Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@06:09:41 GMT

۲ هزار نهال در خوسف غرس شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۰۰۷۵۵۳

۲ هزار نهال در خوسف غرس شد

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در مراسمی با حضور مسئولان شهرستان خوسف ۲ هزار نهال سنجد، کاج و اقاقیا در شرکت چدن کویر خاوران (شهرک صنعتی شهید رحمانی) خوسف غرس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مهدی کرباسچی» امروز (14 اسفند) در مراسم کاشت نهال در شرکت چدن کویر خاوران خوسف با اشاره به اهمیت درختکاری از دیدگاه اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: به منظور احیای منابع طبیعی در یک سال اخیر حدود ۲ هزار هلالی آبگیر و حدود 100 بند خاکی احداث شده تا با مدیریت آب های روان کمک خوبی به غنی سازی سفره های آب زیرزمینی، تامین آب و علوفه دام ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف در بحث آبخیزداری افزود: بزرگترین سازه خاکی شرق کشور در منطقه آرک و بین آباد با همکاری نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، منابع طبیعی استان و شهرستان و فرمانداری در مدت سه ماه احداث شد که بخشی از آن با بارندگی های اخیر آبگیری شده و کمک بزرگی به قنات روستاهای منطقه است.

 

کرباسچی در مورد اقدامات فرهنگی و تکریم ارباب و رجوع افزود: در کنار مهمترین وظیفه ما که حفظ و حراست و احیای منابع طبیعی است در امور اداری نیز سعی کرده ایم با فرهنگ سازی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ترویجی، نگرش مردم را نسبت به جو حاکم بر این اداره در سال های گذشته را تغییر دهیم تا مردم منابع طبیعی را در کنار خود بدانند نه در مقابل خود و اعتراضات مردمی خیلی کم شده است.  

 

حجت الاسلام «سید محمود موسوی رستگار» رئیس شورای اسلامی شهرستان خوسف هم در این مراسم با تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با انتقاد از مهاجرت روستائیان گفت: مردم روستا هستند که طبیعت را حفظ می کنند ولی متاسفانه با خشکسالی ها و خشک شدن قنات ها تولید دام نیز 40 درصد کاهش دارد و بی بارانی منطقه را خراب نکرده بلکه بی تدبیری مسئولان روستاها را خراب کرده و از بین برده است.

 

وی خواستار کاشت درختان مثمر و متناسب با اقلیم شهرستان شد و افزود: باید یک حرکت انقلابی و بسیجی انجام شود و با تشویق مردم و کمک دانش آموزان و اهالی روستاها در جهت کاشت نهال و بذر اقدام و در جهت نگهداری و حفاظت آز آن نیز فرهنگسازی شود.

 

«رِنگ» مدیر چینی شرکت چدن کویر خاوران خوسف هم گفت: ما خواستار فضای سبز در مجموعه کارخانه هستیم و در نگهداری آن تلاش خواهیم کرد چون ما یک شعاری داریم که «کوه پر درخت خیلی با ارزش از کوه طلا است».

 

«مهدی جعفری»مشاور ارشد کارخانه چدن، هم خاطرنشان کرد: این کارخانه از سال 93 شروع به کار کرده و با ساخت و نصب دستگاه‌ها در دو فاز تولید شمش چدن و فولاد با اشتغال زایی مستقیم هزار و غیر مستقیم حدود پنج هزار فعالیت خواهد کرد و فاز آزمایشی تولید چدن مدتی شروع شده و منتظر فراهم شدن زیرساخت های لازم هستیم.

 

وی افزود: حدود سه هکتار از کارخانه را به فضای سبز اختصاص داده ایم که در هفته درختکاری امسال حدود دو هزار نهال کاشته می شود.

 

* اجرای سرود توسط دانش آموزان مرکز پویش خوسف، کاشت چند نهال به صورت نمادین با حضور مسئولان محلی و چینی های کارخانه و تقدیر از دانش آموزان و خبرنگاران شهرستان از دیگر برنامه های بود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان اصفهان مجمع تشخیص مصلحت نظام مراجع و علماء مراجع کانون های فرهنگی هنری مساجد خوسف درختکاری خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.

 
علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.


او  گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر   باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری