Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس آمار ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی تهران بیشترین تغییرات در ۱۰ ماهه سال جاری مربوط به شاخص ارزش سهام معامله شده بوده که حاکی از افزایش ۱۸۱ درصدی ارزش سهام معامله شده در مدت فوق نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ را نشان می‌دهد. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، اتاق بازرگانی تهران اقدام به ارائه جزئیاتی از تغییرات قیمت برخی کالا‌ها در ۱۰ ماهه ۹۷ نسبت به سال گذشته، کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این میان بیشترین تغییرات در ۱۰ ماهه سال جاری مربوط به شاخص ارزش سهام معامله شده بوده که با احتساب ارزش سهام در سال ۹۵ معادل عدد ۱۰۰، شاخص ارز سهام در ۱۰ ماه ۹۶، ۹۱.۴ بوده و این شاخص در ۱۰ ماه ۹۷ به عدد ۲۵۶.۸ رسیده است و این یعنی افزایش ۱۸۱ درصدی ارزش سهام معامله شده در ۱۰ ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ را نشان می‌دهد.
به علاوه تغییرات نرخ دلار در رتبه بعد بیشترین افزایش قیمت‌ها، قرار دارد و قیمت دلار در بازار آزاد شهر تهران، در ۱۰ ماه امسال رشد قابل توجهی داشته و میانگین نرخ دلار در بازار آزاد پایتخت، شاهد افزایش ۱۶۴ درصدی طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.
همچنین میانگین قیمت یورو نیز در ۱۰ ماه ابتدایی امسال روند مشابهی داشته و با ۱۶۳.۲ درصد رشد نسبت به ۱۰ ماه ۹۶، رسیده است.
این در حالی است که میانگین نرخ سکه طرح جدید با ۱۶۰ درصد افزایش و میانگین نرخ سکه طرح قدیم با ۱۵۵.۲ درصد افزایش، در رتبه‌های بیشترین تغییرات نرخ قیمتی در سال ۹۷ قرار گرفته‌اند.
گفتنی است، با در نظر گرفتن عدد ۱۰۰ برای شاخص بهای کل صادراتی سال ۹۵، شاخص بهای کل صادراتی در ۱۰ ماه امسال ۱۶۰.۱ درصد افزایش یافته است.  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شاخص سال جاری یورو دلار ارزش معاملات صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۴۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفته گذشته تعداد ۴۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۲۷۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۶ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه ودانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد و نیز در این هفته سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

به گفته این مدیر بورسی شاخص کل بازار بورس استان نیز با ۳۹ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۱۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • افزایش محسوس دما در مازندران
  • اجرای طرح آمارگیری نیروی کار در اردبیل آغاز شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • آمارگیری نیروی کار در استان اردبیل آغاز شد
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص