Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@21:04:58 GMT

مافیای پیچیده در بازار فولاد مستقر است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۷۰۲۷

مافیای پیچیده در بازار فولاد مستقر است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اولویت کنونی مسئولان حوزه مسکن باید پایین آوردن قیمت مصالح ساختمانی باشد تا از این طریق عملا قیمت مسکن نیز تعدیل شود.

حسن خسته بند درباره آینده بازار مسکن، گفت: بازار مسکن در یک سال اخیر دچار تلاطم و مشکلات بسیاری شده و بر اساس آمارها قیمت مسکن حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من بخش اعظمی از افزایش قیمت و تلاطم بازار مسکن به علت نبود نظارت بر این بازار است. در یک سال اخیر قیمت مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری داشته و این مسئله در افزایش قیمت نهایی مسکن تاثیرگذار بوده است.

 

افزایش ۳ برابری قیمت مصالح ساختمانی در یک سال اخیر

 

وی ادامه داد: این سوال بارها مطرح شده که چرا قیمت محصولاتی مانند فولاد و آهن در یک سال اخیر ۳ برابر شده است به طوری که قیمت آهن از ۲۷۰۰ به ۵۵۰۰ تومان رسیده، زیرا این محصولات در داخل تولید شده و ارزبری ندارد، اما برخی فعالان این حوزه اعلام کرده اند که تجهیزات ساختمانی کاملا تحت تاثیر افزایش قیمت ارز بوده است.

 

مافیای پیچیده در بازار فولاد مستقر است

 

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی مافیای پیچیده در بازار فولاد مستقر هستند و آن ها قیمت این تجهیزات را به میزان دلخواه بالا می برند و هیچ کسی نسبت به این مسئله واکنشی نشان نمی دهد.

 

خسته بند ادامه داد: از طرف دیگر باید شرایطی ایجاد شود تا سرمایه ها و سپرده های هزاران میلیاردی مردم به سمت بازار مسکن هدایت شود، زیرا این بازار برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

 

وی با اشاره به اظهارات مسئولان حوزه مسکن درباره ضرورت برخورد با سایت های قیمت گذاری املاک، گفت: به نظر من برخورد با این سایت ها ضروری ندارد، زیرا این سایت ها تنها در کلانشهری مانند تهران اثرگذار بوده و توان افزایش قیمت مسکن را ندارند.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اولویت کنونی مسئولان حوزه مسکن باید پایین آوردن قیمت مصالح ساختمانی باشد تا از این طریق عملا قیمت مسکن نیز تعدیل شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند

عباس آرگون گفت: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

عباس آرگون عضو هیات رئیسه اتاق تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درباره افزایش نرخ ارز در بازار ارز گفت: زمانی که کشور با تنش سیاسی مانند حمله به کنسولگری ایران در دمشق و احتمال درگیری با رژیم صهیونیستی مواجه می‌شود در بین مردم نوعی نگرانی و دغدغه نسبت به آینده به‌وجود می‌آید؛ به‌طوریکه آن‌ها به هر قیمتی به دنبال این هستند تا دارایی خود را به ارز یا دارایی مطمئن تبدیل کنند تا به عقیده خود از ثبات و حفظ ارزش بیشتری برخوردار باشد.

وی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته نیز اتفاقات سیاسی و منطقه‌ای باعث افزایش موقت نرخ ارز شد اضافه کرد: بخش عمده‌ای از افزایش نرخ ارز به علت تنش‌های سیاسی رخ داده است؛ بنابراین با کاهش این تنش‌ها، نرخ ارز نیز ریزش کرده و کاهشی می‌شود.

آرگون افزود: حجم عرضه ارز نسبت به قبل تغییری نداشته و صرفا تقاضای ارز با توجه به اتفاقات اخیر افزایش پیدا کرده که همین موضوع در مدت اخیر باعث نوسان و افزایش قیمت دلار شد.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران در پایان تاکید کرد: متاسفانه همزمان با رخ دادن تنش‌های سیاسی در منطقه برخی افراد و رسانه‌ها نیز شروع به جریان سازی کردند. این افراد باید پایبند به اقتدار و پیشرفت کشور و پول ملی باشند، اما با هدف کسب سود و منفعت شخصی از هیچ تلاشی در عرصه دلالی و سفته بازی در بازار ارز دریغ نکرده و با موج سواری بر تلاطم خودساخته، فقط به فکر افزایش التهاب و بر هم زدن آرامش بازار ارز هستند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد