Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای این کشور یک گورستان با ۳۰۰ قبر جدید را در نزدیکی اردوگاه الرکبان سوریه نشان می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این گورستان با ۳۰۰ قبر جدید در بخش جنوبی درست در خارج از حصار‌های اردوگاه الرکبان کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این گورستان و دیگر شواهد مربوط به اقامت آوارگان در این اردوگاه چند روز قبل توسط تصاویر ماهواره‌ای به ثبت رسیده است. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بیشتر سازه‌ها در اردوگاه الرکبان موقت بوده و برای زندگی مردم در فصل زمستان مناسب نیست. همچنین گروهی از پناهندگان مجبور به زندگی در پناهگاه‌های رو باز بودند.

تصاویر ماهواره‌ای روسیه نشان می‌دهد وضعیت بهداشت در اردوگاه پناهندگان الرکبان مناسب نیست، زباله‌ها در نزدیکی محل اسکان آوارگان انباشته شده و در عین حال هیچگونه امکاناتی برای ذخیره مواد غذایی وجود ندارد. مواد غذایی و دیگر محصولات در بازار‌های کوچکی که در کنترل معارضان است، مبادله می‌شوند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اردوگاه الرکبان با حصار‌هایی احاطه شده است که در خارج آن گروه‌های معارض تحت حمایت آمریکا اجازه ورود کسی را به این اردوگاه نمی‌دهند. 

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد مقامات سوریه برای کمک به آوارگان الرکبان که در شرایط انسانی فاجعه باری زندگی می‌کنند تلاش‌های زیادی می‌کنند. این آوارگان از این پس می‌توانند اردوگاه را ترک کنند و روی کارخانه نساجی در حومه دمشق حساب کنند که آماده است به آن‌ها کار و یک اتاق برای زندگی بدهد. شرکت‌های سوری جذب نیرو از میان آوارگان اردوگاه الرکبان را آغاز کرده‌اند. این اردوگاه در منطقه تحت کنترل ائتلاف غربی واقع شده است. در این اردوگاه وضعیت در آستانه تبدیل شدن به فاجعه انسانی است.

سوریه و روسیه روز شنبه اتوبوس‌هایی را راهی این اردوگاه کردند تا آوارگانی که قصد ترک اردوگاه را دارند از آن خارج کنند. اما آمریکایی‌ها حاضر به باز کردن راه در منطقه التنف نشدند. هم اکنون حدود پنجاه هزار نفر در این اردوگاه ساکن هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ببینید | قدردانی آوارگان فلسطینی از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ببینید | استقرار انبوه تانک‌ها در نزدیکی رفح؛ اسرائیل آماده جنگ می‌شود؟
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم