Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@16:27:00 GMT

سوءتفاهم مانع جدی فرآیند ادغام اتحادیه‌های قرآنی

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۰۵۸۵

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، روزگذشته، 14 اسفندماه در جلسه مدیران عامل اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها گفت: اولین اقدام در شورای توسعه فرهنگ قرآنی، پس از حضور اینجانب درباره بحث جدایی از هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی بود. با توجه به اینکه اصل بر رعایت حق و پرهیز از هوای نفس بوده، ناچار به تفکیک روند صدور مؤسسات قرآنی از هیئت رسیدگی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه هیئت رسیدگی تفرقی نبود، بلکه عین تکثر بود. در این زمینه با وجود فضاسازی‌ها، شش‌ماه سکوت کردم. قطعاً نقاط اتصال و همکاری را در ابعاد دیگر جستجو خواهیم کرد.
فقهی‌زاده گفت: خوشحالیم که ادغام انجام شد و با ادغام موافقم، اما باید زمینه و مقتضیات فراهم شود با سوء‌تفاهم‌ها کار انجام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه بعد از هیئات مذهبی، مهمترین بخش، موسسات قرآنی ـ مردمی هستند، گفت: موسساتی که مدرسان و مربیان آن نه حقوق می‌گیرند و نه به دنبال کسب شهرت و مقام هستند در این مراکز خالصانه و صادقانه به فعالیت مشغولند.
فقهی‌زاده افزود: در رابطه با ادغام آنچه که واقعیت دارد، این است که مسئولان و مدیران، نیت خالصانه دارند، همان طور که مدیران اتحادیه مدغم اعلام کردند که حاضریم ما کنار بکشیم، اما ادغام صورت پذیرد. به هر حال سوء‌تفاهم‌ها موجب شده که ادغام تکمیل نشود که امیدواریم این مسئله بزودی برطرف شود.
فقهی‌زاده عنوان کرد: اول آبان‌ماه سال گذشته، توفیق خدمت در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پیدا کردم به مدت 10ماه در جلسات هیئت رسیدگی شرکت کردم و در 25 استان کشور که ادغام انجام شد، رای من نیز در آن تأثیر داشته است.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با موضوع توزیع اعتبارات اظهار کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصلی‌ترین و پردامنه‌ترین کمیسیون، کمیسیون تبلیغ و ترویج است. این کمیسیون که دارای 20 عضو سازمانی است، بسیار فعال است. اخیرا اعضای جدیدی به این کمیسیون اضافه شده که یکی از آن‌ها کمیته امداد امام خمینی(ره) است و فقط یکی از این اعضا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بخشی از اعتبارات که در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تخصیص پیدا می‌کند به همه این دستگاه‌ها برمی‌گردد و ما در آن دخالت نمی‌کنیم.
وی با اشاره به وضعیت موسسات معین گفت: جزء قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که شش معاونت و چهار سازمان تابعه آن یا باید موسسه وابسته داشته باشد یا مؤسسه معین که اعتبارات از آنجا تخصیص یابد در این زمینه اشکالی را به معاونت مالی و اداری داشته‌ام که چرا باید اعتبارات به موسسه معین داده شود؟ ساختار در وزارتخانه این طور است که ما متاسفانه موسسه‌ای که وابسته به خودمان باشد، نداریم چند موسسه مورد اعتماد را به عنوان معین مشخص کرده‌ایم. قرار شده انحصار موسسات معین شکسته شود و این کار صورت گرفته و از بین موسسات در سطح کشور چند موسسه به عنوان معین انتخاب شوند.
فقهی‌زاده عنوان کرد: حداکثر تمام اعتبارات از اول فروردین تا پایان اسفندماه 97 با نمایشگاه بین‌المللی قرآن سیزده و نیم میلیارد تومان بوده است که این اعتبارات به موسسات معین داده شده تا برای امور قرآنی تخصیص یابد و موسساتی که در این زمینه همکاری کردند، نیم درصد مورد حمایت مالی قرار گرفتند.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نقشه راه ما با اتکا به مبانی قرآن و آرمان‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری که تاکید بر دوستی و وفاق و دوری از هوای نفس است، خواهد بود. در نظر است از موسسات مردمی در زمینه مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها، همچنین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بهره‌مند شویم.
فقهی‌زاده در پایان گفت: بعد از تصویب تفکیک هیئت رسیدگی طی حضورم در استان‌ها 99 درصد حرفم در رابطه با هیئت رسیدگی بود باید تلاش کنیم تا گفت‌وگو را ادامه دهیم، گاهی با بایدها و نبایدها کار به نتیجه نمی‌رسد، باید راه حل پیدا شود، امید است نقطه اتصال مستحکم به وجود آید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اتحادیه مدغم عبدالهادی فقهی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت:این کارگاه چه به منظور آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران موسسات قرآن و عترت استان برگزار شد. امین درخشان افزود: یکی از نکات برگزاری این کارگاه ساماندهی و بسط و گسترش نظام‌مند امورات قرآنی در استان بوده است به نوعی یک سامانه راهبر و پشتیبان برای موسسات قرآن و عترت می‌تواند گام و نقش بسزایی در این زمینه ایفا نماید. درخشان اظهار داشت:این چنین برنامه‌هایی می‌تواند شروع یک جریان سازی قرآنی در استان و به تبع آن کشور باشد و به نوعی رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امورات قرآنی درجامعه باشد. رئیس گروه قرآن و عترت هم گفت: در این کارگاه ضمن اشاره به اینکه سامانه حمد می‌تواند چتر مناسبی برای افراد قرآنی باشد و از این طریق بیمه فعالان قرآنی، ساماندهی کلاس‌های قرآن، ارائه تسهیلات، بهره‌مندی اتحادیه‌هاو تشکل‌های قرآنی و همچنین هیئت‌های رسیدگی به صدور مجوز‌های قرآنی می‌تواند نقطه قوتی برای متولیان وجامعه قرآنی باشد. مصلحی افزود :تقویت و هدایت فعالیت‌های موسسات قرآن عترت سراسر کشور منوط به توجه ویژه مسئولان و در ادامه مدیران موسسات قرآن و عترت سراسر کشور به این سانه می‌باشد.  درپایان مدیران موسسات به بیان مشکلات خود در سامانه حمد اشاره کردند.

دیگر خبرها

  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور