Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،داستان واردات گوشی تلفن همراه با استفاده از کارت ملی و ثبت در سامانه‌ی رجیستری، روشی بود که در ابتدا راه را برای وارد کردن گوشی‌های قاچاق به اسم مسافری باز کرد و بستن این سایت، بار دیگر موجب افزایش قیمت گوشی شد.

در حالی که بسته شدن سایت واردات تلفن همراه مسافری موجب افزایش قیمت این کالا شده بود، این موضوع در روز‌های اخیر توسط برخی از مسؤولان رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته لزوم دریافت کارت ملی برای ارائه‌ی خدمات که پیش از این هم به آن اشاره شده بود، ادامه داشته و بدین ترتیب تمامی واحد‌های صنفی خرید و فروش و تعمیر تلفن همراه «موظف هستند برای ارائه خدمات، کارت ملی دریافت کنند و این الزام برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در نظر گرفته شده است.»

با وجود این، اخباری که این روز‌ها از استان‌ها منتشر شد، حکایت از بروز مشکلاتی در بازار موبایل داشت. از طرفی برخی از مغازه‌داران مدعی بودند به دلیل اجرای طرح رجیستری، شرکت‌ها نمی‌توانند گوشی وارد کنند و گوشی رجیستر شده برای فروش وجود ندارد و از طرف دیگر، به ادعای برخی از فعالان این صنف، سایت رجیستری به مدت چند روز تعطیل بوده که موجب شده گوشی‌ها نتوانند رجیستر شوند و حتی گوشی‌هایی که فروخته شده نیز بدون رجیستری هستند و موقع اتمام مهلت قانونی، مردم آن‌ها را پس می‌آورند.

بیشتر بخوانید:نوسانات قیمت تلفن همراه از کجا آب می‌خورد؟

همان‌طور که فعالان بازار می‌گویند، با توجه به وضعیت بازار ارز و تعلق نگرفتن ارز به شرکت‌های واردکننده تلفن همراه، واردات رسمی و ورود تلفن همراه از طریق این شرکت‌ها تقریباً ناممکن شده است از طرفی با اجرای طرح رجیستری گوشی‌های قاچاق نمی‌تواند وارد شود بنابراین بازار را با کمبود و افزایش‌های قیمت نامتعارف برای تلفن‌های همراه ثبت شده مواجه کرد.

اما فعال‌سازی شبکه برای گوشی‌های مسافری در سامانه همتا در ابتدا بدون محدودیت تعداد تلفن همراه، صورت می‌گرفت که در مرحله بعد با ایجاد محدودیت تعداد پنج عدد تلفن همراه برای هر فرد ایجاد شد و سپس این میزان به تعداد یک تلفن همراه برای هر کد ملی کاهش یافت و اعلام شد که از هفته‌ی گذشته بدون اطلاع بسته شده و این موضوع بازار را ملتهب کرد و باعث افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت گوشی شده است. البته در نهایت اعلام شد پس از اعتراضات صنف موبایل‌فروش، سامانه مسافری گمرک برای ثبت تلفن‌های همراه باز شده است.

در این راستا، همچنین محمدجواد آذری جهرمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - در صفحه توئیتر خود عنوان کرد: «مرگ بر رجیستری!»؛ شعاری که روی دیگر سکه «زنده باد قاچاق!» است. مشکل صنف عرضه‌کنندگان تلفن همراه جای دیگری است -که باید حل شود- نه طرح ثبت تلفن همراه که هزاران میلیارد تومان از قاچاق جلوگیری کرده است. شفافیت و مبارزه با فساد هزینه‌ای دارد که با پرداخت آن مشکلی ندارم.

با این حال برخی از کارشناسان معتقدند، واردات گوشی تلفن همراه با دریافت کارت ملی، از ابتدا اشتباه بوده و موجب شد راه واردات گوشی‌های قاچاق به شکلی دیگر باز شود؛ بدین‌ترتیب که گوشی‌هایی که به اسم مسافری وارد کشور شدند، تنها به مسافران اختصاص نداشتند و برخی از سودجویان با استفاده از کارت ملی افراد به هنگام خرید گوشی، اقدام به رجیستر کردن گوشی‌های وارداتی خود کردند. اما قطع ناگهانی این روند هم موجب ایجاد مشکلاتی شده که اکنون خود را نشان داده و موجب افزایش قیمت گوشی هم شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

چرا قیمت گوشی دوباره بالا رفت؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، بایننس، بر اساس داده‌های آتی، زمان اوج بیت‌کوین در این صرافی را نشان داد.

به گزارش ایسنا، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که  ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۸۰ درصد کاهش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۹۹ درصد کاهش

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزیابی گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • بررسی دقیق گوشی‌های وارداتی و تولید داخل از نظر میزان تشعشع
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات
  • قیمت گوشی امروز 16 اردیبهشت 1403
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت کوین مشخص شد
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد