Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی - بهداشتی سازمان غذا و دارو بر لزوم ورود مراکز تحقیق و توسعه دانشگاهی به حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی با توجه به نیاز روزافزون جامعه به این نوع از کالاهای سلامت‌محور و همچنین با وجود شرایط تحریم‌ها، تاکید کرد.

دکتر عبدالعظیم بهفر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:حجم بالای مارکت صنعت آرایشی و بهداشتی، نیاز روز افزون جامعه به این نوع از کالاهای سلامت محور و ارزش افزوده مناسب از یک سو، تکنولوژی روزآمد، دانش محور بودن این صنعت و لزوم توجه خاص به سلامت کالاهای آرایشی بهداشتی در شرایط عادی هر کشوری می‌تواند انگیزه‌های ورود مراکز تحقیق و توسعه دانشگاهی به حوزه فراورده‌های آرایشی و بهداشتی را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حال تصور کنید در شرایط خاص تحریم و مشکلات متعدد موجود در زمینه واردات مواد اولیه و عدم فروش مستقیم  این مواد از سوی شرکت‌های بین‌المللی مطمئنا هم انگیزه‌های ورود متخصصین به این حوزه را می‌افزاید و هم لزوم این حضور را تاکید می‌کند.

بهفر ادامه داد: این اداره کل از مدت‌ها قبل با تشکیل کمیته تخصصی ارتباط صنعت و دانشگاه با حضور کارشناسان برجسته دانشگاه و صنعت قدم‌هایی را در این زمینه برداشته است و از این فرصت استفاده کرده و اعلام می‌کنم اداره کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو آمادگی کامل خود را در زمینه به ثمر نشستن و هدایت طرح‌های مختلف بخصوص در زمینه تولید مواد اولیه این صنعت اعلام می‌کند.

مدیرکل فرآورده‌های آرایشی - بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: امروز روز وحدت و اتحاد همگانی برای سرپا ماندن واحدهای تولیدی در راستای منویات مقام عظمای ولایت و حمایت از تولید و کالای ایرانی است و من و همکاران من در این اداره کل ایمان داریم جوانان دانشمند این مرز و بوم به خوبی از عهده رفع نیازمندی‌های واحدهای تولیدی بر خواهند آمد.

بهفر در پایان با تاکید مجدد بر اینکه مردم ما لایق بهترین‌ها هستند، گفت: جوانان مومن ما در سایه مجاهدت و تلاش علمی خود می‌توانند این بهترین‌ها را برای بهترین مردم دنیا فراهم کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحريم سازمان غذا و دارو لوازم آرایشی بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس