Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:58:43 GMT

نیشخند تلخ چاله‌ چوله بر سیمای شهری سنندج+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۰۹۹۱

نیشخند تلخ چاله‌ چوله بر سیمای شهری سنندج+فیلم

‍‍‍‍‍‍

چاله‌چوله‌های سطح خیابان‌های شهر سنندج، صدای شهروندان و رانندگان را در آورده اما شهردار و متولیان شهرداری همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برند! ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در چند ماهه اخیر چاله‌چوله‌های ایجاد شده در سطح خیابان‌های شهر سنندج، صدای رانندگان را در آورده و شهروندان سنندجی را که با خودرو در سطح شهر تردد می‌کنند، سخت معترض کرده است چراکه وجود این چاله‌ها رانندگان را متحمل خسارت‌های فراوانی ساخته و از سوی دیگر نیز شهردار و متولیان شهرداری نیز همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برند!

«محمد کریمی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با ابزار نارضایتی از وضعیت خیابان‌های شهر سنندج، اظهار داشت: تعداد چاله چوله‌های سطح شهر روز به روز در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وجود این چاله چوله‌ها خسارت زیادی را به خودروها وارد می‌سازد، گفت: خیابان‌های سطح شهر شبیه جگر زلیخا هزار تکه شده و گوشه گوشه آن پر از چاله‌های عمیق شده است.

این شهروند سنندجی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر را داشتن خیابان‌های آسفالت دانست و تصریح کرد: متأسفانه وضعیت تأسف‌بار خیابان‌های سنندج منوط به خیابان‌های حاشیه‌ای نیست و تمام آسفالت شهر در وضعیت مشابه‌ای قرار دارد.

وضعیت معابر سطح شهر سنندج، نتیجه عدم رعایت کیفیت آسفالت است

«سعید. م» دیگر شهروند سنندجی نیز با اعلام اینکه زمانی به خیابان‌های سطح شهر وارد می‌شویم به یاد جاده‌هایی می‌افتیم که چند سال پیش مسیرهای ورودی روستاهای دور افتاده بود، به خبرنگار تسنیم گفت: فرورفتگی، چاله‌چوله‌های عمیق، سطوح مواج، آسفالت کنده شده و جوی‌های عمیق آب‎های جاری در سطح خیابان‌ها، تصویر تکراری این روزهای خیابان‌های سطح سنندج است.

وی افزود: طی این چند سال کیفیت آسفالت معابر بسیار پایین آمده و در مدت کوتاهی شاهد هستیم که آسفالت بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌ها کنده می‌شوند.

این شهروند سنندجی دلیل بی‌توجهی به این مقوله را بیرون سپاری مقوله آسفالت به پیمانکاران دانست و گفت: متأسفانه پیمانکاران آن دلسوزی لازم را نداشته و تنها به خاطر کسب سود بیشتر در زمان کمی این پروژه‌ها را به اتمام می‌رسانند و تحویل می‌دهند.

وی با ذکر اینکه از یک خیابان و کوچه آسفالت انتظار می‌رود که حداقل 15 تا 20 سال عمر کند، یادآور شد: با گریز کوتاهی به خیابان‌های شهرک نایسر به‌عنوان یکی از مسیرهایی که طی این چند سال آسفالت شده، به‌خوبی می‌توانید مشاهده کنید که آسفالت انجام شده در عرض کمتر از دو سال کنده شده است.

قیر مناسب در آسفالت استفاده نمی‌شود

«کمال. م» دیگر شهروند سنندجی علت کنده‌شدن آسفالت خیابان‌های سطح شهر را عدم استفاده مناسب از قیر در آسفالت دانست و گفت: متأسفانه از ابتدای کار زیرساخت مناسبی برای آسفالت ایجاد نمی‌شود و در ادامه شاهد هستیم که با کنده شدن آسفالت موجود، آسفالت‌ریزی‌های دیگری صورت می‌گیرد که نه تنها کاربردی نیست، بلکه ضخامت آسفالت در برخی نقاط را افزایش می‌دهد که این خود باعث ایجاد دست‌انداز و موج‌های شدید در معابر می‌شود.

وی با بیان اینکه از سوی معاون عمرانی استاندار کردستان اعلام شده بود که قیر لازم در اختیار شهرداری سنندج قرار گرفته و مشکلی در تهیه قیر و آسفالت وجود ندارد، عنوان کرد: اگر این مقوله حل شده پس باید توجه داشت که مشکل در نحوه استفاده از قیر، نیروی انسانی کاربلد و تکنولوژی بوده که این مشکلات را به‌وجود آورده است.

این شهروند سنندجی با ذکر اینکه عدم نظارت بر انجام درست آسفالت نیز می‌تواند منجر به بروز مشکلات عدیده‌ای شود، گفت: وضعیت کنونی آسفالت سطح شهر گویای این نکته است که در اجرای پروژه‌های عمرانی و از جمله آسفالت‌ریزی، استانداردهای علمی رعایت نمی‌شود و اجرای پروژه‌های با این سطح نازل کیفیت، باعث از میان رفتن سرمایه‌های عمومی می‌شود.

وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‌های اصلی سنندج سبب نارضایتی شهروندان شده استبیش از 50 درصد درخواست‌های مردمی"آسفالت کوچه و خیابان" سنندج استوعده انتخاباتی آسفالت جاده حسن‌آباد سنندج همچنان عملی نشده است

صرف بیت‌المال باید برای مردم و کسب رضایت آنان باشد

در رابطه با موضوع گزارش، به سراغ راننده تاکسی رفتم که از ابتدای صبح تا عصر در خیابان‌های شهر سنندج، برای کسب روزی حلال روزگار می‌گذراند؛ وی در خصوص گلایه‌مندی خود از وضعیت آسفالت خیابان‌ها به خبرنگار تسنیم گفت: وضعیت آسفالت خیابان‌ها، خسارت‌های زیادی را به خودروها به خصوص تاکسی‌ها و مسافرکش‌ها وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای رانندگان تاکسی و مسافرکش گاه تردد در یک مسیر اجباری است، تصریح کرد: متأسفانه وضعیت چاله‌ها در برخی از مسیرها به دلیل حجم بالای تردد، خراب‌تر بوده و این آسیب بیشتری را به خوردوها وارد می‌کند.

این راننده تاکسی سنندجی با اذعان به اینکه وضعیت خیابان‌های شهر سنندج به هیچ وجه شایسته مردم نیست، خاطرنشان کرد: امید است مسئولان اقدامات اساسی را اتخاذ کنند و با نظارت دقیق‌تری بر روند اقدامات نسبت به تغییر وضعیت آسفالت سطح شهر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه آسفالت هم جزو اموال‌عمومی و بیت‌المال محسوب می‌شود، یادآور شد: کیفیت آسفالت شهری از جمله عوامل کلیدی بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری محسوب می‌شود، به همین خاطر شهرداری باید همت خود را برای بهبود این وضعیت به کار گیرد.

همراهی مردمی برای ساماندهی کوچه‌ها لحاظ شود

«شایسته. ص» دیگر شهروند سنندجی است که یکی از وظایف شهرداری را ارائه خدمات شهری از جمله آسفالت دانست و گفت: در چند سال گذشته که نهضت آسفالت در استان شروع شده است، بسیاری از کوچه‌ها و معابر شهر آسفالت شد.

وی افزود: امروزه با افزایش قیمت‌ها بسیاری از خدمات نیز با مشکل روبرو شده و به همین خاطر می‌طلبد برای پیشبرد طرح‌های شهری مردم نیز آستین‌ها را بالا بزنند.

این شهروند سنندجی با ذکر اینکه سال‌های پیش مردم برای آسفالت کوچه‌ها بخشی از هزینه‌ها را متحمل می‌شدند، خاطرنشان کرد: مطمئناً اگر این بار هم از مردم خواسته شود، با تمام وجود پای کار آمده و شهرداری را در این راه یاری خواهند کرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه این اعتماد عمومی نیز باید به نیکی پاسخ داده شود، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری از آسفالت مناسب برای معابر و کوچه‌های سطح شهر و خیابان‌ها استفاده کند، مسلماً رضایت شهروندان را کسب کرده و می‌تواند در طرح‌های بعدی نیز مردم را پای کار بکشاند.

شهردار ناکارآمد سنندج باز هم پاسخگوی مطالبات مردم نبود!

خبرنگار تسنیم در سنندج برای آگاهی از اقدامات احتمالی انجام شده از سوی شهرداری، دردودل‌ها و مطالبات شهروندان را از طریق شهردار نارکارآمد سنندج پیگیری کردند اما متأسفانه وی همانند گذشته پاسخگوی مطالبات مردم و تماس‌های اصحاب رسانه نبود! و از انعکاس صحبت‌هایش بی‌نصیب ماندیم.

کمال کاظمی، معاون اداری مالی و شهرداری سنندج در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که بیشترین عملکرد سال‌جاری شهرداری مربوط به چه حوزه‌ای بوده است؟ اظهار کرد: بیشترین عملکرد و کارهای انجام شده مربوط به آسفالت سطح شهر بوده است!

