Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور گفت: ۱۱ هزار گردشگر امسال از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کنگاور بازدید کردند. ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

فاطمه خدادادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه گردشگران از میراث تاریخی، مناطق بکر و سراب‌های کنگاور بازدید کرده‌اند اظهار داشت: کنگاور دروازده ورود به استان کرمانشاه است و براین اساس پیش‌بینی می‌شود که بیش از 14 هزار مسافر در تعطیلات نوروزی از جاذبه‌های گردشگری کنگاور بازدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدادادی با اشاره به حضور راهنمایان با تجربه و آموزش‌دیده در مناطق گردشگری کنگاور و صدور کارت راهنمایی برای آنها در ایام تعطیلات نوروز گفت: در روزها نخست سال جدید ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی با کمک هلال‌احمر برپا و فضای دوستدار کودک نیز برای سرگرمی کودکان در محوطه معبد آناهیتا تعبیه می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کنگاور با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی از سوی دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر این شهرستان انجام شده است، افزود: تعدادی از مدارس، خانه معلم، ساختمان قدیمی شهرداری و تعدادی سیاه چادر دارای امکانات برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز شده است.

خدادادی بیان کرد: مهمانان نوروزی در شهرستان کنگاور از خدمات شهرداری به طور رایگان و از محلهای اسکان آموزش و پرورش با تخفیف‌های ویژه بهره‌مند می‌شوند.

روستاهای استان تهران در نوروز 98 به مقصد گردشگران تبدیل می‌شودظرفیت صندوق توسعه ملی برای صنعت گردشگری به‌کارگیری می‌شوددیدار مدیران صنعت گردشگری ژاپن با استاندار کرمان+تصوی

وی با اشاره به اینکه به منظور بازدید مسافران نوروزی یک نمایشگاه نوروزی در معبد آناهیتا، دو عدد سیاه‌ چادر و یک نوروزگاه سیار به منظور عرضه صنایع‌دستی و سوغات شهرستان کنگاور راه‌اندازی می‌شود عنوان کرد: در سال‌های گذشته بیشترین بازدید مسافران نوروزی به ترتیب از معبد آناهیتا، روستای هدف گردشگری فش و گودین تپه بوده است.

خدادادی با بیان اینکه با ثبت هنر گره‌چینی به نام کنگاور تعداد آثار ملی این شهرستان به 119 مورد رسیده است بیان کرد: معبد آناهیتا به عنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی شهرستان کنگاور سالانه میزبان هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی است و تلاش می‌کنیم در قالب ستاد خدمات سفر میزبان متفاوتی برای مسافران نوروزی در سال 98 باشیم.

وی افزود: پل سنگی کوچه متعلق به دوره صفویه در روستای کوچه از توابع شهرستان کنگاور قرار دارد که بر روی رودخانه خرم‌رود احداث شده است و این پل به خـاطر جنس مواد به‌کار رفته و شکل خاص آن، همیشه مورد توجه و اهمیت بوده است، این پل در ابتدای روستای کوچه قرار دارد و امروزه مردم این روستا برای رفت و آمد از آن استفاده می‌کنند.

خدادادی تپه تاریخی گودین و حمام‌های کنگاور را از جاذبه‌های گردشگری این منطقه بیان کرد و گفت: از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان چشمه عبدل، چشمه هندی آباد، چشمه صیفور، چشمه سراب فش، چشمه سراب باران، چشمه سراب دهلر، چشمه کبوتر لانه، چشمه سراب کرمخانی است.

انتهای پیام/ح

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب سفره کوه سلسله

ایسنا/لرستان سراب زز یکی از زیباترین سراب‌های شهرستان سلسله که همواره پذیرای گردشگرانی از سراسر کشور است.

سراب زز در روستای جوانمرد در پنج کیلومتری شهر الشتر در یک منطقه سرسبز و دیدنی قرار دارد.

این سراب یکی از مناطق گردشگری پربازدید شهرستان سلسله محسوب می‌شود که از کوه سفره سرچشمه گرفته و پس از مشروب کردن قسمتی از زمین‌های اطراف وارد رودخانه هنام می‌شود.

مردم روستای جوانمرد به‌واسطه آب گوارای سراب زز اغلب زمین‌های خود را به کشت خیار اختصاص داده‌اند و خیار خوش‌طعم جوانمرد در اغلب بازارهای فروش لرستان و حتی استان‌های دیگر کشور طرفداران خاص خود را دارد.

عطا حسن‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در خصوص این سراب می‌گوید: با توجه به آب‌وهوای لرستان و پراکندگی جغرافیای طبیعی این استان، در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران هستیم.

وی افزود: با توجه به این گستردگی و حجم بالای مسافران و گردشگران، باید توسعه متوازن در خدمات‌رسانی به اماکن گردشگری انجام شود.

این مسئول گفت: از این‌رو با برنامه‌ریزی انجام شده توانسته‌ایم خدمات گسترده‌ای را در اغلب مراکز گردشگری طبیعی استان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: جهت رفاه حال گردشگران و به‌منظور مدیریت مناطق گردشگرپذیر، تأسیسات زیربنایی از قبیل آب آشامیدنی، راه دسترسی، سرویس بهداشتی، سکوهای پیک‌نیکی و ... در مناطق گردشگر پذیر ایجاد شده است.

او اضافه کرد: سراب زز نیز به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان سلسله و با فاصله کمی از مرکز استان واقع شده است.

او گفت: در همین راستا و به‌منظور بهره‌برداری بهینه از جاذبه‌های گردشگری سراب زز در سال‌های اخیر، تأسیساتی از قبیل سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکوی گردشگری، آلاچیق و محوطه‌سازی احداث شد.

حجت اله عباسیان معاون گردشگری لرستان نیز از اقدامات گسترده برای توسعه گردشگری متوازن در همه نقاط استان خبر داد و گفت: شهرستان سلسله به دلیل آب‌وهوا و طبیعت بکر، از نقاط گردشگر پذیر در فصل تابستان است.

وی افزود: در این شهرستان، علاوه بر سراب زز، سراب کهمان نیز به‌عنوان مقصد گردشگری میزبان گردشگران زیادی از سراسر استان و سایر استان‌ها است.

او اضافه کرد: برای رفاه حال گردشگران در سراب کهمان سلسله، آبخوری جهت رفاه حال گردشگران احداث شده است.

عباسیان تصریح کرد: همچنین برای رفاه حال گردشگران و مسافران در ورودی شهر الشتر (مرکز شهرستان سلسله) نمازخانه و سرویس بهداشتی احداث شده و برای توسعه اقتصادی و رونق صنایع‌دستی این شهرستان، غرفه‌های صنایع‌دستی احداث شده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین در تپه شهدا سلسله نیز سرویس بهداشتی پیش‌ساخته ۱۰ چشمه‌ای احداث شده است.

ناظر پروژه بهسازی سراب زز نیز در این باره گفت: با هدف ارائه خدمات به گردشگران، زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه ایجاد شده است.

رامین ابراهیمی افزود: در این فصل از اقدامات عمرانی به‌منظور رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان جاذبه گردشگری سراب زز در شهرستان سلسله؛ بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی، آب‌رسانی و تأمین آب شرب و تکمیل محوطه‌سازی تأسیسات موجود در دستور کار قرار دارد.

او اضافه کرد: در سنوات گذشته در این مجموعه گردشگری این اداره سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکوی گردشگری، آلاچیق، محوطه‌سازی و... احداث شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • شمیرانات در هفته فرهنگی میزبان گردشگری مقاومت می شود
  • اعتبارات شهرستان‌ها کفاف تکمیل پروژه‌ها را نمی‌دهد
  • مجتمع‌های گردشگری در شهرهای شهرستان شهرکرد راه‌اندازی شود
  • سراب سفره کوه سلسله
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • بازدید سفرای ۴ کشور خارجی از جاذبه‌های الموت
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس