Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:08:08 GMT

بانک ها به کمک آموزش و پرورش بیایند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۷۳۹۳

بانک ها به کمک آموزش و پرورش بیایند

کرج - ایرنا- استاندار البرز گفت: فرهنگیان در جامعه نقش مولد دارند لذا برای حمایت از این قشر فرهیخته باید سرمایه گذاری کرد وضرورت دارد بانک ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

به گزارش ایرنا،عزیزاله شهبازی روز چهارشنبه درنشست شورای هماهنگی بانک های استان البرز که برای اولین بار در کشور درآموزش و پرورش البرز برگزارشد، اظهارداشت: این نشست با هدف ایجاد شرایط مناسب برای حمایت از آموزش و پرورش به ویژه فرهنگیان فعال در استان در دستور کاری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه معلمان در جامعه مسئولیت آموزش و تربیت نسل آینده ایران را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: این قشر را باید حمایت کنیم که مدیران بانک های دولتی ، خصوصی و صندوق ها می توانند در ارائه خدمات به فرهنگیان نقش موثری داشته باشند.
وی تصریح کرد: هر قدر در جامعه برای معلمان هزینه کنیم کم است زیرا هزینه کردن در حوزه آموزش و پرورش خود یک نوع سرمایه گذاری است.
استاندار البرز گفت: با توجه به وجود مشکلات اقتصادی لازم است به هر روشی که امکان دارد و قانون اجازه می دهد از خدمات رسانی به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه و فرهنگیان کوتاهی نکنیم.
شهبازی ادامه داد: کارگروه ویژه حمایت از آموزش و پرورش در زیرمجموعه شورای هما هنگی بانک ها در استانداری البرز تشکیل می شود.
وی تاکید کرد: به منظور سازماندهی بهتر اقدامات در حمایت از آموزش و پرورش ، تفاهم نامه 12 ماده ای در شورای هماهنگی بانک ها منعقد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز در این نشست گفت: این استان از نظر فضای فیزیکی، آموزشی، نیروی انسانی در سطح استان های محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان قرار دارد.
سالارقاسمی بیان داشت: تراکم دانش آموزی در این استان نیز در سطح بالاتری نسبت به میانگین کشوری قرار دارد.
وی با بیان اینکه حدود 40 درصد مدارس البرز نیاز به تخریب و بازسازی دارد، یادآورشد: این استان 25 هزار معلم شاغل و 20 هزار معلم بازنشسته دارد که برای حل مشکلات آن نیاز به حمایت ویژه از سوی بانک ها داریم.
وی تصریح کرد: انتظار می رود بانک ها آموزش و پرورش البرز را در دو بخش مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی و ارائه تسهیلات با سود مناسب ویژه ببینند.
قاسمی ادامه داد: نگاه منزلتی به معلمان در این استان نیز ضروری است و من به عنوان خادم معلمان با همراهی دلسوزانه استاندار و نمایند گان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی به دنبال کاهش حل مشکلات در حوزه آموزش و پرورش هستیم.
وی به بندهای 12 گانه درخواست های آموزش و پرورش از شورای هماهنگی بانک های البرز پرداخت و گفت: محقق شدن مفاد این تفاهم نامه نیازمند حمایت مدیران است.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: در اعتراض چند روز گذشته فرهنگیان سراسر کشور، فرهنگیان البرز نجیبانه و صبورانه برخورد کردند.
نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهارداشت: امروز شرایط اقتصادی کشور ویژه است لذا برای کاهش مشکلات باید منابع را مدیریت کرد.
محمود بهمنی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش مشکلات زیاد است اما می توان آن را با پیگیری به موقع کارها به سرانجام رساند و از بازگشت منابع مالی جلوگیری کرد.
وی با اشاره به قوانین و ضوابط بانکداری در جامعه یادآورشد: موضوع افزایش حقوق معلمان ، رتبه بندی و درصد افزایش در سال 98 به شورای نگهبان رفته است .
بهمنی تصریح کرد: در بودجه سال 98 نیز اعتبار خوبی برای تخریب و بازسازی مدارس تخصیص یافته است.
در این نشست مدیران بانک های فعال در استان البرزبه بیان نظرات خود در زمینه چگونگی خدمات به فرهنگیان و آموزش و پرورش پرداختند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شورا بانك ها البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود

استاندار بوشهر توسعه طرح‌های پرورش آبزیان را جزو سیاست‌های استان بوشهر دانست و گفت: در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه در این جلسه با حضور اعضاى شورا، طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مردمی مورد بررسی قرار گرفتف اظهار داشت: طرح‌های مختلفی از سوی مردم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری است که در این جلسه توسط اعضا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط که فرایند آن در کارگروه تخصصی طی شده است برای تصویب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها در حوزه پرورش آبزیان و تکثیر لارو و تولید بچه ماهی مطرح شد گفت: طرح‌های پرورش آبزیان جزء سیاست‌های اصلی استان بوشهر است و در این راستا از سرمایه‌گذاران در طرح‌های پرورش ماهی در قفس، به‌ویژه تولید بچه ماهی در استان حمایت می‌شود.

استاندار بوشهر بخشی دیگر طرح‌ها را در حوزه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان دانست و تصریح کرد: توسعه مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نظر ما است چراکه هرچه تعداد این مجتمع‌ها افزایش یابد امکان خدمات به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ایمنی راه‌ها و مسافران بیشتر فراهم می‌شود.

محمدی‌زاده از تصویب ساخت کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت کارخانه سیمان سفید در آبدان دیر که فرایند آن طی شده بود در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در مجموع 2 طرح مطرح شده در این شورا رأی مثبت لازم کسب نکرد گفت: مابقی طرح‌های مطرح شده در این جلسه برای اجرا رأی آورد و ان‌شاءالله طرح‌ها و موضوعات جدید سرمایه‌گذاری در جلسات بعد و هفته آینده مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر افزایش مشارکت مردم در طرح‌های سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت‌های استان دانست و تأکید کرد: آنچه تدبیر مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شده است.

محمدی‌زاده بیان کرد: سرمایه‌گذاری مردم راهکار اساسی برای حل اشتغال، تولید و پیشرفت جامعه و استان بوشهر است و ما از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به جد حمایت می‌کنیم و کارها در این حوزه تسریع می‌شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز
  • کارمند بانک درپی اختلاس منفصل از خدمت شد
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز