Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)  میراشرفی در نشست بررسی و رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی در محل سالن جلسات اداره کل گمرک خرمشهر با بیان این مطلب اظهار کرد: با نشست و پیگیری های مختلف با سازمان های همجوار مثل وزارت صمت با استانی شدن ثبت سفارش موافقت شد. تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا در زمینه رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 

وی افزود: گمرکات اجرایی باید هماهنگی داشته باشند تا قانون و مقررات را به صورت موثق به شکلی که به نفع مردم تمام شود، تفسیر کنند.
 

 

میراشرفی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت های موجود برای تفسیر قانون به نفع مردم استفاده می کنیم، عنوان کرد: شاید برخی دستگاه ها با گمرک هماهنگ نباشند و سازمان های ذیربط مجوزدهنده در گمرک حضور نداشته باشند، بنابراین باید هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و گمرکات استان ها و هماهنگی استان ها با گمرک ایران ارتقاء پیدا کند.
 

 

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در گمرک ایران برای مقابله با تحریم ها بیان کرد: تفویض اختیارات گمرک ایران به استان ها حتی اختیارات رئیس کل از جمله این اقدامات است تا خدمات بهتری در شرایط تحریم به مردم ارائه شود.
 

 

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به تفویض اختیارات مختلف به گمرکات استان ها از جمله انبار اختصاصی یادآور شد: شناسایی تولیدکنندگان استانی و در اختیار قرار دادن کالاهای مورد نیاز به آنها و همچنین تعیین ارزش کالاها در استان ها از ابتدای سال آینده از جمله برنامه های پیش بینی شده برای تسهیل خدمات رسانی به مردم است.
 

میراشرفی اضافه کرد: هماهنگی سازمان های استانی با گمرک خوزستان از جمله مهمترین دستورکارهای جلسه کمیسیون توسعه صادرات خوزستان با حضور استاندار بود.
 

 

وی با تأکید بر لزوم هماهنگی گمرک ایران با سازمان های ذیربط گفت: با نشست و پیگیری های مختلف با سازمان های همجوار مثل وزارت صمت با استانی شدن ثبت سفارش موافقت شد.
 

رئیس کل گمرک ایران عنوان کرد: با امکان ماده 45 قانون کاری انجام می دهیم که کالاهای ثبت سفارشی که گروه کالایی آن عوض نشده را ترخیص کنیم.
 

 

میراشرفی خبر داد: بر اساس آخرین تصمیم گیری ها خودروهایی که تا 16 مرداد به گمرک واصل شده بودند در صورت استفاده از ارز دولتی و سیستم بانکی امکان ترخیص برای آنها فراهم شده بود ولی با پیگیری های متعدد تاریخ این بخشنامه را تا 15 دی ماه افزایش دادیم.
 

وی در پایان گفت: در خصوص خودروهایی که در اماکن گمرکی متوقف هستند نیز پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۰۰۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 

جواد محمدی گفت: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او گفت: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

این مسئول گفت: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

مدیرکل گمرک استان همدان: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

او گفت: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

محمدی در خصوص درآمد‌های گمرکی نیز گفت: درآمد وصولی گمرک استان همدان با افزایش ۷۹ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • متقاضیان خودروهای خارجی بخوانند/ زمان دقیق عرضه خودروهای برقی اعلام شد + جزییات
  • زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد + جزئیات
  • آغاز عرضه خودروهای وارداتی برقی و بنزینی از یکشنبه هفته آینده
  • عرضه خودروهای وارداتی از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • اختیارات درویش محدود شد؛ سایه ناظر مالی روی امضاهای مدیرعامل پرسپولیس