Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@06:06:53 GMT

ادامه روند مثبت در بورس‌های جهانی

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۱۵۷۸

ادامه روند مثبت در بورس‌های جهانی

بیشتر شاخص‌های بورسی مهم جهان در معاملات امروز افزایشی بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که معامله‌گران هنوز منتظر روشن شدن نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا هستند، کارشناسان بازارهای مالی به مقامات این دو کشور توصیه کرده‌اند که در اطلاع رسانی از روند مذاکرات، شفافیت بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این احتمال وجود دارد که خوش‌بینی بازارهای سهام به توافق بیش از حد باشد و این مساله در صورتی که طرفین نتوانند به توافق مشخصی برسند باعث ریزش شدید بازارها خواهد شد.

ادوارد مویا، تحلیل‌گر بازار در مؤسسه "اواندا" گفت: اگر مذاکره‌کنندگان نتوانند در خصوص شرایط نهایی توافق کنند، احتمالاً شاهد از بین رفتن روند پیشرفت و بازگشت به نقطه صفر خواهیم بود.

در معاملات امروز، شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۹ هزار و ۱۰۹.۶۱ واحد رسید و شاخص "شانگهای کامپوزیت" با جهش ۰.۷ درصدی و ایستادن در سطح ۳۰۷۵.۲۳ واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص بورس سیدنی استرالیا نیز با انتشار آماری مثبت از تقویت مخارج خانوارهای این کشور ۰.۵ درصد افزایش یافت. شاخص‌های بورسی در نیوزلند و تایوان نیز افزایشی بودند.

از طرف دیگر شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو با ۰.۶ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۲۱ هزار و ۶۰۳.۱۰ واحدی بسته شد. در سنگاپور هم شاخص بورس این کشور ۰.۱ درصد و در کره جنوبی شاخص "کسپی" بورس سئول ۰.۳ درصد پایین آمدند.

در انگلیس، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با وجود اظهارات سفیر ژاپن در این کشور مبنی بر احتمال خروج شرکت‌های بیشتری از انگلیس به دنبال برگزیت، با افزایشی ۰.۷ درصدی مواجه شد تا خود را به سطح ۷۱۸۳.۴۳ واحد برساند.

در بازار نفت قیمت‌ها نزولی بود؛ به گونه‌ای که هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۴۵ سنت کاهش به ۵۶.۱۱ دلار رسید و هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۴۵ سنت کاهش به ازای ۶۵.۴۱ دلار معامله شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس های آسیایی بورسهای جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۱۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1229106 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است