Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به معضل تعداد بالای مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی در استان گفت: دولت تدبیر و امید به رفع مشکل اشتغال و مسکن نیازمندان توجه ویژه ای دارد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در آیین نواختن زنگ نیکوکاری در دبیرستان دخترانه آوینی شهر ایلام افزود: نوع دوستی، توجه به دیگران و کمک به هم نوع از دیرباز تاکنون از مهم ترین خصلت های مردم ایران بوده و امروزه نیز توجه به این موضوع بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انسان دوستی و توجه به همنوع از مهم ترین ودیعه هایی که آدمیت از آن برخوردار شده و در عین حال این مهم از برجسته ترین نمادهای انساند دوستی ایرانیان است.
استاندار ایلام به مشکلات نیازمندان در استان اشاره کرد و گفت: ایلام با وجود امکانات و فرصت های بسیار خوبی که برای توسعه دارد اما دارای جمعیت مددجو و نیازمند قابل توجهی است که با استفاده از منابع و امکانات استان این جمعیت می تواند به حداقل برسد.
سلیمانی دشتکی افزود: نفت، گاز، پتروشیمی، موقعیت مرزی و اربعین از مهم ترین ظرفیت ها و استعدادهای استان برای رشد و توسعه استان و رفع فقر هستند و دولت تلاش می کند این ظرفیت ها را به فعلیت برسند.
وی افزود: با این حال وجود حدود 50 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد و حدود 20 هزار تحت حمایت بهزیستی نشان دهنده نوعی خلا و نیاز در این استان بوده که باید برای کاستن از این مشکلات تلاش کرد.
استاندار ایلام به برنامه های دولت برای توجه به نیازمندان و مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی اشاره کرد و گفت: علاوه بر موضوعات معیشتی و حمایتی، توجه به موضوع اشتغال و توانمندی خانواده های مددجو و رفع مشکل مسکن آنان از مهمترین برنامه های دولت برای توجه به قشر مددجو و نیازمند است.
سلیمانی دشتکی افزود: به همین خاطر امسال در استان ایلام بخش قابل توجهی از اعتبارات اشتغال زایی بویژه اشتغال روستایی به موضوع اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده است.
وی همچنین گفت: در زمینه رفع مشکل مسکن این مددجویان نیز با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی اعتبارهای خوبی به این بخش اختصاص یافته است و دولت تلاش می کند مشکل مسکن خانواده های مددجو و نیازمند امسال و سال اینده برطرف یا به حداقل برسد.
زنگ نیکوکاری امروز همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری در 616 مدرسه ایلام نواخته و دانش آموزان کمکهای خود را به نیازمندان اهدا کردند.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آيين ها مناسبتها زنگ نيكوكاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است