به گزارش تسنیم، حال سؤال اینجاست که اگر به گفته معاون اداری مالی و شهرداری سنندج بیشترین اقدامات انجام شده شهرداری در سال‌جاری مربوط به آسفالت سطح شهر بوده، با این چاله‌چوله‌هایی که موجب سردرگمی و اعتراض شهروندان و رانندگان را فراهم کرده، می‌توان به چنین اظهاراتی باور کرد؟! قضاوت با خودم مردم.

آن‌چه در ادامه مشاهده می‌کنید، گزارش تصویری و ویدئویی خبرنگاران تسنیم از چاله‌چوله‌ها و وضعیت سطح شهر سنندج است که امید می‌رود شهردار و مسئولان شهرداری در این آستانه نوروز از خواب غفلت بیدار شده و چاله‌چوله‌های خیابان‌های شهر را مناسب‌سازی کنند تا بیشتر از این برای شهروندان و میهمانان مشکل به‌وجود نیاید.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر

آسفالت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان با اعتبار بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محسن تویسرکانی بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز جهاد آسفالت معابر شهر کرمان با بیان اینکه برای توسعه شهر کرمان و ارتقای زیرساخت‌ها چاره‌ای جز کار جهادی نداریم، اظهار داشت: در شرایط فعلی همه باید برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه از اعضای شورای شهر کرمان تشکر می‌کنم که در راستای آسفالت معابر شهر اعتبار خوبی اختصاص دادند، گفت: در حوزه آسفالت معابر شهر حتما تحول خوبی در شهر کرمان ایجاد خواهد شد.

شهردار کرمان، افزود: از همشهریان هم بابت ایجاد ترافیک در شهر به واسطه آسفالت کردن معابر و مسدود شدن برخی مسیرها در ساعاتی از روز عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهاد آسفالت در شهرداری کرمان تشکیل شده است و مشکلات پیش روی این اقدام بلافاصله پیگیری و برطرف می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با آسفالت معابر شهر برخی گره‌های ترافیکی شهر نیز برطرف شود و مسیر خودرو‌ها هموار شود.

تویسرکانی بیان کرد: از شورای شهر کرمان هم درخواست داریم که با ارتقای بودجه اختصاص داده شده در این حوزه این امکان را فراهم کنند تا بتوانیم همه معابر شهر را در سال‌های آینده آسفالت کنیم تا رضایتمندی مردم جلب شود.

در این آیین محمدرضا یحیی‌زاده، معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان نیز، اظهار داشت: با توجه به حفاری‌های متعددی که در سال‌های گذشته توسط شرکت‌های حفار در شهر کرمان انجام شده بود و آسفالت معابر خسارت دیده و نیاز بر این بود که آسفالت آن ترمیم شود.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتبار خوبی بالغ بر 750 میلیارد تومان برای آسفالت معابر شهر کرمان توسط شورای اسلامی شهر اختصاص داده شد و این اعتبار در بودجه شهر کرمان مصوب شده است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان افزود: با این مبلغ حدود دو میلیون و 500 هزار متر مربع آسفالت معابر شهری کرمان انجام می‌شود که جای تقدیر دارد و یک کار واقعاً جهادی در این حوزه است.

منصور ایرانمنش عضو شورای شهر کرمان نیز در این آیین با بیان اینکه آسفالت معابر شهر کرمان اقدام به موقعی بود که توسط شهرداری در حال انجام است، اظهار داشت: در شورای اسلامی همت خوبی در اختصاص بودجه برای آسفالت معابر کرمان شد و کار بزرگی بود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته در حاشیه شهر هم در حوزه آسفالت کار‌های خوبی انجام شده است، ادامه داد: با توجه به نیازی که وجود داشت امسال این اعتبار برای داخل شهر گذاشته شد.

عضو شورای شهر کرمان با بیان اینکه تا پایان سال شهر کرمان متفاوت خواهد شد و بسیاری از معابر شهری آسفالت می‌شود، گفت: از شهرداری درخواست داریم که بعد از آسفالت بلافاصله کار خط‌کشی معابر هم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از معابر شهر کرمان نیاز به روکش دارد، بیان کرد: اعتبارات ما پاسخگوی حجم نیازها نیست و انتظار می‌رود که شهرداری با اولویت‌بندی این کار را انجام بدهد.

ایرانمنش با بیان اینکه آسفالت معابر میزان رضایتمندی مردم را بالا می‌برد و امیدواریم که هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد، افزود: پیشاپیش از مزاحمت‌هایی که برای انجام فعالیت‌های عمرانی شهرداری برای شهروندان ایجاد می‌شود عذرخواهی می‌کنیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • آغاز ۲.۵ میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر کرمان+تصویر
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • آسفالت خیابان صنایع اهواز
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!