Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@23:17:05 GMT

شرکت هواپیمایی ایزی جت، دوستدار محیط زیست

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۴۱۶۸

شرکت هواپیمایی ایزی جت، دوستدار محیط زیست

در رتبه بندی شرکت های مسافربری هوایی از نظر تلاش برای کاستن از تصاعد گازهای کربنی شرکت «ایزی جت» در صدر قرار گرفته است.

 

گزارش تازه می گوید که تا سال ۲۰۲۰ تصاعد دی اکسید کربن این شرکت به ازای هر کیلومتر مسافر کمتر از نصف بعضی از رقبا خواهد بود.

 

عملکرد این شرکت تا حدودی ناشی از ناوگان مدرن و پربازده هواپیماهایش و تلاش برای پر کردن همه صندلی هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در مقابل از «خطوط هوایی چین»، «جنوب چین»، «خطوط هوایی کره»، «خطوط هوایی سنگاپورة و »خطوط هوایی ترکیه» به عنوان شرکت هایی که ضعیف ترین برنامه در این زمینه را دارند نام برده شد.

 

انتظار می رود هواپیماهای «ایزی جت» تا سال ۲۰۲۰ حدود ۷۵ گرم دی اکسید کربن در ازای هم مسافر در کیلومتر تولید کنند که در مقابل ۱۷۲ گرم برای خطوط هوایی کره است.

 

این میزان برای «گروه خطوط هوایی بین المللی» (آی ای جی) شامل «بریتیش ایرویز» حدود ۱۱۲ گرم رقم زده شده است.

 

صنعت هوانوردی موافقت کرده است تا میزان تصاعد خود را تا سال ۲۰۲۰ تثبت کند (توقف روند افزایش) و تا ۲۰۵۰ آن را نصف کند.

 

این گزارش می گوید که فعلا فقط شرکت «ایزی جت» درحال برآورده کردن این اهداف است.

 

نویسندگان گزارش

 

این گزارش توسط «دانشکده اقتصاد لندن» با پشتیبانی گروهی از سرمایه گذاران نهادی در «صندوق سازمان بازنشستگی محیط زیست» تهیه شد.

 

این نهاد مایل است از منابع صندوق برای سرمایه گذاری در شرکت هایی که تصاعد خود را کم می کنند استفاده کند.

 

فیت وارد از این صندوق گفت: سرمایه گذاران پیام روشنی برای بخش هوانوردی دارند: وقتی نوبت به عملکرد کربنی می رسد، باید در دراز مدت به آن متعهد باشند.

 

این یعنی اهداف کاهش تصاعد گازهای کربنی باید برای سال ۲۰۳۰ یا فراتر از آن تعیین شود، درحالی که این موضوع فعلا عملی نشده.

 

این سرمایه گذاران همچنین شکایت کردند که خطوط هوایی سعی دارند با استفاده از شیوه جنجالی «آفستینگ» - یعنی کاشت درخت برای جبران تصاعد دی اکسید کربن - به اهداف خود برسند.

 

خانم وارد گفت: این شیوه جایگزین مناسبی برای یک استراتژی روشن کاهش تصاعد نیست.

 

بخش هوانوردی مسئول تولید ۱۲ درصد تصاعد ناشی از حمل و نقل در جهان است.

 

«آی سی ای او» (سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی) گفت که نمی تواند در مورد شرکت خاصی نظر دهد، اما طرح های این صنعت برای کاستن از کربن «در مسیر رسیدن به اهداف مورد نظر است.»

 

اهداف تعیین شده برای صنعت هوانوردی سهل تر از سایر صنایع است چون هرچند بازدهی هواپیماها افزایش یافته اما این روند با رشد بی امان شمار مسافرانی که می خواهند هوایی سفر کنند تضعیف شده.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در مراسمی که به همین مناسبت در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فروشگاه هایپراستار مارلیک برگزار شد، علاوه بر مدیران این شرکت و مدعوین از بخش خصوصی و رسانه‌های عمومی و محیط زیستی، رجبعلی طالبیان معاونت برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع برق استان تهران و میثم سعیدی، سرپرست دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

این نیروگاه که در وسعت دو هزار متر مربع و در طی ۴ ماه ساخته شده، در اولین سال فعالیت خود ۳۶۲ هزار کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد و به این واسطه در حال حاضر بزرگ‌ترین واحد تولیدی برق خورشیدی انشعابی در استان تهران است.

مدیرعامل هایپراستار در این مراسم با اشاره به تاریخچه‌ی حضور هایپراستار در ایران به عنوان اولین خرده‌فروشی زنجیره‌ای مدرن در ایران به اهداف مسئولیت اجتماعی این شرکت اشاره کرد و در مورد این پروژه گفت: برنامه‌های توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی از روز اول تأسیس این شرکت در ایران، خط مشی سازمان بوده و امروز خوشحالیم با رونمایی از اولین نیروگاه خورشیدی در بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت خرده‌فروشی ایران، قدم مهمی در اجرای مسئولیت‌هایمان برداشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: این نیروگاه به شبکه توزیع برق استان تهران متصل شده که برق مصرفی سالیانه‌ی معادل ۷۵ خانه‌ی مسکونی را تأمین خواهد کرد.

رجبعلی طالبیان معاونت برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع برق استان تهران نیز در این مراسم با تبریک روز ١٠ اردیبهشت به عنوان روز ملی صنعت برق با ذکر تقارن این روز و افتتاح این نیروگاه، ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در این زمینه بتواند بخشی از ناترازی برق در کشور و استان تهران را جبران کند. وی در این زمینه افزود: هدف ما بهینه‌سازی برای استفاده‌ی بهتر از سرمایه‌های ملی است و نیروگاه‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در این راهبرد دارد. ما ٢٠٠ مگاوات نیروهای پراکنده در کشور داریم و نیروگاه تجدیدپذیر ما ٣٠ مگاوات ظرفیت تولید دارند و هدف ما این است که ۲۰ درصد مصرف برق بخش دولتی هم از منابع تجدیدپذیر باشد.

همچنین در این مراسم البرز بازغی، مدیر کل توسعه و سرمایه‌گذاری و نسترن بنی‌جمالی، مدیر توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی هایپراستار نیز از فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دیگر این شرکت در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیستی این شرکت همچون استخدام توان‌یابان، بازیابی زباله‌های الکترونیک، توزیع ساک‌های حافظ محیط زیست با نام اکوبگ به جای کیسه‌های پلاستیکی، اهدای ۱۳ تن غذا و مواد خوراکی به خیریه‌ها و توزیع و اهدای کامپیوتر به مراکز آموزشی گزارشی ارائه دادند.

نسترن بنی‌جمالی در مورد اثرات محیط زیستی این نیروگاه خورشیدی مارلیک هایپراستار گفت: «نیروگاه مارلیک هایپراستار، بزرگترین نیروهای خورشیدی انشعابی تهران با توان ٣۶٢ هزار کیلووات ساعت از انتشار بیش از ٣میلیون و ۴٠٠ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن در طی عمر ۲۰ ساله‌ی خود جلوگیری می‌کند که ارزش این اقدام برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، معادل کاشت جنگلی به وسعت ١٣۴ هزار درخت در کشور است.

این مراسم با بازدید مهمانان و مقامات مسئول دولتی از این نیروگاه و توضیحات فنی مرتبط با آن خاتمه یافت.

کد خبر 6094264

دیگر خبرها

  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • راه اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • جزئیات راه‌اندازی تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی