Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌ با اشاره به وجود مراتب مختلف برای فریضه امربه معروف و نهی از منکر گفت: باید نهضتی در این زمینه برای نقد شفاف مسئولان راه بیفتد.

به گزارش ایرنا، سازمان تبلیغات اسلامی روز چهارشنبه میزبان ششمین مجمع دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور و تشکل‌های مردمی بود که برای تبیین و ابلاغ عمومی رویکردها و سیاست‌های جدید اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه امر به معروف گرد هم آمده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین علی قمی در این مراسم اظهار داشت: نقد‌ مسئولان یک کلمه قدسی و الهی است. امر به معروف و نهی از منکر در مورد مسئولانی که امروز پای کج می گذارند یا در معرض هر نوع خطایی هستند؛ ضروری است.
وی افزود: پذیرش امر به معروف باعث تحکیم و تثبیت دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی‌ گفت: همه دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که به نحوی به حاکمیت جمهوری اسلامی مرتبط هستند، قطعا وظایف سنگین و مصرحی در باب امر به معروف و نهی از منکر دارند.‌ البته وظایف بعضی سنگین تر از دیگران است.

وی با اشاره به هدف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران از تاسیس سازمان تبلیغات گفت: وظیفه سازمان بر اساس کلام امام‌ خمینی (ره) ترسیم خوبی‌ها و تشویق به انجام آن و تصویر بدی‌ها و نهی از انجام آن است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: این امر ضرورتی است که غفلت از آن باعث خسارت می شود.

وی تصریح کرد: امر به معروف مراتب مختلفی دارد و هر کدام از درجه اهمیت متفاوتی برخوردار است. بالاترین مرتبه امر به معروف حفظ نظام اسلامی و بالاترین مرتبه نهی از منکر تیز تحفظ از تضعیف نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مورد مسئولان کشور ادامه داد: نقد مشفقانه موجب تثبیت نظام می شود و در مقابل آن درست کردن حاشیه امن برای آنان تضعیف نظام است.

وی افزود: البته با تاکید بر امر به معروف مسئولان نمی‌خواهیم قید بقیه مراتب امربه معروف را بزنیم.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و نمایندگانی از وزارتخانه‌ها، شرکت‌های خودروسازی و بانک‌های دولتی و خصوصی حضور داشتند.

** شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص شود
حجت الاسلام و المسلمین قمی همچنین با اشاره به ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها اظهار داشت: شرح وظایف بر زمین مانده دستگاه‌های اجرایی در مقوله امربه معروف مشخص و حتی اجزای ستادهای امربه معروف معلوم شوند.
وی ادامه داد: همچنین ایده پردازی و اجتماعی شدن امربه معروف مهم است و در فراگیری آن کمک می کند، در این راه می توان از جوانان خلاق حوزه و دانشگاه کمک گرفت.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از نمایندگان دستگاه‌ها خواست در مقوله امر به معروف و نهی از منکر این سازمان را در اولویت قرار داده و کوتاهی‌ها را تذکر دهند.

** کمپین امربه معروف و نهی از منکر مسئولان را راه می اندازیم
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در این نشست با تاکید بر راهبرد این ستاد مبنی بر اولویت دهی به این مقوله در مورد مسئولان گفت: مردم باید واقعا بدانند این حکومت به آنها متعلق است.

حجت الاسلام جلیل محبی ادامه داد: من با حجت الاسلام قمی اینجا پیمان بستیم کمپینی راه بیاندازیم تا همه مردم بدون ترس و لکنت زبان مسئولان را امربه معروف و نهی از منکر کنند و آنها نیز این نقد را بپذیرند؛ از همه مسئولان‌ می خواهیم به این کمپین بپیوندند. در این کمپین وعده می دهیم امربه معروف و نهی از منکر را بپذیریم، از کنارش نگذریم، آن را بی پاسخ نگذاریم و آمر را تشویق کنیم.

وی ادامه داد: امر به معروف حکومتی، وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی است. بعضی دستگاه‌ها بی عرضه بوده اند که نتوانسته اند کارشان را به خوبی انجام دهند. وظایف حکومتی را که باید قوه قضاییه و ناجا انجام بدهند روی دوش مردم می اندازیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان تبلیغات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.

محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)