Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - شرکت فرانسوی تولید بذر ویلمورین اعلام کرد با پشتیبانی یک بانک فرانسوی به ایران صادرات میکند و در اجرای طرح اروپایی دوری از تحریم های آمریکا علیه تجارت با تهران، مشارکت می کند .


ویلمورین که یکی از بزرگترین عرضه کنندگان بذر غلات و سبزیجات است، تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به همراه بی ثباتی ارز، خطری کوتاه مدت برای فعالیت هایش در بازارهای نوظهور می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غذا و محصولات کشاورزی مستقیما تحت تحریم های آمریکا قرار نگرفته اند ولی محدودیت معامله با دلار جلوی تجارت با ایران را گرفته است . وینسنت سوپیوت، مدیر امور مالی شرکت گفت:« ویلمورین با یک بانک فرانسوی کار میکند که از وام دهندگان بزرگ فرانسه برای معاملات نیست ، بنابراین مشتریان ایرانی می توانند با یورو پرداخت کنند» .

«ما از ابتدای سال مالی جاری چندین معامله با ایران داشته ایم .فروش ما به ایران نسبت به قبل کمتر است ولی باید به چندین میلیون یورو برسد» .

او نام بانک مورد قرارداد را ذکر نکرد ولی گفت که از بانک‌های بزرگ فرانسوی که دارای جریان بالای معامله با دلار هستند، کوچکتر است .

ویلمورین قبلا گزارش داده بود سالانه 10 میلیون یورو (11.33 میلیون دلار) در ایران فروش داشته است .

این رقم در مقایسه با فروش 1.35 میلیارد یورویی سال مالی 2017/18 کمتر است. مختل شدن تجارت با ایران می‌توانداین کشور را دچار کمبود بذر سازد. ایران پنجمین پرورش دهنده بزرگ سبزیجات در ایران است .

برای حفظ صادرات با ایران، ویلمورین به دنبال مشتریان محلی جدید با دسترسی به ارزهای خارجی بود و همچنین مشتریانی که بتواند  در کشور سومی راهی برای ارسال کالا ها به ایران پیدا کنند .

این تولیدکننده همچنین قصد دارد در طرح اروپایی اینستکس شرکت کند تا بتواند از طریق یک سیستم پایا پای، بدون دلار با ایران معامله کند و از مجازات آمریکا در امان بماند .

فرانسه، آلمان و انگلستان قانوناً در ماه ژانویه مکانیزم معامله با ایران را ساختند ولی عملیاتی کردن آن چندین ماه طول می‌کشد. این قدرت های اروپایی اول باید بودجه را برای اینستکس در نظر بگیرند و بعد قوانین را معرفی کنند .

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فرانسه و ایران پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار افزایشی شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت