Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:17:55 GMT

واکنش ها به یادداشت داماد رییس جمهور

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۱۹۸۹

واکنش ها به یادداشت داماد رییس جمهور

تهران – ایرنا- کامبیز مهدی زاده داماد رییس جمهوری روز دوشنبه در یادداشت خود که در روزنامه شرق منتشر شد، حسن روحانی را «تنهاترین رییس جمهور» ایران نامیده و همین موضوع موجب شد تا رسانه های گوناگون واکنش هایی را در این ارتباط نشان دهند.

«کامبیز مهدی‌زاده» داماد حسن روحانی رییس جمهوری ایران در روزنامه شرق نوشت: با نگاهی به اطرافیان روحانی می‌شود دید که تقریبا اندک افرادی در دولت حاضرند خود را خرج روحانی کنند و اغلب به فکر دور بعد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در مشکلات جاخالی می‌دهند که تیرهای انتقادی به تن روحانی بنشیند تا روحانی در مرکز سیل انتقادها باشد. همه روسای جمهور قبل از ایشان طبقه و یا کسانی را داشتند که از انها حمایت کنند و تا آخر پای کار آنها ایستادند.
وی در ادامه می افزاید: امروز تحول در دستگاه دیپلماسی و روابط بین‌الملل، بهبود وضعیت دارو، عقلانی صحبت کردن رییس جمهوری در مجامع عمومی و... رخ داده است. البته این کارها تنها بخشی از عملکرد تنهاترین رئیس‌جمهور بود که خود بار این کشتی را بر دوش کشید، اما دستاوردهای راهبردی دولت او به دو علت کمتر در جامعه دیده شد.اول: دولت در رسانه و انتقال دستاوردهای خود این سال‌ها به شدت منفعل عمل کرد. دوم: نزدیکان رئیس‌جمهور فقط به فکر حفظ خود در قدرت بوده و هستند و دوست ندارند کمتر آسیبی ببینند. امروز روحانی تنهاترین رئیس‌جمهور ایران است.
به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی خبرگزاری ها، تارنماها و روزنامه های داخلی نشان می دهد که برخی رسانه های منسوب به جریان اصلاح طلب در واکنش به یادداشت داماد رییس جمهور، به وی یادآوری می کنند که حامیان دولت باید به این نکته واقف باشند که با مظلوم خواندن رئیس‌جمهور نمی‌توان برخی گلایه‌ها از عملکرد دولت را پوشاند و حکم برائت به پاستورنشینان داد و در جایی دیگر می نویسند اگر اصلاح طلبان از حسن روحانی حمایتی نمی‌کردند او در خواب خود هم پاستور را نمی‌دید.
در مقابل برخی رسانه های نزدیک به طیف اصولگرا با بیان اینکه «برخی اظهارنظرهای شخصیت‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد، اختلافات بر سر کابینه دولت تدبیر و امید بالا گرفته و حامیان پروپا قرص روحانی در انتخابات 96 نیز نسبت به کارآمدی دولت ناامید شده‌اند»، بر این باورند که یادداشت دادماد رئیس جمهوری در پی اذعان اصلاح طلبان به ناکارآمدی دولت نگاشته شده است.

رسانه های اطلاح طلب
---------------------------
**فاصله گرفتن رئیس جمهوری از حامیان اصلاح طلب
روزنامه آرمان در تحلیلی عنوان کرد: «روحانی مظلوم است»، این جمله‌ای است که بارها از سوی افراد مختلف بیان شده است و نکته قابل تامل آنجاست که این واژه مظلومیت شامل حال تمام روسای جمهور به‌ ویژه از سال 76 به بعد شده است. چنانکه برخی حامیان آن دولت‌ها با ذکر موضوعاتی از جمله عدم همکاری نهادهای مختلف برای پیشبرد کار دولت، هجمه به رئیس‌جمهور و... فضایی را در اذهان ترسیم می‌کردند که گویی هیچ تقصیر و اشکالی در عملکرد روسای جمهور نبوده و تنها باید به تحسین و تقدیر از آنها پرداخت. مخالفان در تمام دولت‌ها حضور داشتند و اینگونه نیست که تنها مخالفان حسن روحانی برای تضعیف آن دولت اقدام به برپایی تجمع و انتشار شایعات دروغ کنند. این نکته را هم باید مدنظر داشت که در بررسی حمایت‌ها و انتقادات از دولت روحانی نمی‌شود به «انتظارات» بی‌توجه بود. در سال 92 و 96 اصلاح‌طلبان با توجه به برنامه‌هایی که روحانی برای کشور داشت در حمایت از او دریغ نکردند و نمی‌توان روحانی بدون حمایت اصلاح‌طلبان را پیروز انتخابات‌های ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم تصور کرد. اصلاح‌طلبان سال‌هاست که نشان دادند فعالیت‌هایشان به‌ رغم پرداخت‌ هزینه‌های زیاد در راستای خواست و مطالبات جامعه است و در همین راستا از روحانی انتظار اقداماتی را داشتند اما از همان ابتدا یعنی در دولت یازدهم انتصاب‌های رئیس‌جمهور نشان داد که عزم راسخی برای تحقق این انتظارات ندارد و بیشتر برنامه‌ریزی‌های دولت صرف حوزه سیاست خارجی و تعاملات بین‌المللی شد که البته این موضوع هم از اهمیت زیادی برخوردار بوده اما بخشی از انتظارات را شامل می‌شد. حامیان دولت باید به این نکته واقف باشند که با مظلوم خواندن رئیس‌جمهور نمی‌توان برخی گلایه‌ها از عملکرد دولت را پوشاند و حکم برائت به پاستورنشینان داد. روز دوشنبه یکی از اقوام رئیس‌جمهور نوشته بود که «تقریبا اندک افرادی در دولت حاضرند خود را خرج روحانی کنند و اغلب به فکر دور بعد هستند. آنها در مشکلات جاخالی می‌دهند که تیرهای انتقادی به تن روحانی بنشیند تا روحانی در مرکز سیبل انتقادها باشد.» پاسخ به این دیدگاه بسیار ساده است. خطاب این انتقادات باید حلقه‌ای از اطرافیان روحانی باشند که نقش مستقیمی در انتصاب‌ها داشتند و اصرار آنها برای متقاعد کردن رئیس‌جمهور به صدور حکم برای فرد دلخواه آنان بود. ماه‌هاست که دولت سخنگو ندارد و گاه رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، خود را در جایگاه سخنگویی هم به رسمیت می‌شناسد. از سوی دیگر برخی وزرا هم این گلایه را از رئیس‌جمهور دارند که وقتی مورد هجمه قرار می‌گیرند صدای حمایت از روحانی به گوش نمی‌‌رسد هر چند در ماه‌های اخیر رئیس‌جمهور در حمایت از برخی وزرا به ‌ویژه وزیر ارتباطات سنگ تمام گذاشت.

روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی به قلم سیدعلیرضا کریمی» سردبیر خود نوشت: «حسن روحانی تنها ترین رئیس جمهور است.» جمله فوق گزاره اصلی یادداشت اخیر آقای کامبیز مهدی زاده داماد آقای رئیس جمهور است. من هم با وی در این خصوص هم داستان هستم. بنده نیز به نوعی معتقدم دولت حسن روحانی به قول یکی از همکاران فدایی که ندارد هیچ، بلکه دیوار آن هم بسیار کوتاه است بطوری که هرکس و ناکسی به خود اجازه می‌دهد به آن تعریضی کند. بر همین اساس است که اینک حتی داشته‌ها‌ی دولت تدبیرو امید نیز «هیچ» انگاشته می‌شود و در جامعه القاء کرده‌اند که در عالم واقع و نه شعار، دولت فعلی «دولت بی‌تدبیر و ناامید» است. لیکن شاید این پرسش ایجاد گردد که چرا چنین شده ؟دولت حسن روحانی کاریزمای لازم را ندارد و یا همراهان بی‌وفا هستند. به نظر می‌رسد در پاسخ به سوال مذکور به نوعی هر دو پاسخ صحیح باشد.اگر بخواهم موجز بگویم چگونه این پرسش دو پاسخ دارد باید از فردای انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 شروع کنیم. ناگفته پیداست اصلاح طلبان چرا حامی حسن روحانی شدند. وقتی مرحوم‌ها‌شمی نتوانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند شوک بزرگی به اردوگاه اصلاح طلبان ایجاد شد. عقلای قوم در این روزهای پر استرس در یک جمع بندی که مشخصا برای شرایط اضطرار گرفته می‌شد تصمیم گرفتند همه حول یک کاندیدای موجه از میان گزینه‌ها‌ی موجود جمع شوند. همین قدر بدانید هنگامی که درب اتاق‌ها‌ی فکر چپی‌ها‌، باز شد درست یا نادرست فقط یک نام خارج شد و آن نام اکنون رئیس جمهور کشورمان است. به هرحال اقدام مهمی رخ داد؛ چرا که سرمایه اجتماعی که از قِبل رد صلاحیت آیت الله شکل گرفته بود حالا می‌شد برود پشت یک کاندیدا که همین هم شد. از اینجا به بعد است که علت تنها ماندن حسن روحانی کم کم نمایان می‌شود. اگر اصلاح طلبان از حسن روحانی حمایتی نمی‌کردند او در خواب خود هم پاستور را نمی‌دید.
سوگمندانه باید گفت هرچه از عمر دولت نخست گذشت بی‌توجهی‌ها‌ی دولت نیز افزون شد. اگرچه در ایام انتخابات سال 96 براساس جبر آن روزها، قدری همفکری‌ها‌ / نزدیکی‌ها‌ صورت گرفت اما بلافاصله بعد از حصول پیروزی دولت با سرعت بیشتری از اصلاح طلبان فاصله گرفت. اگر روحانی پس از پیروزی اول، ابتدا رویکرد خود را روشن می‌کرد و سپس براساس همان رویکرد مشخص که برگرفته از رای مردم بود فنداسیون دولت خود را می‌ساخت اکنون تنهاترین نبود. اگر چنین می‌شد این دولت هم کاریزمای لازم را داشت و هم یارانی با وفا را در کنار خود داشت. فی الحال افرادی اطراف روحانی هستند که بیش از آنکه «اعتقادی» باشند «اعتباری» هستند و روز به روز با فاصله گرفتن از اصلاح طلبان بر تعداد این افراد افزوده شده است.نتیجه چنین اقدامی باعث شده هم خروجی دولت تحت الشعاع قرار گیرد و هم از جذابیت‌ها‌ی آن کاسته شود. در نهایت گویا داماد آقای رئیس جمهور کتاب دولت تدبیر و امید را از اواسط آن شروع به خواندن کرده‌اند. نیک بود ایشان به عقب باز می‌گشتند و چرایی تنهایی و ایضا بی‌وفایی برخی یاران را در صفحات ابتدایی این کتاب جستجو می‌نمودند.

**بازتاب صرف یادداشت داماد رییس جمهور
خبرگزاری ایسنا، تارنماهای فرارو و نامه نیوز یادداشت کامبیز مهدی‌زاده داماد رئیس جمهوری را بدون تحلیل یا اظهار نظری درباره آن منتشر کردند.
در بخشی از این یادداشت که در رسانه های یادشده منتشر شده است، می خوانیم: «با کمی تأمل و با نگاهی به اطرافیان روحانی می‌شود دید که تقریباً اندک افرادی در دولت حاضرند خود را خرج روحانی کنند و اغلب به فکر دور بعد هستند. آنها در مشکلات جاخالی می‌دهند که تیرهای انتقادی به تن روحانی بنشیند تا روحانی در مرکز سیل انتقادها باشد. اما چرا دستاوردهای راهبردی دولت او کمتر در جامعه دیده شد. به دو علت: 1. دولت در رسانه و انتقال دستاوردهای خود این سال‌ها به شدت منفعل عمل کرد. 2. نزدیکان رئیس‌جمهور فقط به فکر حفظ خود در قدرت بوده و هستند و دوست ندارند کمتر آسیبی ببینند. امروز روحانی تنهاترین رئیس‌جمهور ایران است.

رسانه های اصولگرا
-----------------------
** اذعان اصلاح طلبان به ناکارآمدی دولت و نامه دادماد رئیس جمهوری
تارنمای صراط نیوز در گزارشی نوشت: برخی اظهارنظرهای شخصیت‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد، اختلافات بر سر کابینه دولت تدبیر و امید بالا گرفته و حامیان پروپا قرص روحانی در انتخابات 96 نیز نسبت به کارآمدی دولت ناامید شده‌اند. در روزها و هفته‌‌های اخیر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب با اشاره به نابسامانی‌های اقتصادی و اذعان به ناکار‌‌آمدی دولت روحانی در مهار نرخ تورم، از احتمال استعفای رئیس‌جمهور سخن به میان آورده‌‌اند. «سعید لیلاز» کارشناس مسائل اقتصادی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران اخیرا در مصاحبه‌ای با طرح مسئله حذف سمت ریاست جمهوری و بازگشت به نظام پارلمانی گفته است: «در بهار 98 و همزمان با تشدید فشارها و مشکلات، این احتمال وجود دارد که روحانی استعفا دهد یا ساختار دولت به کلی تغییر کند». از سوی دیگر «صادق خرازی» از چهره‌های شناخته‌شده جریان اصلاحات که هم‌اکنون دبیرکلی حزب ندای ایرانیان را برعهده دارد، در مصاحبه‌ای با بیان اینکه دولت روحانی در کنار دولت احمدی‌نژاد فاجعه تاریخ مدیریت سیاسی و اقتصادی ایران بوده‌اند، گفته بود «اینکه دولتمردان امروز می‌گویند دولت یازدهم و دوازدهم میراث‌دار دو دولت احمدی نژاد است، به همین علت نتوانستند خوب عمل کنند، تنها می‌توان راهکار مناسبی برای فرار به جلو باشد». طرح استعفای روحانی و اذعان به ناکا‌رآمدی دولت در شرایطی از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب بیان می‌شود که کامبیز مهدی‌زاده داماد رئیس‌جمهور طی یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان «تنهاترین رئیس‌جمهور» حملات تندی را متوجه برخی اعضای کابینه دولت کرده است.

**اشاره به منتفی شدن انتصاب مهدی زاده به معاونت صمت و یادداشت وی
روزنامه کیهان در اخبار ویژه خود بیان کرد: «کامبیز مهدی‌زاده» چندی پیش به عنوان معاون وزیر صمت منصوب شد اما در پی اعتراض‌های گسترده، موضوع این انتصاب منتفی شد. وی طی یادداشتی در روزنامه شرق می‌نویسد «با کمی تأمل و با نگاهی به اطرافیان روحانی می‌شود دید که تقریباً اندک افرادی در دولت حاضرند خود را خرج روحانی کنند و اغلب به فکر دور بعد هستند. آنها در مشکلات جا خالی می‌دهند که تیرهای انتقادی به تن روحانی بنشیند تا روحانی در مرکز سیل انتقادها باشد. این روزها همه از دولت روحانی گلایه می‌کنند، راست و چپ هم ندارد، اصولگرایان این مخالفت را با صدای بلند داد می‌زنند و اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند از دولت رفته‌رفته فاصله بگیرند. این مسئله درباره تمام رؤسای جمهور ایران بی‌سابقه بوده است. روحانی مظلوم‌ترین و تنهاترین رئیس‌جمهور ایران بوده است. با نگاهی به شرایط رؤسای جمهور قبلی ایران به این نتیجه می‌رسیم که هر یک از این رؤسا طبقه‌ای داشتند که از او حمایت می‌کردند. طرفداران هاشمی به او لقب سردار سازندگی دادند، اصلاح‌طلبان هم که حسابی پای کار رئیس دولت اصلاحات بوده و هستند و همواره از او دفاع می‌کنند. اما در این بین محمود احمدی‌نژاد با اینکه مخالفان زیادی هم داشت، کسانی را در اطراف خود دارد که پای کار او هستند؛ حتی حاضرند تمام فشارها را به جان بخرند تا خم به ابروی احمدی‌نژاد نیاید. اما چرا دستاوردهای راهبردی دولت روحانی کمتر در جامعه دیده شد. به دو علت: اول: دولت در رسانه و انتقال دستاوردهای خود این سال‌ها به شدت منفعل عمل کرد. دوم: نزدیکان رئیس‌جمهور فقط به فکر حفظ خود در قدرت بوده و هستند و دوست ندارند کمتر آسیبی ببینند. امروز روحانی تنهاترین رئیس‌جمهور ایران است.
(خبرگزاری های فارس، تسنیم، دانشجو و تارنمای الف و روزنامه های جوان، وطن امروز و قدس این گزارش را انتشار داده اند).

پژوهش**9160**1025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حسن روحاني كامبيز مهدي زاده رسانه هاي داخلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلامگفت حس سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جمع مردم جنوب غرب پایتخت در امام زاده حسن گفت: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم.


وی ادامه داد: امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم.

رییس جمهور تصریح کرد: هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است

رییسی خاطرنشان کرد: آن‌چه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود داردبر اساس عدالت توزیع شود.

رییس جمهور تصریح کرد: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

کد خبر 6088713 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب «شیر خاورمیانه» را داده‌اند
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد