هاي انجام شده، فضا باز و اعتمادسازي بين همسايگان برقرار شد.
رئيس دفتر رئيس جمهوري با اشاره به پيشينه و موقعيت گيلان گفت: هر آنچه در اين استان سرمايه‌گذاري انجام داده و راه را براي ارتباط با کشورهاي قفقاز و روسيه هموار کنيم، کشور سود مي برد.
واعظي صادرات به روسيه و کشورهاي همسود (CIS) به دليل موقعيت جغرافيايي گيلان و همچنين اتصال ريلي در آستارا و حمل و نقل دريايي را مزيت براي صادرکنندگان دانست و بر ضرورت چابک بودن دولت تاکيد و اضافه کرد: غير از بخش هاي امنيتي و آنچه که بر اساس قانون اساسي بر عهده حاکميت و دولت است؛ اموري که مردم و بخش خصوصي مي توانند از عهده آن برآيند، بايستي واگذار شود.
وي با تاکيد بر اينکه دولت نبايد رقيب بخش خصوصي باشد، گفت: ميراث اقتصاد دولتي به دولت‌هاي بعد از انقلاب رسيده و بزرگترين گرفتاري ما اين است که کساني که تصميم گير هستند، اکنون رها کرده اند و کساني که مجري هستند، قدرت و اقتدار خود را در امضاهاي طلايي و تصدي‌گري مي‌بينند از اين رو اين بزرگترين گرفتاري است که ما در دولت با آن مواجه ايم.
واعظي تصريح کرد: براي اصلاح اين رويه تلاش بسياري شده و رئيس جمهوري همواره در جلسات به بخش‌هاي مختلف تاکيد مي‌کند که دولت نمي پذيرد ما بتوانيم خودمان هم تصدي‌گري و بنگاه داري و همزمان سياست گذاري کنيم و اينجاست که بخش خصوصي معنا پيدا مي‌کند چون با همفکري بخش خصوصي مي توانيم سياست‌گذاري درستي انجام دهيم.
وي با اشاره به تلاش هاي دولت در چهار سال اول رياست جمهوري دکتر روحاني گفت: مقايسه قبل از سال 92 و بعد از آن به ويژه اواخر دولت يازدهم نشان مي‌دهد که تا قبل از روي کار آمدن رئيس جمهوري جديد آمريکا، فضا باز و اعتمادسازي بين همسايگان و کشورهاي ديگر برقرار شده بود اما با اتفاقي روبرو شديم که ارتباطي به داخل ايران و ربطي به دولت نداشت.
واعظي به خروج دولت آمريکا از بسياري پيمان هاي بين المللي و نه فقط برجام اشاره و خاطرنشان کرد: برجام، دستاورد مهم و بزرگي براي کشور است و ما توانستيم با مذاکرات فشرده، زنجيره تحريم‌ها که دست و پاي اقتصاد ايران را بسته بود، يکي پس از ديگري باز کنيم و روابطمان را با کشورهاي دنيا عادي سازي و اين تصور که ايران را به عنوان تهديد تلقي مي کردند، برداشتيم.
وي با اشاره به رويدادهاي پس از رياست جمهوري ترامپ، به تعبير رهبر معظم انقلاب از شرايط پيش رو که نام جنگ اقتصادي بر آن نهادند، اشاره کرد و گفت: همه تلاش ما اين است که بتوانيم تجارت مان را تسهيل و موانع را برطرف کنيم و اين مشکلات فقط گريبانگير بخش خصوصي نيست و دولت بيشتر ضرر مي‌کند.
رئيس دفتر رئيس جمهوري بيان داشت: اکنون ما و شما در ارتباط با مشکلات همه در يک قايق و دچار يک سرنوشت هستيم و معتقديم بايستي بخش خصوصي و دولت با هم کار کنند تا بتوانيم راهکاري پيدا کنيم تا بخش خصوصي شکوفا شود.
وي با تصريح اينکه تصميمات را ما تغيير نمي دهيم ولي شرايطي که بر ما تحميل مي‌شود مجبور به تغيير هستيم، ادامه داد: بايستي همانطور که در زمان جنگ خود را با شرايط تنظيم مي‌کرديم امروز نيز اين عمل را انجام دهيم.
واعظي با اشاره برخورداري گيلان از ظرفيت بازار روسيه براي صادرات افزود: در تلاش هستيم خط ريلي از رشت به سمت انزلي و آستارا کشيده شود و با سرعت تلاش مي‌کنيم که عمليات اجرايي آن آغاز شود.
وي در خاتمه سخنانش صدور اجرائيه از سوي بانک‌ها براي فعالان بخش خصوصي را در شرايط کنوني نادرست خواند و گفت: اکنون که از سوي دولت آمريکا تحريم شده ايم، نبايد تحريم ديگري به بخش خصوصي وارد کنيم؛ بيکاري يک نفر شاغل و اشتغالزايي يک نفر بيکار، براي ما مهم است و اگر اصناف مي‌توانند فرصت هاي شغلي به وجود بياورند، دولت حتما حمايت مي‌کند.
رئيس دفتر رئيس جمهوري سه شنبه شب با شماري از فعالان سياسي استان نيز ديدار داشت.
به گزارش ايرنا رئيس جمهوري، جمعي از وزيران و اعضاي هيأت دولت امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) ميهمان گيلاني ها هستند و نخستين برنامه دکتر روحاني حضور در جمع مردم استان و سخنراني در ورزشگاه شهر لاهيجان است.
رئيس جمهوري پيش از اين نيز در اواخر فروردين ماه سال 94 در پانزدهمين سفر استاني خود و نيز اوايل فروردين ماه سال 96 براي بهره برداري از چندين پروژه مهم عمراني و صنعتي، به گيلان سفر کرده بود.
7296/2007
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین نشست شورای رابطین امور بانوان و خانواده استان اصفهان در سال ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی، عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در سالن امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در این نشست با اشاره به اثرگذاری استادان زن در جامعه اظهار کرد: شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان؛ شکل گرفته است که اهدافی همچون راهبری شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه، توانمندسازی تخصصی شبکه بانوان فرهیخته دانشگاه؛ هماهنگی و نظارت بر عملکرد شورا‌های راهبری استان‌ها، هماهنگی و نظارت بر عملکرد مسئولین استان‌ها؛ ایجاد بستر تعاملی با فعالان حوزه زنان و خانواده داخل و خارج از دانشگاه را در دستور کار دارد.

