Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد با توجه به قابلیت عرضه و رقابت جهانی در سینمای جوان، مستند، کوتاه و انیمیشن، سال ۹۸ فیلمسازان این حوزه‌ها شاهد افزایش چشمگیر بودجه و حمایت خواهند بود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین انتظامی، رییس سازمان سینمایی، در حاشیه بازدید از دوسالانه پویانمایی تهران، درباره توییت اخیرش و خبر خوشی که به فیلمسازان سینمای جوان، مستند، انیمیشن و کوتاه داده بود، گفت: «همان‌طور که اعلام کردم، برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از فیلم‌سازان فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، مستند و جوان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در فروردین ۹۸، بودجه‌های‌مان را به طور شفاف اعلام خواهیم کرد تا مشخص شود کدام حوزه‌ها چه میزان بودجه خواهند داشت. این گفته من خطاب به فیلمسازان است، چون این عزیزان می‌دانند که بودجه سال ۹۷ سازمان سینمایی در این عرصه چقدر بوده است و خواهند دید این ارقام در سال ۹۸ افزایشی چشمگیر خواهد داشت.»

رئیس سازمان سینمایی، اما چرا تصمیم گرفته است تا بودجه سینمای جوان، مستند، کوتاه و انیمیشن را افزایش دهد؟ انتظامی در این باره توضیح داد: «این بخش‌ها از سینمای ایران، حوزه‌هایی هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند. بدون شک سینمای مستند و فیلم کوتاه یا انیمیشن ایران ظرفیت‌های جهانی دارند و در تراز استاندارد‌های بین‌المللی هستند و به همین دلیل باید حمایت بیشتری از آن‌ها صورت بگیرد تا به جایگاه واقعی‌شان برسند.»

انتظامی در واکنش به این پرسش که «آیا مکانیسم مشخصی برای این شکل از حمایت‌ها وجود دارد و فیلمسازان جوانِ بخش خصوصی و استودیو‌های خصوصی تولید انیمیشن هم در صف بهره‌مندی از این افزایش اعتبارات قرار می‌گیرند یا خیر» پاسخ داد: «مراکز تخصصی ذی‌ربط در همان ابتدای سال، دستورالعمل اجرایی بهره‌مندی از این حمایت‌ها را هم اعلام می‌کنند. یعنی به طور مثال انجمن سینمای جوان در ابتدای سال دستورالعملی را منتشر می‌کند که از چه نوع فیلم‌هایی، با چه مشخصاتی حمایت می‌کند. حتی ممکن است برای این شکل از حمایت مختصات جغرافیایی هم گذاشته شود. مثلا اعلام کنند از فیلم‌سازانی که از استان‌های کم برخوردارتر هستند با ضریب دربرگیری بالاتری حمایت می‌شود. با این توضیحی که داده شد، قطعا این حمایت‌ها هم شامل استودیو‌های خصوصی و هم فیلمسازان مستقل می‌شود. قاعدتا این‌ها را در ضوابط اجرایی و دستورالعمل برخورداری از حمایت‌ها اعلام می‌کنند و این ضوابط را بر اساس بازخوردی که از فیلمسازان و دست اندرکاران آن صنف گرفته می‌شود، مدون خواهند کرد.»

رئیس سازمان سینمایی درباره نگاهش به حوزه انیمیشن در سینمای ایران و اینکه او چه برنامه‌ای برای دوره مسئولیتش در این حوزه دارد؟ با اشاره به موفقیت یکی از انیمیشن‌ها در کسب سیمرغ جشنواره فیلم فجر، گفت: «انیمیشن از حوزه‌هایی است که رشد جهشی چشمگیری داشته است. من همین‌جا از دوستان شنیدم که برای سال آینده ۱۵ فیلم سینمایی در حال تولید است. این رقم قابل توجه است، شما حتی اگر آمار اکران انیمیشن‌های سال قبل را ببینید، نشان از اقبال عمومی نیز هست بنابراین از این مزیت که ظرفیت بالایی حتی برای فتح بازار‌های جهانی دارد، همگی باید حمایتی ویژه داشته باشیم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان سینمایی بودجه فرهنگی سال 98 حمایت از مستندسازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان