Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – يازدهمين کميسيون مشترک برجام در سطح مديران سياسي و معاونان وزراي خارجه ايران و گروه1+4 (آلمان،‌ انگليس، فرانسه، روسيه و چين) روز چهارشنبه، در حالي در وين آغاز به کارکرد که شرکت‌کنندگان قرار است درباره جزئيات سازوکار مالي جديد اروپا رايزني کنند.

به گزارش ايرنا، «هلگا اشميد» دبيرکل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا که رياست اين نشست را بر عهده دارد دقايقي پيش با انتشار پيامي در توييتر، اين نشست را اولين جلسه پس از راه‌اندازي سازوکار مالي اروپا وايران خواند وتصريح کرد که اعضاء برجام به اجراي اين توافق پايبند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيد عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه کشورمان هم که رياست هيات ايراني را بر عهده دارد پيش از آغاز اين نشست در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود:اعضاي برجام (1+4) به دنبال ايده‌ها وابتکارات و مکانيسم‌هايي در اين مدت بودند که بتوانند خروج آمريکا از اين توافق را جبران کنند و راه‌حل‌هايي را براي ادامه همکاري اقتصادي با ايران ايجاد کنند.
وي بابيان اينکه ابتکاراتي انجام‌شده که يکي ازمهم‌ترين آن‌ها سازوکار مالي اروپاست، عنوان کرد که اين سازوکار در ابتداي راه خودش است و هنوز نمي‌دانيم چگونه مي‌تواند مشکل‌گشا باشد و چگونه کار کند، نياز است بحث‌هاي کارشناسي مفصلي داشته باشيم.
معاون سياسي وزير خارجه ايران با انتقاد از تأخير اروپا در عرضه اينستکس تأکيد کرد:خواست ما از اروپا اين است که خيلي جدي‌تر در اين عرصه وارد شوند.
عراقچي که صبح ديروز وارد وين شد همچنين عنوان کرد: مباحث کارشناسي که در حاشيه کميسيون مشترک داشتيم و جلسات متعددي که در سطح کارشناسي و در سطح خود بنده به‌صورت دوجانبه و چندجانبه برگزارشده است براي اين است که تعهداتي که کشورهاي عضو برجام براي تأمين خواسته‌هاي ايران در برجام دارند و انجام همکاري‌هاي اقتصادي با ايران، اين‌ها بايد تأمين شود و راهش پيدا شود.
کميسيون مشترک برجام از ساعت 9 و 40 دقيقه صبح امروز به وقت محلي وين آغاز شده است. بهروز کمالوندي سخنگوي سازمان انرژي اتمي هم در اين نشست حضور دارد.
به گزارش ايرنا، مذاکرات کارشناسي دوجانبه و چندجانبه بين هيات هاي کارشناسي ايران و ساير طرف‌ها در خصوص موضوع مقابله با اثرات خروج غيرقانوني آمريکا از برجام و بازگشت تحريم‌هاي اين کشور و نحوه عملياتي کردن تعهدات اعضاي باقي‌مانده در برجام دراين‌ارتباط از دوشنبه گذشته آغازشده است.
همچنين نشست کارگروه اجرايي کردن لغو تحريم‌ها که براساس پيوست چهارم برجام تشکيل‌شده است، ديروز در وين برگزار شد.
ايران واتحاديه اروپا بعد ازخروج آمريکا از برجام گفت‌وگوهاي فشرده‌اي براي تضمين منافع اقتصادي ايران از برجام داشتند تا اينکه سرانجام وزيران امورخارجه سه کشور اروپايي آلمان، فرانسه و انگليس يازدهم بهمن‌ماه گذشته اعلام کردند کانال ويژه پرداخت اروپا و ايران تحت عنوان «سازوکار حمايت از مبادلات تجاري ايران و اروپا(اينستکس - INSTEX) به ثبت رسمي رسيده است.
اين سازوکار در گام نخست تجارت کالاهاي اساسي (مواد غذايي و دارو) را تحت پوشش قرار مي‌دهد، اما به‌تدريج دامنه‌اش گسترش خواهد يافت.
نشست کميسيون مشترک برجام درحالي در وين برگزار مي‌شود که آژانس بين‌المللي انرژي اتمي هفته گذشته براي چهاردهمين بار پايبندي ايران به برجام را مورد تائيد قرارداد.
اتحاديه اروپا هم ديروز در بيانيه‌اي ضمن تقدير از گزارش جديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در تائيد پايبندي ايران به برجام، رفع تحريم‌هاي هسته‌اي را بخشي ضروري از اين توافق دانست و از خروج آمريکا از آن ابراز تأسف عميق کرد
اروپام ** هـ ن **1590
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران

نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی