Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ مادر مایکل وایت سرباز نیروی دریایی آمریکا که گفته می‌شود از ماه جولای در ایران بازداشت شده مدعی شده فرزندش در ایران پولی نداشته نتوانسته وکیل اختیار کند و هنوز نمی‌داند به چه جرمی بازداشت شده است.
ژوان واست مادر مایکل گفته پسرش از بیماری سرطان رنج می‌برده و سلامتی‌اش در خطر است. به گفته او، مایکل وایت دو بار تا کنون به دادگاه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  جاناتان فرانک سخنگوی خانواده وایت گفته یک صفحه در اینترنت شروع به جمع‌آوری کمک برای هزینه‌های حقوقی وایت در ایران کرده است.   به گزارش نیویورک تایمز خانواده وایت بعد از بازدید دیپلمات‌های سفارت سوییس در ایران از حال مایکل باخبر شده‌اند.   سوییسی‌ها در ششم فوریه به زندانی در شمال شهر مشهد رفته و با مایکل دیدار داشته‌اند. دفتر حفاظت منافع آمریکا در ایران در سفارت سوییس واقع شده است.   این اولین بار بوده که سوییس موفق شد با وایت دیدار کند. مایکل وایت در ماه جولای بعد از سفری که به گفته خانواده او برای دیدن دوست دختر ایرانی‌اش بوده در مشهد بازداشت شده و به زندان وکیل آباد منتقل شده است. او هنوز موفق نشده با خانواده خود به طور مستقیم ارتباط برقرار کند.   وایت ۴۷ ساله به مدت ۱۳ سال برای نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است. او اولین آمریکایی است که از زمان ریاست جمهوری ترامپ توسط ایران بازداشت شده است. او یکی از چهار آمریکایی است که تا امروز در ایران زندانی است.   به گزارش رویداد۲۴ مادر مایکل وایت به نیویورک تایمز گفته رزندش سرطان دارد و دارو به او نرسیده است. این در حالی است که علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با نیویورک تایمز بازدید نماینده سفارت سوییس از مایکل وایت را تایید کرده و گفته قرار است در روز‌های آتی یک دیدار دیگر ترتیب داده شود.   او درباره وضعیت سلامتی وایت هم گفته قوه قضاییه ایران دارو‌های مورد نیاز آقای وایت را در اختیار او قرار داده با وجود اینکه این دارو‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران بسیار گران شده‌اند، قوه قضائیه ایران این داروها را خریداری کرده و در اختیار مایکا وایت قرار می‌دهد.   میریوسفی گفته با وایت در زندان انسانی رفتار شده و وضعیت او با توجه به جرمی که متوجه اوست، وضعیتش بسیار خوب است و ما هم درکنار خانواده‌اش امیدواریم پرونده او هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.   غلامعلی صادقی دادستان مشهد پیش از این دلیل بازداشت وایت را شاکی خصوصی اعلام کرده بود. دادستان مشهد ضمن بیان این که مایکل وایت، شهروند ۴۶ ساله آمریکایی زندانی در این شهر، «شاکی خصوصی دارد»، گفت که «اتهام امنیتی» او در حال بررسی است.   مادر مایکل وایت گفته مجبور شده دست به دامن وبسایت‌های جمع‌آوری کمک مالی شود چرا که هیچ پولی ندارد. او گفته ما نیز مانند بیشتر خانواده‌های نظامی، برایمان بسیار سخت است که از کسی درخواست کمک کنیم، اما من بیوه هستم و حقوق ثابتی دارم.   سخنگوی خانواده وایت گفته پول‌های جمع‌آوری شده قرار است از طریق وزارت خارجه به سفارت سوییس در تهران منتقل شود تا برای گرفتن وکیل از این پول استفاده کنند.   او گفته بقیه این پول صرف خرید غذا و سایر اقلام برای مایک خواهد شد و با این پول او می‌تواند در صورتی که موانع او برداشته شود با جهان خارج ارتباط برقرار کند.   نیویورک تایمز نوشته با اینکه دولت ترامپ با موفقیت زندانیان آمریکایی در کره شمالی و مصر و اخیرا در یمن را به کشور بازگردانده هنوز هیچ پیشرفتی درباره زندانیان آمریکایی در ایران حاصل نشده است.   به گزارش رویداد۲۴ سیامک نمازی و باقر نمازی و همچنین شیو ونگ دانشجوی چینی-آمریکایی دانشگاه پرینستون از جمله زندانیان آمریکایی در ایران هستند. روبرت لوینسون نیز گفته می‌شود از سال ۲۰۰۷ تا کنون در ایران گم شده است.   قرار است روز چهارشنبه خانواده‌های این افراد در کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا جلسه استماع داشته باشند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مایکل وایت زندانی آمریکایی در ایران زندانیان دو تابعیتی دوتابعیتی ها نیویورک تایمز نزار زاکا سیامک نمازی محمد باقر نمازی زندانیان آمریکایی در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۲۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر فرهادی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: مقوله آموزش و پرورش در استان زنجان در متن قرار گرفته و همین امر موجب پرورش انسان‌های همچون دکتر مجید شهریاری و انسان‌های فرهیخته و متدین شده است.

وی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کار تکراری نمی‌کند، عنوان کرد: هر سال به تعداد دانش‌آموزان باید طرح و پروژه جدید در آموزش و پرورش اجرا شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع انسانی در تعیین ثروت کشورها قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، تصریح کرد: معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو پله شامل خانواده و مدرسه دارد خاطرنشان کرد: هر دو این پله‌ها متأثر از معلم است و معلم به این مقوله جامه عمل می‌پوشاند.

فرهادی ادامه داد: به همین خاطر مقام معظم رهبری مدام روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند و آن را نسخه شفابخش آموزش و پرورش خواندند.

وی با اشاره به اینکه سند غربی نیروی انسانی ما را نشانه گرفته بود، ابراز کرد: نیروی انسانی باید به درد کشور و مکتب ما بخورد و این سند مسیر را برای رسیدن به مقصد برای ما مشخص می‌کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در توضیح اهمیت و جایگاه معلم یادآور شد: استاد یک فن را به دانشجو می‌آموزد اما کار معلم صرفاً آموزش دانش نیست بلکه زندگی را به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است و این نشان از توجه دولت سیزدهم به تعلیم و تربیت دارد.

فرهادی نظام رتبه‌بندی را کاری بسیار دشوار خواند و گفت: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه‌بندی کرد که ۵۷۲ هزار نفر تقاضای تجدید نظر دادند و در مدت چهار ماه تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۳۸۰ هزار نفر ارتقای رتبه گرفتند.

وی بیان کرد: امیدواریم دانش‌آموزانی در طراز سند تحول بنیادین و حیات طیبه که سیره تربیتی حضرت زهرا (س) در آن مورد تأکید قرار گرفته است، پرورش دهیم.

کد خبر 6098190

دیگر خبرها

  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه در هرمزگان با حضور ۵۰ خبرنگار
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد + ویدئو