Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@08:52:38 GMT

آمار متولدین مسلمان افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۰۸۵۹

آمار متولدین مسلمان افزایش می یابد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ؛ در سال‌های اخیر تعداد نوزادان متولد شده از والدین مسیحی بیش از نوزادان متولد شده از پیروان هر دین و مذهب دیگری بوده است و این مسئله باعث شده که مسحیت همچنان از لحاظ تعداد پیروان در جایگاه اول ادیان و مذاهب جهان باشد.

با این حال مطالعات مؤسسه افکارسنجی و مطالعات آماری «پیو» آمریکا نشان می‌دهد که این روند در حال تغییر است و حداکثر تا سال 2035 مسلمانان با پیشی گرفتن از مسیحیان، رتبه اول ادیان و مذاهب جهان از لحاظ آمار زاد و ولد را به خود اختصاص خواهند داد و در افق 2060 نیز فاصله جمعیتی مسلمانان و مسیحیان از 500 میلیون نفر کنونی به تنها 100 میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش مؤسسه پیو، در فاصله سال‌های 2010 تا 2015 حدود 31 درصد از کل نوزادان متولد شده در سراسر جهان والدین مسلمان داشته‌اند، در حالی که جمعیت مسلمانان جهان در پایان دوره مذکور (سال 2015) حدود 24 درصد از جمعیت کل جهان بوده است.

در همین دوره 33 درصد از نوزادان جهان در خانوارهای مسیحی به دنیا آمده‌اند و در سال 2015 حدود 33 درصد جمعیت جهان پیرو دین مسیحیت بوده‌اند.

با مقایسه این اعداد و ارقام می توان به‌راحتی متوجه شد که نرخ زاد و ولد مسلمانان -یعنی نسبت زاد و ولد به جمعیت آنها- در بازه زمانی مورد بررسی (2010 تا 2015) از نرخ زاد و ولد مسیحیان بیشتر است اما تغییر بزرگی که در افق 2035 رخ خواهد داد این است که علاوه بر نرخ زاد و ولد، مسلمانان از لحاظ تعداد زاد و ولد نیز از مسیحیان پیشی خواهند گرفت.

مؤسسه پیو جمعیت مسلمانان و مسیحیان جهان در سال 2015 را به ترتیب 1.8 و 2.3 میلیارد نفر تخمین زده و پیش‌بینی کرده است که با توجه به بالاتر بودن نرخ زاد و ولد مسلمانان، این فاصله 500 میلیون نفری در افق 2060 به 100 میلیون نفر کاهش یابد.

بر اساس پیش‌بینی مؤسسه پیو، در سال 2060 جمعیت مسلمانان جهان حدود 3 میلیارد نفر و جمعیت مسیحیان حدود 3.1 میلیارد نفر خواهد بود. بدین ترتیب مسلمانان و مسیحیان مجموعاً بیش از 63 درصد از جمعیت جهان در سال 2060 -که بر اساس برآوردهای مؤسسه پیو حدود 9.6 میلیارد نفر خواهد بود- را به خود اختصاص خواهند داد.

گزارش مؤسسه پیو همچنین حاکی از این است که جمعیت پیروان مذهب هندو در سال 2060 با افزایش 300 میلیون نفری نسبت به سال 2015، به 1.4 میلیارد نفر خواهد رسید؛ اما جمعیت بودایی‌ها که در سال 2015 حدود 500 میلیون نفر برآورد شده بود، در افق 2060 به 460 میلیون نفر کاهش خواهد یافت.

همچنین گزارش مؤسسه پیو نشان می‌دهد که در فاصله سال‌های 2010 تا 2015 تنها 10 درصد از نوزادان جهان از والدین بدون مذهب زاده شده‌اند؛ این در حالی است که در سال 2015 افراد بدون مذهب 16 درصد از جمعیت جهان را شامل می‌شده‌اند.

این تفاوت آشکار نشان می‌دهد که نرخ زاد و ولد در خانوارهای بدون مذهب جهان بسیار پایین است و این مسئله باعث خواهد شد که در افق 2060 افراد فاقد مذهب بخش کمتری از جمعیت جهان (تنها 13 درصد بر اساس پیش‌بینی مؤسسه پیو) را تشکیل دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهان مسلمان مسلمانان مسیحیت هندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • بهترین فصل ادن هازارد، گل ها و مهارت های برتر (۲۰۱۵/۱۶) / فیلم
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد