Web Analytics Made Easy - Statcounter

کودکان شهر گنبدهای فیروزه‌ای در ویژه برنامه «یک نهال، یک امید»، چند روز زودتر به استقبال بهار شهری رفتند که اصل وجودی‌اش درختان سبز است و آینده‌اش در گرو محیط زیست سالم.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: نیمه اسفند که از راه می‌رسد، کم کم حال و هوای عید در دل‌ها سکنی می‌گزیند و با استقبال مردم از نوروز هنوز از راه نرسیده، شهرها رنگ دیگری به خود می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان تقویم هم برگ نشانه‌ای را برای خوشامدگویی به فصل جدید انتخاب کرده و پانزدهمین روز از آخرین ماه سالش را به روز طبیعت و درختکاری اختصاص داده است.

 

این روز جشن پیوند مردم با طبیعت است، دست‌ها نهال دوستی می‌کارند و دل‌های بهاری، زمستان را از سر خود باز می‌کنند، دل زمین شاد است و آسمان به راحتی نفس می‌کشد، پرندگان سرود می‌خوانند و خورشید بر زمین گرم تابان است.

 

اگر همین یک مناسبت را بهانه کنیم به جرأت می‌توان ادعا کرد که در این یک روز درخت‌ها سر به آسمان برافراشته و مردم خوشحال از هوای شهری هستند که ذره ذره‌ پاکی‌اش را مدیون فداکاری درخت هاست.

کودکان سفیر طرح «یک نهال، یک امید»

همه مردم با زمین مهربان شده‌اند، کودکان کمی بیشتر.. این قشر کوچک جامعه که برای کمک به طبیعت و آینده سفیر طرح «یک نهال، یک امید» می‌شوند و پای در رکاب بزرگترها به زمین‌های بایر رفته و اصله نهالی در آن می‌کارند، به امید آینده‌ای سبزتر!

 

ویژه برنامه «یک نهال، یک امید» که به مناسبت روز درختکاری برای دانش آموزان نصف جهان برگزار شده بود یک هدف را دنبال می‌کرد؛ آموزش و فرهنگسازی برای کودکانی که از امروز باید به فکر فردای خود باشند.

 

کودکانی که باید بدانند زندگی‌ خودشان و نبض شهرشان در دست درختان و طبیعت جاندارش است و اگر روزی ریشه‌های درختان شهر خشک شود، قلب مردمش را از کار خواهد انداخت.

استقبال بهار از نوگلان در دل زمستان

در بدو ورود دانش آموزان به محل باغ غدیر که مکان کاشت درختان بود، بهار دختر عمو نوروز و نوه ننه سرما به استقبال کودکان رفت و از همان ابتدا از آن‌ها قول گرفت به درختان شهر آسیب نرسانند.

 

در میانه راه ابرعروسک‌ها بهمراه 3 عروسک کوچک در میان جمعیت حاضر شدند و با مشارکت در بازی‌های کودکانه، شادی دانش آموزان را سهیم شوند، عروسک‌هایی که برای آموزش تفکیک زباله‌ها و حفظ محیط زیست زبان به سخن گشودند.

اشاعه فرهنگ درختکاری، هدف ویژه برنامه یک نهال، یک امید

«رضا اخوان» با حضور در میان کودکان حاضر در باغ غدیر بیان کرد: باتوجه به اهمیت موضوع فضای سبز و محیط زیست و نقش درختان که به لحاظ سیما و منظر زیبایی و به لحاظ تامین هوای پاک، مایه حیات انسان‌ها هستند، ویژه برنامه درختکاری کودکان با شعار «یک نهال، یک امید» را برگزار کردیم.

 

وی افزود: منطقه 4 اصفهان دارای ویژگی‌های خاصی نسبت به دیگر مناطق شهر است برای مثال 30 درصد از فضای سبز شهر در این منطقه واقع شده که برای نمونه می‌توان از 30 هکتار فضای سبز باغ غدیر نام برد.

 

شهردار منطقه 4 اصفهان با اشاره به حضور دانش آموزان این ویژه برنامه گفت: سعی داشتیم در کنار برگزاری یک برنامه تفریحی و جنگ شادی، موضوع درختکاری را بعنوان نماد در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و حفظ فضای سبز به دانش آموزان آموزش دهیم.

 

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط ویژه شهر، متولیان دغدغه حفظ و نگه‌داری فضای سبز موجود را در سر دارند و برای توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری و نگهداری درست از درختان و گیاهان تلاش می‌کنند.

منطقه 4 شهر اصفهان؛ پایلوت طرح دوست‌دار کودک

اخوان با تاکید بر اشاعه فرهنگ درختکاری در بین کودکان اظهار داشت: منطقه 4 اصفهان بعنوان منطقه پایلوت شهر دوست‌دار کودک انتخاب شده و در آینده نزدیک براساس فضاسازی، معماری و المان‌های شهری به فراخور حال کودکان برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

 

وی افزود: سعی کردیم در برنامه‌هایی که در اختیار ماست مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان که شهرداری اصفهان متولی آن است، ضمن هماهنگی با آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های مرتبط بستر حضور کودکان و نوجوانان در برنامه‌های مختلف را فراهم کنیم.

 

شهردار منطقه 4 اصفهان تصریح کرد: برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی اجتماعی و آموزشی بسیاری برای کودکان در نظر گرفته شده و باتوجه به شرایط بتوان از حضور حداکثری این قشر بهره‌مند شد.

 

وی با بیان اینکه نظرات کودکان برای ما بسیار حایز اهمیت است، افزود: معاونت اجتماعی شهرداری و فرهنگسراهای سطح شهر هدف خود را بر دیده شدن کودکان بنا گذاشته‌اند و برای رسیدن به این مهم از نظر مشورتی خود کودکان نیز استفاده می‌شود.

حفظ محیط زیست؛ شعار مشترک کودکان

«فروغ رضایی‌نژاد» در ادامه مراسم با اشاره به نقاشی‌های کودکان گفت: جملات نوشته شده بر پلاکاردهای این کودکان که با دستان خودشان درست شده بود حاوی پیام‌های بسیار معنادار و زیبایی بود.

 

وی افزود: شعار امسال ما برای حفظ تداوم حیات محیط زیست سالم، «هر نهال، یک امید» بود و سعی کردیم به کودکان یاد دهیم که درختان اکسیژن مورد نیاز انسان‌ها را تامین و عامل زیبایی همه شهرها هستند.

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به شعارهای کودکان در نقاشی‌هایشان گفت: یادگاری ننوشتن روی درختان و آسیب نرساندن به آن‌ها وجه مشترک تمام شعارهای کودکان بود.

 

وی ادامه داد: یک سوم فضای سبز شهر اصفهان در باغ غدیر وجود دارد بنابراین منطقه 4 با دارا بودن بالاترین سرانه فضای سبز شهری، یکی از حساس‌ترین مناطق از نظر وجود فضای سبز است.

 

رضایی نژاد بیان کرد: منطقه 4 بعنوان منطقه پایلوت شهر دوست‌دار کودک در اصفهان انتخاب شده و همه برنامه‌هایی که در مسیر اهداف کودکان است می‌تواند این منطقه را به سرآمد تمامی مناطق شهر اصفهان تبدیل کند./

 

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد شبستان اصفهان خبرگزاری مسجد روحانی مجمع تشخیص مصلحت نظام هفته منابع طبیعی و روز درختکاری جشن درختکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان هفته درختکاری و منابع طبیعی روز درختکاری شهرداری اصفهان اصفهان درختکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلیپین سفیر چین را فراخواند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: وزارت امور خارجه فیلیپین روز پنجشنبه مقام رسمی ارشد سفارت چین را به دنبال تعرض به شناورهای فیلیپینی در دریای جنوبی چین، فراخوانده است.

بنابراین گزارش وزارت امورخارجه فیلیپین در بیانیه‌ای دراین باره اعلام کرد: فیلیپین به تعرض، آزار و اذیت، مانع شدن، انجام مانورهای خطرناک، استفاده از تجهیزات آبپاش (با فشار قوی) و دیگر اقدامات تهاجمی شناورهای گارد ساحلی و کشتی های شبه نظامی چینی علیه شناور و کشتی های دولت فیلیپین، اعتراض دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد بیانیه اعتراضی و فراخواندن سفیر چین به وزارت امورخارجه فیلیپین در پی بروز درگیری سه شنبه گذشته بین شناورهای فیلیپین و چین به عمل آمده.

گفتنی است؛ کشتی‌های گارد ساحلی فیلیپین و چین در دریای جنوبی چین در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با یکدیگر درگیر شدند.

خبرگزاری نیکی آسیا دراین باره گزارش داد: فیلیپین طرف چینی را به انجام مانورهای خطرناک و مانع تراشی و نصب مجدد موانع در منطقه مورد مناقشه «اسکاربورو شل» متهم کرد، پکن در سال ۲۰۱۲ این منطقه را تصرف کرد.

جی تاریلا، سخنگوی گارد ساحلی فیلیپین (PCG) دراین باره گفت: دو فروند کشتی فیلیپینی در حال گشت دریایی صبح روز دوشنبه با چهار فروند کشتی گارد ساحلی چین (CCG) و ۶ فروند کشتی از شبه نظامیان دریایی آن در این منطقه مواجه شدند، دراین درگیری یکی از کشتی‌ها مورد هدف حملات آب پاش یکی از کشتی‌های گارد ساحلی چین در حدود ۱۲ مایل دریایی (۲۲ کیلومتری) از ساحل قرار گرفت، در حالی که کشتی دیگر گارد ساحلی فیلیپین در فاصله زمانی اندکی مورد هدف آب پاش دو کشتی گارد ساحلی چین قرار گرفت که منجر به آسیب دیدن شناورهای فیلیپینی شد.

پکن نیز در پاسخ به این ادعا، گفت: کشتی‌های فیلیپینی را از این منطقه، که یک زمین ماهیگیری سنتی است، «اخراج» کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • فیلیپین سفیر چین را فراخواند
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • پنج اصفهانی در فهرست استادان نمونه کشوری
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد