Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@09:55:58 GMT

نوزدهمین فن بازار منطقه‌ای کشور در گلستان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۵۵۶۷

نوزدهمین فن بازار منطقه‌ای کشور در گلستان افتتاح شد

رئیس فن بازار ملی ایران گفت: نوزدهمین فن بازار منطقه‌ای کشور امروز در استان گلستان افتتاح شد. ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌‌قلا، قنبرپور صبح امروز در مراسم افتتاح فن بازار با اشاره به اینکه فن بازار با هدف ارتباط میان عرضه و تقاضای فناوری ایجاد شده، اظهارداشت: در کنار فن بازار، استارتاپ‌های مختلفی برگزار شده است تا به مخترعان برای تجاری سازی اختراعات شان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در 2 سال گذشته فن بازار ملی ایران بیش از 150 قرارداد امضاء کرده و 30 اختراع را تجاری سازی کرده است. به صورت میانگین هر اختراع برای 10 نفر ایجاد اشتغال می کند.

رئیس فن‌بازار ملی ایران به تاریخچه فن‌بازار اشاره کرد و گفت: محصولات، خدمات، دانش فنی، اختراعات، علامت تجاری سهام شرکت‎ها و استارتاپ‎ها از مواردی است که در فن‌بازار می‎تواند عرضه شود.

قنبرپور با بیان اینکه که فن‌بازار منطقه‌ای استان گلستان نوزدهمین فن‌بازار منطقه‌ای در کشور است که راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: ما می‌توانیم حتی با ایجاد مرکزی در کشورهای همسایه ایران از جمله ترکمنستان نیز ارتباطات دوسویه در حوزه فناوری برقرار کنیم و به تبادل تجربیات دو کشور در این حوزه بیش از پیش بپردازیم.

نمایشگاه فن بازار در استان البرز برگزار می‌شودنمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری ‌و فن بازار در اردبیل برگزار می‌شودنوزدهمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار گلستان برپا می‌شود

وی افزود: ایجاد و توسعه پورتال و بانک اطلاعاتی عرضه و تقاضا، ایجاد و توسعه شبکه فنی بازار به‌صورت منطقه‎ای و آموزش، توانمندسازی و سازماندهی واسط‎های نوآوری از ماموریت‎های فن بازار ملی ایران به‎شمار می‎رود.

رئیس فن‌بازار ملی ایران با بیان اینکه توسعه بازار یکی از ماموریت‌های اصلی ما به‌شمار می‌آید، متذکر شد: 45 پروژه با سرمایه‎گذاری 151 میلیارد تومان در مراکز فن‌بازار کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان هم در این مراسم گفت: در استان گلستان 300 شرکت فناور وجود دارد که از این تعداد 40 شرکت دانش بنیان هستند مسأله مهمی که برای حمایت این شرکت‌ها وجود دارد، ایجاد است با ایجاد فن بازار منطقه‌ای در استان این مسأله حل خواهد شد.

موسی حسام افزود: با ایجاد فن بازار دسترسی شرکت‌ها به فناوری‌های موجود و بازار فروش در کشور آسان و از توانمندی‌های داخلی در واحدهای تولیدی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه 19 فن بازار در کشور ایجاد شده است، گفت: این مرکز ماهیت فیزیکی ندارد و دفتری در پارک علم و فناوری گلستان به آن اختصاص داه شده است.

فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است و علاوه بر ارائه‌ مشاوره درباره مراحل انتقال فناوری، نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دارند.

انتهای پیام/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در شهر یاسوج، امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

«محمدعلی زلفی گل»، وزیر علوم تحقیقات فناوری در مراسم افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است. این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

بهادر کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این مراسم گفت: دانشگاه یاسوج بدلیل مشکلات قبلی از بحث سردر غافل مانده بود و سعی کردیم در همین راستا محوطه سازی در شأن داشته باشیم. با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا، کرمی افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ زنی خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • ۲۰۰ تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