Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروزی ضمن اشاره به سرمایه اقتصادی همچون سوغات مشهد اظهار کرد: متاسفانه نزدیک به ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان در سال سوغات چینی م از مشهد خریداری می شود، اما حال می خواهیم با به کارگیری مشاغل خرد و خانگی این سرمایه را در دست بگیریم بطوری که با کمک جهاددانشگاهی مطالعات لازم بر روی این موضوع صورت گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مشهدپیام، احمد نوروزی شامگاه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: معتقدیم رفتار مناسبی را با سرمایه داران خارجی نداشته ایم و در این حوزه کاری انجام نداده ایم چرا که بزرگترین تبلیغ منفی برای جذب سرمایه دار خارجی این است که کاری را به او بدهیم و در نیمه راه آن را او بگیریم، اتفاقی که در مورد پروژه هفت ستاره رخ داد.

 

نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد افزود: متاسفانه مشهد نمی تواند پول و منابع ای را که در مشهد هست را جذب کند و این سرمایه به خارج از مشهد و نیز خارج از کشور منتقل می شود و اگر ما بتوانیم پول مشهدیا و ایرانی ها را جذب کنیم دیگر خیلی نیاز به سرمایه گذاری خارجی نیست.

 

نوروزی ضمن اشاره به موضوع توسعه رفاه حال زائران، افزود: در سرمایه گذاری توسعه زائر برای هر قشری که به مشهد سفر می کنند بنا بر وضع مالی یک اقامتگاهی را در نظر گرفته ایم مثل پارک جنگلی طرق و جاهایی که بشود چادر زد و مهمانسراهای ارزان قیمت.

 

نوروزی ضمن اشاره به سرمایه اقتصادی همچون سوغات مشهد اظهار کرد: متاسفانه نزدیک به ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان در سال سوغات چینی متبرک از مشهد خریداری می شود، اما حال می خواهیم با به کارگیری مشاغل خرد و خانگی این سرمایه را در دست بگیریم بطوری که با کمک جهاددانشگاهی مطالعات لازم بر روی این موضوع صورت گرفته شده است.

 

وی در رابطه با دلایل ناکارآمدی پروژه میدان شهدا افزود: مشکل اصلی این پروژه بر سر عدم شکل گیری راه های ارتباطی میدان شهدا در زمینه خدمات شهروندی همچون پله برقی ها است.

 

احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر در رابطه با اماکن تفریحی شهر مشهد گفت: ما قصد تغییر کاربری کوهستان پارک شادی را نداریم اما باید ذائقه مردم را نسبت به اماکن تفریحی تغییر دهیم چرا که در سطح اراضی شمال ( کوره های آجر پزی)، بوستان مینیاتوری، پارک طرق و پارک خورشید که درصدد راه اندازی تله کابین و تجهیز این پارک هستم را داریم که باید مردم ترغیب شوند به این اماکن جهت تفریح بروند.

 

نوروزیان با اشاره به پروژه مجد افزود: پروژه مجد یک پروژه دولتی بود که نه تنها من بلکه دیگر مدیران هم نیز در این پروژه سهمی نداریم و این پروژه از سال ۸۲ آغاز شده و تا چند ماه دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد ضمن اشاره به پروژه ثابت که در طرق در حال ساختن است، گفت: در پروژه آستان قدس تمام مطالعات انجام شده و در حوزه شهرسازی طرح بسیار خوبی است و شخص آقای ثابت صرفا بخاطر عرقی که به مشهد مقدس دارد، این پروژه در دستور کار خود قرار داده است.

فاطمه شیرازی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج

شهردار سنندج از کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در نشست مدیران و معاونان شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به‌دلیل محدودیت‌های مالی و همچنین گستره انتظارات مردم بسیار سخت است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری را بر ۳ مبنای امور کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف کرده‌ایم که امیدواریم با اجرای آن‌ها زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم سازیم. شهردار سنندج خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب انجام شده است که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما این‌ها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود. رشیدی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به‌صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، ادامه داد: همگام‌سازی و به‌روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که آغاز شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته که قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی و کاهش فساد اداری خواهد بود. وی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم. شهردار سنندج تصریح کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از پانزدهم اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد. رشیدی افزود: در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم. وی با اعلام اینکه در راستای افزایش سرانه فضای سبز طی سال گذشته کارهای خوبی انجام گرفت که امسال نیز استمرار خواهد داشت، گفت: اجرای پارک‌های بزرگ مقیاس و پارک‌های درون محلی در سال گذشته انجام شد و پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی دیگر برای امسال برنامه‌ریزی شده است. شهردار سنندج اضافه کرد: کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی را در سال جاری انجام خواهیم داد. کد خبر 748851

دیگر خبرها

  • قرار است در پارک‌های تهران هتل بِروید یا چرخه رانت‌خواری بچرخد؟/ «شهرداری همان هتل نیمه‌کاره را بسازد، چرا می‌خواهد هتل جدید بسازد؟»
  • نیمی از رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت و گاز است
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج