Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@16:39:00 GMT

عملکرد «آر ان ای» در کبد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۶۱۷۱

عملکرد «آر ان ای» در کبد

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درمان های نوظهور بر اساس یک فرآیند شناخته شده به عنوان «آران‌ای مداخله‌گر»(RNAi) راه‌های موثری را برای درمان انواع بیماری‌ها با مسدود کردن ژن های خاص در سلول های بیمار ارائه داده است.

محققان MIT در حال حاضر نشان داده اند که یک مدل بافت کبدی انسان می تواند برای بررسی اثرات RNAi، کمک کند تا سرعت توسعه چنین درمان هایی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از محققان از اولین درمان های RNAi بر بیماری های کبد متمرکز شده اند، زیرا ذرات RNA در این ارگان انباشته می شوند.

محققان در مقاله ای که در مجله Cell Metabolism در تاریخ 5 مارس منتشر شد با استفاده از این مدل نشان دادند که می‌توانند RNAi را برای خاموش کردن ژنی که باعث اختلال ارثی نادر است، استفاده کنند.

مدل بافت کبد همچنین می‌تواند برای کنترل سطوح آنزیم متابولیکی مورد استفاده قرار گیرد که می‌تواند به محققین کمک کند تا پیش بینی کند که چگونه بیماران مختلف متابولیزه کردن داروها را انجام می‌دهند و به آنها امکان می‌دهد تا عوارض جانبی احتمالی را در فرایند توسعه دارو پیش بینی کنند.

انتهای پیام/

178 / 159 RNA مدل بافت کبدی Cell Metabolism متابولیزه RNAi

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