قاسمی با بیان اینکه امور زنان و خانواده باید در امور دانشجویان خانم، با قوت وارد شوند، ادامه داد: ویژگی و فطرت نهادینه شده بانوان در آموزش و تعلیم و پرورش، به لحاظ پارامتر انتقال مفاهیم و دارا بودن مؤلفه‌ها و خصایص ذاتی همچون مهرورزی، صبوری و خستگی ناپذیری که خداوند در زن برای مادری قرار داده است، در شغل بسیاری از اساتید خانم تبلور یافته است.

وی با اشاره به هدف اساسی آموزش عالی خاطرنشان کرد: بانوان در هر رشته و مقطعی که تدریس می‌کنند، اهتمام ویژه‌ای را صرف صلح‌گرایی در محیط‌های سخت و ستیزه‌جو می‌نمایند. چنین معلمانی به ترویج فرهنگ تعامل، صلح و مدارا می‌پردازند و با گفتار و کردار خود، آموزش می‌دهند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان هم با اشاره به دغدغه استادان هیئت علمی، تصریح کرد: جامعه چه تفاوتی بین زنان موفق و موثر در دنیای امروزی قائل شده است؟ پیامد حضور زنان موثر در جایگاه علمی، تا چه حد انفاق افتاده است؟ برای رشد هوش و نبوغ لازمه زنان در حوزه تعلیم و تربیت، چه تسهیلاتی درنظر گرفته شده است؟

نرگس عطریان با تأکید بر نیاز‌های بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: فعالیت‌های ورزشی، جبران مشکلات ارگونومی و ساعات کار زیاد، برنامه‌های کمک آموزشی فرزندان، توانمندسازی شایستگی‌های فرهنگی در زنان، ازجمله موارد مهمی است که باید نسبت به آن توجه ویژه داشت.

در پایان این نشست، از بانوان هیئت علمی برگزیده و افتخارآفرین در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه آزاد، محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد، نجفی رییس دانشگاه آزاد استان، محمد باقری معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان و سایر مسئولان استانی تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان