Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  با شکل‌گیری سازمان بسیج مستضعفین نهادهای بسیج اقشار در سپاه پاسداران شکل گرفته که نقشی اثرگذار در فعالیت‌های تخصصی مشاغل داشته و توفیقاتی در این عرصه‌ها داشتند.

مجتبی بلباسی رئیس سازمان بسیج اساتید سپاه کربلای مازندران در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه بسیج اساتید در سال 79 با ابلاغیه شورای انقلاب فرهنگی تشکیل و در سال 81 فعالیت خود را در استان آغاز کرد اظهار داشت: تاکنون حدود 35 کانون و دفتر بسیج اساتید در سطح دانشگاه‌های بزرگ استان راه‌اندازی و بیش از سه هزار نفر در سامانه سازمان پذیرش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دبیرخانه منطقه‌ای و تخصصی دانشگاه‌های دولتی، آزاد، فنی و حرفه‌ای، پیام نور، علمی و کاربردی و دانشگاه غیر‌انتفاعی بسیج اساتید در مازندران راه‌اندازی شد.

بلباسی بیان کرد: از مجموع شش هزار و 500 عضو هیئت علمی و مدرسان دانشگاه‌های استان برنامه گسترده‌ای در حوزه تربیتی، بصیرتی، معرفتی و مهارتی پیش‌‍بینی و اجرا و در سال 98 و آغاز دهه پنجم انقلاب در کنار راه‌اندازی مجمع و شورای بسیج اساتید از قدرت دانشی آنان در حوزه‌های مختلف از دانشگاه‌های مختلف بهره‌گیری می‌شود.

 

 

وی گفت: با توسعه مهارت اساتید در حوزه تربیت مربی اعم از مربیان دوران جنگ نرم، مربیان دوره پیوست فرهنگی و مربیان اندیشکده‌ای فعالیت دارند. همچنین تشکیل اندیشکده‌ها و مراکز فعال دانشی برای رصد دائمی از آسیب‌های منطقه‌ای و جمع‌بندی و ارائه پیشنهادات استانی به مدیران اقدامات خوبی شد.

مسئول بسیج اساتید مازندران گفت: در زمینه کشاورزی در محصول استراتژیک گندم جو و محصولاتی که در حوزه دامپروری شیر، لبنیات، پروتئین، گوشت، مرغ، ماکیان، گاو، گوسفند و محصولات غذایی این بخش از صنایع تبدیلی بتوانیم از ظرفیت دانشی بسیج استفاده کنیم.

بلباسی ادامه داد: جشنواره دو سالانه علمی پژوهشی بسیج اساتید برگزار که سال بعد در این جشنواره به آسیب‌های جدی استان مدیریت بحران آب، مدیریت پسماند و در حوزه اجتماعی هر کدام از آسیب‌ها به یک دانشگاه واگذار شد و در حال مطالعه هستیم. برنج روشن ‌که به عنوان محصول دانشی است امسال آثار خوبی در سطح دانش کشاورزی استان ایجاد کرد.

وی گفت: در حوزه علوم‌ انسانی بسیج اساتید حرفی برای گفتن دارد ما همچنان به وزارت علوم معترض هستیم از باب اینکه ظرفیت علوم‌ انسانی اسلامی را فعال نکردیم و محتوای درسی را که در کمیسیون‌های مختلف وزارت علوم به تصویب می‌رسد عموما محتوای علوم انسانی وابسته به محتوای علوم انسانی غربی است در صورتی که ظرفیت موسسات، پژوهشکده وابسته به حوزه علمیه، دانشگاه علوم رضوی و وابسته به دانشگاه امام حسین(ع) و امام صادق(ع) وجود دارد همچنان معطل تصمیمات مقامات وزارت علوم است که در شبکه علوم انسانی دانشگاهی ما وارد شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید مازندران تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی که از مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها است تا نسل چهارم بتواند به کمک اشتغال و کارآفرینی جامعه بیاید ما ارتباطات خوبی با مراکز علمی کاربردی با دانشکده فنی و حرفه‌ای برقرار کردیم دو برنامه راهبردی با دانشگاه‌ها پیش‌بینی و آغاز کردیم و سال آینده نیز ادامه می‌دهیم.

بلباسی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با 14 دانشگاه آزاد استان و به تفکیک با 14 سپاه شهرستان که هر کدام در زمینه کمک به جلو کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی شهر خودشان گام بردارند و در این زمینه بسیج اساتید تلاش کرد در قالب مشاوره کارگاهی، آموزش‌های لازم را در کاهش و رفع بزهکاری مانند طلاق، اعتیاد و آموزش درست سبک زندگی اسلامی در شهرهای قائم‌شهر، آمل، چالوس، تنکابن و بهشهر برگزار کرد.

وی گفت: اساتید پای درد دل مردم بنشینند و با نگاه مردمی به تدریس مشغول شوند که در این زمینه برای کمک به اشتغال و اقتصاد کارآفرینی در روستاها تفاهم نامه‌ای با 11 دانشکده فنی و حرفه‌ای و هفت ناحیه سپاه شهرستان منعقد شد و در سال آینده نیز ادامه دارد تا به نقطه اوج و رشد خود دست یابد.

مسئول بسیج اساتید سپاه کربلای مازندان گفت: برای ارتقا سطوح مختلف جامعه باید از ظرفیت پرتحرک و پرهیجان دانشگاه‌ها استفاده شود تا جوانانی در تراز انقلاب اسلامی، کارآفرین، اشتغال‌زا، سیاست‌شناس، آگاه، استکبارستیز و انقلابی تحویل جامعه دهیم.

وی ادامه داد: از وزارت علوم نیز خواستیم در آئین‌نامه ارتقای هیئت علمی اساتید ملاکشان تنها تولید مقالات علمی نباشد بلکه به تولید فناوری و کارآفرینی از طریق اساتید نیز توجه کنند.

بلباسی افزود: در 40 سالگی انقلاب 169 نفر از اساتید جوان که بعد از انقلاب به درجه دانشیاری، استادی و مربی در دانشگاه‌ها رویش و اوج گرفتند شناسایی و به مناسبت چهل سالگی انقلاب، در یکی از دانشگاه‌های استان به مناسبت 40 سالگی انقلاب از40 استاد تقدیر شد.

وی با اشاره به نقش مهم حوزه و دانشگاه در پیروزی انقلاب و حرکت منسجم در این چهل سال، گفت: در ماموریت هفت‌گانه بسیج اساتید ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی دو بحث وحدت حوزه و دانشگاه و مشاوره به دانشجویان مطرح بوده و تلاش شد برای نزدیکی گفتمان علمی، پژوهشی این دو مرکز مهم حضور حوزویان در دانشگاه‌ها به عنوان مربی، استاد همچنین حضور اساتید دانشگاهها در حوزه را افزایش دهیم.

این مسئول بسیجی بیان کرد: ساختار پژوهشی وزارت علوم به جای اینکه کارآفرین‌نگر باشد مقاله‌نگر است و متاسفانه هماهنگی منسجمی میان وزارت علوم و معاونت علم و فناوری وجود ندارد. هزار میلیارد تومان اعتبار در صندوق نوآوری معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری وجود دارد اما تولید علم در وزارت علوم است که این ناهماهنگی‌ها موجب هدر رفت منابع می‌شود که مطالبات جدی بسیج اساتید پیگیری و مدیریت این امر است.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک ظرفیت درونی و بیرون دانشگاه‌ها در تربیت مدیران دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی موفق باشیم‌ و با پشتیبانی و اطاعت بی‌چون چرا از ولایت‌فقیه در مسیر توسعه و پیشرفت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیشترین ارتباط بین المللی را دانشگاه‌های بزرگ در کشور دارند، گفت: هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم از وضعیت همکاری بین‌المللی دانشگاه، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود که در این ارزیابی‌ها، رتبه دانشگاه تهران اول شده است.

مسعود صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بیشترین ارتباط بین المللی و پروژه های مشترک بین المللی را دانشگاه های بزرگ در کشور دارند. هرساله یک ارزیابی در وزارت علوم درباره وضعیت همکاری بین المللی دانشگاه، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی انجام و دانشگاه ها رتبه بندی می شوند.

وی افزود: دانشگاه تهران در این ارزیابی رتبه اول را کسب کرده است. این دانشگاه به دلیل قدمت، دانشجو و  اعضای هیات علمی زیادی که دارد در اکثریت سال ها رتبه نخست را کسب می کند.

رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ما با همه کشورهای دنیا به جز رژیم اسرائیل پروژه های مشترک دارند و تحریم مانعی برای انجام این همکاری بین المللی به وجود نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • نشریات دانشجویی روایت‌گر جنبش‌های دانشجویی در حمایت از غزه باشند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • تربیت متخصص در علوم مختلف و ساختار سازی شیعه از مهم‌ترین اقدامات امام صادق علیه السلام بود
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد